یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: با وجود شهدای سرافراز و تاریخ رشادت رزمندگان لرستان؛ شخصیت‌های بزرگ دینی و انقلابی، مشاهیر نام‌آشنا در عرصه‌های مختلف؛ لرستان؛ لایق و شایسته‌ی بزرگ‌ترین و بهترین خدمات است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، «هوشنگ بازوند» که صبح امروز به همراه معاونین خود به دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی رفته بود، با ارائه گزارشی از اهم ظرفیت‌ها و دستاوردهای، اظهار داشت: لرستان در حال حاضر در زمره‌ی پنج استان امن کشور است.
وی افزود: وقوع سرقت در استان لرستان در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۲ تقریباً ۵۳ درصد کاهش داشته و در زمینه کشف جرائم در رتبه‌ی ششم کشور قرار داریم.
بازوند ادامه داد: در سال ۹۲ به ازای هر هزار نفر یک تخت بیمارستانی داشته‌ایم که این عدد در سال ۹۵ با پرداخت ۲۱۴ میلیارد تومان به طرح تحول نظام سلامت به یک و نیم تخت رسیده و برای ۱۰۰۰ تخت دیگر هم قرارداد امضا کرده‌ایم.
وی بیان داشت: برای توسعه گردشگری با توجه به شاخص‌هایی چون تعداد آثار تاریخی و طبیعی؛ ژئو پارک‌های منحصربه‌فرد و..‌. برنامه‌ها و توان خود را معطوف به خارج شدن از معبر و رسیدن به مقصد گردشگری کرده‌ایم.
استاندار لرستان افزود: در مسیر تحقق سند اقتصاد مقاومتی در طول سال‌های ۹۵ و ۹۶ تقریباً ۶۶۳ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۸۹۰۰ میلیارد تومان با هدف‌گذاری ۷۱ درصد بخش خصوصی و ۲۹ درصد توسط دولت تعریف‌شده که نیمی از آن اجراشده و نیم دیگر در حال اجراست.
وی بیان داشت: در سند اشتغال استان؛ پیش‌بینی ۳۷۱۳ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای ۲۵۶۸۱ نفر صورت گرفته که در پایان سال ۹۵ عملاً و به دور از هر گونه شعار ۴۱۳۶ میلیارد تومان محقق شد؛ به عبارتی ۱۱۲ درصد با اشتغال ۲۵۸۰۳ نفر؛ که البته با عنایت به حجم و انباشت تاریخی و گسترده بیکاری در لرستان چندان ممکن است جلوی چشم نباشد و همچنان بیکاری؛ چالش اول ماست.
بازوند گفت: در سالی که لرستان به‌عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شد؛ بیش از ۶۹۲ واحد کوچک و بزرگ تولیدی راکد و تعطیل با تزریق ۵۶۸ میلیارد تومان تسهیلات جان تازه گرفتند که از این حیث؛ لرستان به‌عنوان یکی از استان‌های فعال معرفی شد‌.
وی افزود: حجم صادرات لرستان در سال ۹۲ تقریباً ۸۰ میلیون دلار بود که این رقم در سال ۹۵ به ۲۳۵ میلیون دلار رسید؛ یعنی ۲۹۴ درصد رشد‌. این در حالی است که تعهد ما در سند اقتصاد مقاومتی ۲۱۸ میلیون دلار بوده است.
بازوند گفت: تولید گندم در سال ۹۲ معادل ۲۶۵ هزار تن بود که این رقم در سال ۹۵ به فضل و رحمت حق‌تعالی و اجرای بالغ‌بر ۱۲۰۰ هکتار آبیاری مدرن به ۵۶۳ هزار تن رسید.
استاندار ادامه داد: لرستان به‌عنوان یکی از استان‌های پیشرو در تولید ماهیان سرد آبی؛ با اجرای طرح بزرگ پرورش ماهی در قفس، بیش از ۱۰۰۰ تن تولید داشته است.
وی افزود: در طول سه سال اخیر ۷۳ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی تنها در حوزه تولیدات گلخانه‌ای داشته‌ایم.
بازوند ادامه داد: گازرسانی به ۷۰۰ روستا؛ در مقایسه‌ی ۳۲۷ روستا در تمام دوره‌های قبل از آن، برق‌رسانی به ۱۶۹ روستای؛ در مقایسه با ۱۴۴ روستا در دوره‌ی قبل؛ آب‌رسانی به ۶۴۲ روستا با رشد اعتباری ۲۴۰ درصد و رساندن شاخص بهره‌مندی به ۴ درصد بالاتر از میانگین کشوری در مقایسه با دوره قبل که ۳ درصد پایین‌تر از میانگین کشوری بوده‌ایم از اهم دستاوردهاست.
 
حضور پررنگ سرمایه‌گذاران در لرستان
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش استاندار لرستان حاکی از تشخیص آگاهانه و عاقلانه مسیر توسعه استان است.
علی لاریجانی بعد از استماع گزارش استاندار لرستان گفت: حرکتی که در لرستان آغازشده، نشان‌دهنده هدف‌گذاری درست توسعه با رویکرد حضور بخش خصوصی است.
وی افزود: در میان سیاه نمایی‌هایی که توسط برخی به جامعه منتقل می‌شود؛ این قبیل دستاوردها؛ مردم را امیدوار می‌کند و لازم است این دستاوردها تبلیغ‌شده و به مردم گفته شود.
لاریجانی بیان داشت: با توجه به هدف‌گذاری‌های صورت گرفته؛ برخی مؤسسات و شرکت‌های بزرگ خصوصی لازم است حضور پررنگ‌تر در استانی با ظرفیت‌های لرستان داشته باشند.
وی افزود: لرستان؛ با ظرفیت‌های ویژه گردشگری می‌تواند محل اجرای چند پروژه و طرح بزرگ و نمونه گردشگری باشد و برای نیل به این هدف با سازمان میراث فرهنگی رایزنی می‌کنیم.
وی در پایان به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها اشاره کرد و گفت: همه وظیفه‌داریم؛ شورونشاط لازم برای حضور مردم در عرصه‌ی انتخابات را فراهم کنیم.

دیدگاه‌ها  

#1 سعید 1396-02-09 16:36
با سلام چرا ما نمیبینیم که کسی سرکار رفته باشه چرا این آمارها فقط روی کاغذ هست ؟
نقل قول کردن
#2 پزشکپور 1396-02-09 19:21
جناب اقای بازوند چهار سال است که ساز مجتمع کشت صنعت می زنی تعداد زیادی از وزرا به این مجتمع سر زدند خروجی این مجتمع را چرا مردم احساس نمی کنند بنده چهار فرزند با تحصیلات لیسنانس در خانه دارم چرا این امار اشتغالی که شما گزارش می دهی یکی نصیب ما نمی شود یکی از فرزندانم مدت پنج ماه در این مجتمع مشغول بکار شد اوم هم بخاطر تعطیلی فعلا به ایشان گفتنئ تا اطلاع ثانوی سر کار نیا کدام اشتغال......
نقل قول کردن
#3 متین 1396-02-09 19:55
پس چرا ما مردم لرستان تاثیرش رو تو زندگیمون نمیبینیم؟ هیچ کاری هم ایجاد نشده برای ما جوونا :-?
شما باید کارخونه هایی مثل پارسیلون، یخچال سازی بوژان، ماشین سازی، زاگرس خودرو رو احیا کنید همچنین ظرفیت پتروشیمی خرم آباد بالا ببرید، من که ندیدم طی این دوسال که گردشگری تو خرم آباد رونق پیدا کرده شغلی کنارش ایجاد شده باشه!
نقل قول کردن
#4 امیرزاده 1396-02-09 21:22
حالا چه فایده ای داره این دیدار ؟
نقل قول کردن
#5 پزشکپور 1396-02-09 22:44
پتروشیمی حدود چهارصد نفر غیر بومی استخدام نموده شما خبر دارید
نقل قول کردن
#6 بیکار 1396-02-10 07:42
با این امار وارقام لرستان بیکار ندارد از بیکاران استانهای دیگر دعوت کنیم بیایند در اینجا مشغول کار شوند
نقل قول کردن
#7 موسوی 1396-02-10 08:20
هیچ کی بیکار نیست.همه سرکاریم
نقل قول کردن
#8 علی 1396-02-10 13:42
ضمن تشکر از استاندار و همکارانشان برای توسعه استان و دیده شدن توسط سایر نقاط کشور وضعیت جاده ها و ناوگان حمل ونقل برون شهری و ریلی و هوایی وضعیت مبلمان شهری هتل و رستوران و پارک و بوستان ها مرتب باشه ضمنا خط پرواز استان فقط تهران نباشه بلکه پرواز برای شهرها توریست پذیر مث اصفهان و شیراز برقرار باشه پارک شهر بازی واسه بچه ها باشه
نقل قول کردن
#9 سپهر 1396-02-10 15:26
تداوم فزاینده ی بیکاری در لرستان امانمان را بریده...شعار دادن چه راحت عمل کردن چه مشکل!
نقل قول کردن
#10 محمد 1396-02-10 19:03
لرستان شایسته بزرگترین و بهترین خدمات است! حتما اینگونه است، اما منتظر چه هستید؟! کو خدمات؟!!لطفا گزارش مطابق با واقع بدهید تا حق مردم ضایع نشود
نقل قول کردن
#11 مفاخر لُرستان 1402-01-14 09:16
شخصیت‌های علمی، فرهنگی و هنری لرستان همچون حجت‌الاسلام محمدرضا آدینه‌وند‌قبادی ، علی آل‌کاظمی، عبدالمحمد آیتی، محمدعلی آیتی‌بروجردی، میرزاصادق بروجردی، علی تألهی، سید‌ابوتراب جزایری، سیدحسین جزایری، سیدعیسی جزایری، علی جواهری، سیداحمد حبیبی، سیدمحمود رضوی‌الیگودرزی، ایرج کاظمی، سیدفرید قاسمی، سیدمحمد سیف‌زاده، صادق سیفی، سید محمدنقی شاهرخی، عباس‌علی صادقی، محمدحسین صادقی، سیدحیدر طاهری، سیدحسن طاهری‌خرم‌آبادی ، سیدحسین طباطبایی‌بروجرد ی، سیدابولمجد طباطبایی، میرزا ابوالحسن طباطبایی‌بروجرد ی، سیدعبدالحسین طباطبایی‌مواهبی ، حمید عیدی، جهانبخش غدیری، محمد غروی، محمدرضا کاظمی، فرج‌الله کاظمی‌موموند، محمدعلی کاظمینی‌بروجردی ، روح‌الله کمالوند، عبدالرحمن لرستانی، غلامرضا مولانا، فضل‌الله ناصر‌بربرودی، علی‌محمد نجفی‌بروجردی، مرتضی نجفی‌بروجردی و...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا