یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مجری برنامه تلویزیونی قندپهلو گفت: چندی پیش حکایتی در برنامه خواندم که موجب سوءتفاهم و دلخوری برخی از مردم لرستان شده و از این بابت از مردم عزیز وطنمان عذرخواهی می‌کنم.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "شهرام شکیبا" اظهار داشت: در این دور از برنامه قندپهلو در شورای سردبیری تصمیم بر این شد که در فاصله‌ای که دوستان شاعر شعرشان را می‌نویسند ما از متون پند و دسترس در کشورمان استفاده کنیم که وجهه علمی‌تری نیز داشته باشد و از خودمان چیزی نگفته باشیم ضمن اینکه در کنار آن کتاب هم معرفی کرده باشیم.
وی افزود: یکی از کتاب‌ها خواندنی‌های ادب فارسی نوشته آقای دکتر علی‌اصغر حلبی بود که ایشان در این کتاب حکایتی را عیناً از کتاب امثال‌حکم دهخدا نقل کرده است. دکتر حلبی این حکایت را در صفحه 252 کتاب خود آورده‌اند و همین مثل در صفحه 735 جلد دوم احکام المثل دهخدا آورده شده است. در مطلب گویا از فردی به نام حسینقلی خان بختیاری نام برده شده است که متأسفانه من ایشان را نمی‌شناختم و نمی‌دانستم که حسینقلی بختیاری یک شخصیت واقعی، تاریخی و مهم و شناخته شده ایل بختیاری است که پدر سرداری اسعد بختیاری هم بوده است.
مجری برنامه تلویزیونی قندپهلو تصریح کرد: متأسفانه این بخش حکایت را عده‌ای گزینش و در فضای مجازی پخش کرده‌اند و پس و پیش آن مشخص نیست. ماجرا طوری رقم خورده و این شائبه پیش آمده که من از جانب خودم چیزی گفته‌ام که البته اینجا من تقصیرکار هستم و باید درباره شخصیت‌های تاریخی و اهل حکایت بیشتر تحقیق می‌کردم منتهی به نام دهخدا و آقای دکتر حلبی اعتماد کردم و این مسئله محل مناقشه شده است و گروهی از دوستان بختیاری از من ناراحت شده‌اند به گمان این که من خدایی ناکرده قصدم توهین به یک شخصیت تاریخی ایل بختیاری بوده است.
وی تأکید کرد:‌ همیشه مخالف شوخی‌های قومیتی هستم و اگر گفت‌وگوهای پیشین من را دوستان در فضای مجاری جست‌وجو کنند متوجه می‌شوند که من بیش از طنزنویسی دوستان را به خاطر شوخی‌های قومیتی منع می‌کنم چون معتقدم این شوخی‌ها ریشه استعماری دارد و هدفش هم این است که بین اقوام ایرانی اختلاف ایجاد کند وهمچنین باعث کم اعتبار شدن اقوام می‌شود. کم اعتبار شدن هر قومی به اعتبار ملی و کشور ما ضربه می‌زند. دوستان بزرگوار بختیاری بدانند که بنده ارادتمند آن‌ها و همه اقوام ایرانی هستم، ضمن اینکه بنده سید هستم و از سادات توهین به دیگران بعید است.
شکیبا توضیح داد:‌ امیدوارم عذرخواهی مرا بپذیرند و این نکته را همواره به یاد داشته باشند که اگر کلیپ توهین‌آمیز درباره هر قومیتی به دستشان رسید آن را پخش نکنند چون هیچ‌کس توهین به خودش را پخش نمی‌کند؛ مانند این که این حکایت را تعداد کمی در تلویزیون شنیده‌اند و از آن تعداد کم، تعداد کمتری هم متوجه بخش توهین‌آمیز آن شده‌اند و برخی به اسم دفاع از هویت ارجمند بختیاری این کلیپ را پخش کرده‌اند و باعث شدند تعداد بیشتری از مردم متوجه ماجرا شوند.
وی در پایان گفت: من ضمن این که همین جا از دوستان عزیز و مردم بزرگوار لرستات عذرخواهی می‌کنم همچنین فردا شنبه نیز ساعت 21 در ویژه برنامه قندپهلو که به مناسبت سوم شعبان از رسانه ملی پخش خواهد شد، از دوستان عزیزم عذرخواهی می‌کنم.

دیدگاه‌ها  

#1 . 1396-02-08 12:41
هرکی از راه میرسه ب ما توهین میکنه و میره کسی هم نیس ک ازین کار جلوگیری کنه
نقل قول کردن
#2 جمال 1396-02-08 12:42
جای بسی تامل است که هرز گاهی احدی به خودش اجازه می دهد،که به قوم بزرگ لر توهین و استهزا نماید،و بعدش عذر خواهی کند
نقل قول کردن
#3 خوزستانی 1396-02-08 15:26
توهین میکنن بعد میگن توهین نکردم ونمیدونستم اگر حالا اقوام دیگه بودن سریع این مسئله دادگاهی میشد اما چون لر نباید دادگاهی شه
نقل قول کردن
#4 مریم 1396-02-08 15:44
من برنامه قندپهلو رو میبینم. همیشه هم از اینکه نباید به اقوام توهین بشه و مخالفه صحبت کرده. بنظر میاد باید توضیحات و عذرخواهی ایشون رو واقعی دونست و پذیرفت.
نقل قول کردن
#5 اکبر-ظ 1396-02-08 20:03
تازگیها مد شده همه حور توهین می کنند بعد هم عذرخواهی .
نقل قول کردن
#6 امیرزاده 1396-02-09 07:35
من به عنوان یک لر لک ناراحتم
نقل قول کردن
#7 احمد نظری 1396-02-09 11:04
پس چرا این مسئولین هیچ واکنشی نشون نمیدن
نقل قول کردن
#8 کوکلا 1396-02-09 18:43
شما چونکه سید هستی هر چی بگوئید توهین نیست ؟جدیدا به ملت لر در سطح کلان کشور توهین می شود و هر روز هم ادامه پیدا می کند بعد هم عذر خواهی می شود
نقل قول کردن
#9 محمد 1396-02-10 11:44
ما باید تکرار اینگونه بی ادبیها ک بعد از توهین عذرخواهی میکنند رو بگیرم .
نقل قول کردن
#10 ستاره 1396-02-10 12:11
شما رو بخدا بس کنید ...هر لحظه داره به حیثیت - انسانیت و شرف یه عده انسان توهین و بی رحمی میشه ... همه سکوت کردیم ..حالا یه بنده خدایی اسم یه طایفه یا قوم یا شخصی رو آورده همه با تعصب میشن
حسینقلی خان بختیاری خیلی بیشتر از من و شما غیرت حالیش میشد لازم نیست ما تعصب اونا رو بکشیم
تعصب شکم های گرسنه ی هموطنان تون رو بکشید ... تعصب جوونهای بیکار مون رو بکشید ... تعصب شرف و انسانیت رو بکشید
نقل قول کردن
#11 کوکلا 1396-02-10 20:56
خانم ستاره توهین به هر قومی محکوم است یعنی چی بس کنید به ما توهین شده شما به فکر شکم حالی مردمان دیگر هستی ما ترجیح می دهیم از گرسنگی بمیریم ولی توهین نشنویم شما همه چیز را به شکم ترجیح می دهید تجدید نظر کنید در افکارتان
نقل قول کردن
#12 حسنوند 1396-02-10 23:20
بیاد ندارم یک لر به دیگر اقوام ایرانی توهین کرده باشد ولی برعکس را بارها دیدیم
مشخص است کی ریشه داره
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا