یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

ثبت‌نام از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از صبح امروز سه‌شنبه به مدت ۵ روز (تا ۲۶ فروردین) در محل ستاد انتخابات کشور آغاز شد.
به گزارش مهر، ثبت‌نام از داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با دستور رحمانی فضلی وزیر کشور از صبح امروز سه‌شنبه به مدت ۵ روز (تا ۲۶ فروردین) در محل ستاد انتخابات کشور آغاز شد.
 
اولین کاندیدا
- اولین داوطلب انتخابات ریاست جمهوری کفن‌پوش وارد ستاد انتخابات کشور شد. بعد از وی نیز نگهبان کارخانه کاشی سازی میبد یزد نام خود را در جمع نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ثبت کرد.
 
وعده‌ای برای بیکاران
- فردی با مدرک ششم ابتدایی برای ثبت‌نام آمد. او که گفت زکریا لطفی نام دارد، اعلام کرد: اگر رئیس‌جمهور شوم به هر بیکار ۱۵ میلیون می‌دهم.
 
جوان‌ترین کاندیدا
- حمید پرستش ۲۷ ساله جوان‌ترین نامزد انتخابات ریاست جمهوری که شغل خود را پیمانکاری ساختمان اعلام کرد برای ثبت‌نام به ستاد آمد. وی گفت: برای هم دردی با جوانان آمده‌ام رای اولی‌ها همه به من روی می‌دهند.
 
پیش‌بینی مشارکت ۷۰ درصدی
- وزیر کشور که برای بازدید از فرایند ثبت‌نام از داوطلبان در محل ستاد انتخابات کشور حاضر شده بود، گفت: نظرسنجی‌ها از حضور ۶۰ درصدی مردم در انتخابات حکایت دارد و من حضور بالای ۷۰ درصدی را پیش‌بینی می‌کنم.
 
ثبت‌نام اولین داوطلب زن
- اولین داوطلب زن نیز با حضور در ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد. وی نام شعله‌ حاج‌میرفتاح تبریزی نام دارد که دارای دکترای سیاسی از دانشگاه ایتالیا است.
 
کاندیدایی که پایتختش بروجرد است
- محمد رافع بروجردی کارشناس ارشد تربیت‌بدنی از دیگر داوطلبان انتخاباتی بود. وی مدعی است که به هر ایرانی ۳۰۰ هزار تومان یارانه خواهد داد و بروجرد را به عنوان پایتخت اداری و سیاسی ایران انتخاب می‌کند.
وی گفت چون شغل ندارم آمدم تا رئیس جمهور شوم.
 
میرسلیم با لباس کار آمد
- میرسلیم نامزد حزب موتلفه با لباس کار برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد.
 
امنیت انتخابات؛ خط قرمز وزارت کشور
- حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور هم در محل ستاد انتخابات کشور حاضر شد و در جمع خبرنگاران گفت که امنیت انتخابات خط قرمز کشور است. وی افزود: هر خطی و جریانی که بخواهد امنیت انتخابات را خدشه‌دار کند به‌شدت مقابل آن‌ها می‌ایستیم و با آن‌ها برخورد می‌کنیم.
 
ثبت‌نام برادران دوقلو
- برادران جوان دوقلو نیز در محل ستاد انتخابات کشور برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری حاضر شدند. حسن و حسین صیدخانی متولد ۶۶ و دارای مدرک کارشناسی ارشد ایران‌شناسی هستند که با شعار اشتغال مسکن و ازدواج به میدان رقابت‌ها آمدند. دو سال است این دو برادر با دو خواهر دو قلو ازدواج کرده‌اند.
 
ثبت‌نام کرواتی‌ها
- نکته جالت در ساعات اولیه ثبت‌نام آن بود که سه کاندیدای کرواتی با همراهان کرواتی برای ثبت‌نام به وزارت کشور آمدند که توجه عکاسان و خبرنگاران رو به خود جلب کردند.
 
ثبت‌نام ۷۲ نفر تا ساعت ۱۳
- سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد: تا این لحظه ۷۲ نفر با مراجعه به ستاد انتخابات کشور اقدام به ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری کرده‌اند.
 
از روحانی حمایت نمی‌کنم
- مهدی خزعلی که برای ثبت‌نام در انتخابات به وزارت کشور آمده بود در جمع خبرنگاران گفت: چهار سال پیش از آقای روحانی حمایت کردم اما الآن نمی‌کنم‌٬ روحانی اصلاح‌طلب نیست.
 
ثبت‌نام دومین زن در انتخابات
- اعظم جبلی متولد سال ۶۱ دارای مدرک لیسانس حقوق کارمند پیش‌خوان دولت با شعار یک‌بار هم خانم‌ها به‌عنوان دومین زن کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.
 
آتقی هم برای مبارزه با مواد مخدر آمد
- بازیگر نقش «آتقی» امروز برای ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد و گفت یکی از برنامه‌هایم از بین بردن مواد مخدر است! جواد گلپایگانی بازیگر نقش آتقی در سریال آینه عبرت است که به گفته خودش برای بهبود وضعیت زندگی مردم و البته به خواست مردم قصد ورود به رقابت‌ها را دارد.
 
تعداد ثبت‌نام کنندگان از مرز ۱۰۰ نفر گذشت
- سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور در ساعت ۱۵:۴۵ دقیقه اعلا کرد که «طبق آخرین آمار تا الآن تعداد ثبت‌نام کنندگان از مرز ۱۰۰ نفر گذشته است و در پایان ثبت‌نام نتایج نهایی اعلام می‌شود.»
 
نامزد ۱۷ ساله
- پسر ۱۷ ساله نیز به‌عنوان جوان‌ترین داوطلب نام خود را در میان کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ثبت کرد.
 
ثبت‌نام تدوین‌کننده مذاکرات هسته‌ای
- اکرم آذر بهرامی کارشناسی ارشد مطالعات زنان ۲۳ ساله و مریم ابراهیم وند تهیه‌کننده و کارگردان سینما هم نام خود را در میان داوطلبان ثبت کردند. اولی مدعی بود ۲۰ سال مذاکرات هسته‌ای را او نوشته است اما آقای روحانی و ظریف نام وی را حذف کردند. او قصد دارد مانند آنگلا مرکل کشور را اداره کند.
 
روند انتخابات
بنابراین گزارش؛ بعد از پایان مهلت ثبت‌نام، صلاحیت نامزدهای انتخاباتی از ۲۷ فروردین تا ۳۱ فروردین‌ماه در شورای نگهبان بررسی می‌شود و از ۶ اردیبهشت تا ۷ اردیبهشت‌ماه نیز اسامی نامزدها توسط وزارت کشور منتشر خواهد شد.
تبلیغات انتخاباتی نامزدها هم از ۸ اردیبهشت به مدت ۲۰ روز (تا ۲۷ اردیبهشت) آغاز خواهد شد و ۲۹ اردیبهشت روز رای گیری خواهد بود.
طبق ماده ۳۵ قانون انتخابات ریاست جمهوری داوطلبان هنگام ثبت نام باید دارای شرایط زیر باشند:
۱_ از رجال مذهبی، سیاسی.
۲_ ایرانی‌الاصل.
۳_ تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران.
۴_ مدیر و مدبر.
۵_ دارای حسن سابقه و امانت و تقوی.
۶_ مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور.

دیدگاه‌ها  

#1 علی 1396-01-22 17:42
تو که هیچی، بزرگتر از تو هم نمیتونه
متاسفانه برای ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری خلاء قانونی وجود داره، که هرکسی پا نشه و در وزارت کشور حضور پیدا کنه
پایتخت کردن یک شهر به انتخاب یک شخص نیست
اگر بود تا الان شهرهای دیگه این کار و کرده بودن
نقل قول کردن
#2 ناشناس 1396-01-22 18:03
کاشکی ثبت نام انتخابات دو مرحله ای شود.ثبت نام بعضی از افراد مستقیم باعث تحقیر شغل ریاست جمهوری است.این همه فضانورد ایران داشت و ما نمیدیدیم.
نقل قول کردن
#3 آیت میردریکوند 1396-01-22 18:32
ببخشید من چندتا سوال داشتم.کسی می تونه جواب بده.سوال اول:در کشور ما ثبت نام برای ریاست جمهوری شرائط سنی و نیاز به مدرک ندارد؟سوال دوم: از بین این همه کاندید متفرقه و ناشناس چرا حداقل یک نفر تایید صلاحیت نمی شود؟ یعنی اگه از اول صلاحیت و شرائط سنی و مدرک و... نداشته اند پس چطور ثبت نام شده اند؟
نقل قول کردن
#4 محمدآریان 1396-01-22 18:42
عجب بازاری شده ای کاش من هم می رفتم ورسانه ای می شدم
نقل قول کردن
#5 حمید ت 1396-01-22 19:28
فکر خوبیه ، :lol:
نقل قول کردن
#6 اکبر-ظ 1396-01-22 20:05
اشکال نداره شاید تو ریس جمهور شدی و بروحرد را هم پایتخت کردی از برکت وجود جنابعالی کل لرستان هم پیشرفت کرد . :D :D
نقل قول کردن
#7 کوکلا 1396-01-22 20:59
در هیچ کشوری این مسخره بازی ها وجود ندارد اگروزارت کشور برای ثبت نام مبلغی دریافت کند این مسخره بازی ها کمتر می شود
نقل قول کردن
#8 ناشناس 1396-01-22 21:08
حالا خوبه نگفته خونمون رو سفارت امریکا میکنم..میگفتی صنعت رو به لرستان میارم تا جوانان بیکار نمونن بهتر بود.
نقل قول کردن
#9 مهدی از بروجرد 1396-01-23 00:05
این کارها باعث شرمساریه. تو اگر شهرت رو دوست داری اول آدم مفیدی شو که سربار نباشی و بعد اگر دستت رسید چهار تا کار برای همشهریات انجام بده. پایتختی پیشکشت.
نقل قول کردن
#10 عباس 1396-01-23 02:18
تبلیغات رایگان برای شورای شهر با کمترین هزینه ممکن
نقل قول کردن
#11 عباس 1396-01-23 02:20
تبلیغات رایگان برای شورای شهر با کمترین هزینه ممکن برای مشهور شدن
نقل قول کردن
#12 کاندیدا 1396-01-23 08:36
اگروزارت کشور برای ثبت نام مبلغی دریافت کند این مسخره بازی ها ...
ببخشید ..اول لطف بفرمایید محل هزینه ی اون پول که ما کاندیداها باید بدیم رو مشخص کنن؛یه موقع بعضیا به حرام نیوفتن .
نقل قول کردن
#13 حمید ت 1396-01-23 08:46
به نقل از مهدی از بروجرد:
این کارها باعث شرمساریه. تو اگر شهرت رو دوست داری اول آدم مفیدی شو که سربار نباشی و بعد اگر دستت رسید چهار تا کار برای همشهریات انجام بده. پایتختی پیشکشت.

لایک .خیلی خوب بیان کردید
نقل قول کردن
#14 تعصب خیلی زیاد دارم 1396-01-23 11:43
طبق قانون اساسی شرایط انتخابات ریاست جمهوری.بایدرجل سیاسی مدیر مدبرتابعیت ایران و....وایرانی الاصل باشد.
نقل قول کردن
#15 آرمین 1396-01-23 13:37
مردم ما چرا خیال می کنن با افزایش یارانه وضع اقتصادی عالی میشه؟ کاش دولت بعد یارانه رو حذف کنه وبه جاش حقوق هارو افزایش بده، طرح هدفمندی یارانه ها دولت پاکدستان یه طرح شکست خورده هست
نقل قول کردن
#16 آرمین 1396-01-23 13:42
به نقل از آیت میردریکوند:
ببخشید من چندتا سوال داشتم.کسی می تونه جواب بده.سوال اول:در کشور ما ثبت نام برای ریاست جمهوری شرائط سنی و نیاز به مدرک ندارد؟سوال دوم: از بین این همه کاندید متفرقه و ناشناس چرا حداقل یک نفر تایید صلاحیت نمی شود؟ یعنی اگه از اول صلاحیت و شرائط سنی و مدرک و... نداشته اند پس چطور ثبت نام شده اند؟

این ثبت نام هاسمبلیک هست وهیچکدوم تایید صلاحیت نمیشن چون طرف بایدسابقه اجرایی خوب،سواد کافی وشرایط دیگه روداشته باشه! اینا رو واسه خنده میارن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا