یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از اختصاص ۱۰۰ میلیون دلار برای مقابله با ریزگردها در کشور خبر داد.
به گزارش مهر، "معصومه ابتکار" در گفتگوی ویژه خبری صدا و سیمای مرکز لرستان در سخنانی با اشاره به اینکه سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با وزارت دفاع و سازمان برنامه و بودجه منعقد شد تا تجهیزات مورد نیاز را برای محیط‌بانان کشور تامین کنیم، اظهار داشت: تجهیزاتی مانند موتور سیکلت، خودرو، وسایل اطفای حریق و ... در نظر گرفته شد که بخشی از آن‌ها را برای لرستان در نظر گرفتیم.
 
کاهش سطح آتش‌سوزی در جنگل‌های کشور
وی با بیان اینکه امیدواریم در سال جاری نیز بخش دیگری از این تجهیزات را در قالب تفاهم‌نامه‌ای که منعقدشده تأمین کنیم، گفت: بالگرد اطفای حریق لزوماً برای هر کدام از استان‌ها و همه موارد حریق پاسخگو نیست و در بسیاری از موارد تشخیص سازمان مدیریت بحران این بوده که در بعضی آتش‌سوزی‌ها امکان پریدن بالگرد برای اطفای حریق نیست و ممکن بوده برای انتقال نیرو و جابجایی افراد در مناطق صعب‌العبور بتوان از آن استفاده کرد.
رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور با تأکید بر اینکه کاربرد بالگرد و به‌خصوص بالگردها و بالگردهای تخصصی که برای اطفای حریق بوده جزء دستور کار دولت است و در این زمینه نیز نگاه ملی داشته‌ایم، افزود: در این راستا همکاری خوبی با نیروهای مسلح و وزارت دفاع وجود دارد.
ابتکار با اشاره به اجرای مانورهای اطفای حریق در استان‌های کشور گفت: تاکنون ۱۸ مانور مقابله با حریق در استان‌های کشور داشته‌ایم و این آمادگی و داشتن برنامه منسجم باعث شده که شاهد کاهش تعداد و مساحت آتش‌سوزی‌ها طی سال‌های اخیر باشیم.
وی با تأکید بر اینکه در بخشی از موضوع مقابله با آتش‌سوزی نیازمند به فرهنگ‌سازی هستیم، گفت: خوشبختانه همکاری مردم و روستاهای مجاور مناطق بسیار خوب بوده و دولت همواره از مشارکت مردم استقبال کرده است.
 
اختصاص ۱۰۰ میلیون دلار برای مقابله با ریزگردها
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به موضوع ریزگردها بیان داشت: در این راستا کاهش مواجه با ریزگردها با دستورالعمل‌های دولت و همچنین سیاست‌ها و آموزش‌های پیش‌بینی‌شده همواره مدنظر بوده است.
ابتکار ادامه داد: در این راستا مصوبه‌ای در سال ۹۳ از سوی دولت به تصویب رسید که در آن تأکید شد که اگر لازم باشد تسهیلات عایق‌بندی منازل، مراکز عمومی، ادارات و ... در جاهایی که آلودگی و ریز گردها شدید بوده پرداخت شود.
 
وی با بیان اینکه باید تمام اقدامات و تلاش‌های ما در راستای کاهش مواجه مردم با ریز گردها باشد، گفت: در این راستا وظایف دستگاه‌ها پیش بینی شده تا برنامه با سرعت کافی در سال ۹۶ نیز توسط دولت اجرایی شود.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور بیان داشت: علاوه بر اینکه ۱۰۰ میلیون دلار از محل صندوق ارزی در این رابطه پیش‌بینی‌شده، سازمان محیط‌زیست و سازمان جنگل‌ها و مراتع نیز اعتباراتی در این زمینه پیش‌بینی کرده‌اند.
ابتکار تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی خوبی که شکل گرفته بحث کاهش مواجه با ریزگردها در استان‌های مختلف ازجمله لرستان و همچنین همکاری بین‌المللی و دوجانبه با کشور عراق را با جدیت دنبال کنیم.
 
بررسی لایحه حمایت از محیط‌بانان در مجلس
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه آموزش محیط بانان به طور جدی در کشور در حال انجام است، گفت: تا کنون مرکز آموزش محیط بانی در کرج بیش از هزار و ۷۰۰ نفر محیط بان را با ارائه دوره‌های تخصصی آموزش داده است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه همچنین برای اولین بار آموزش‌های بین‌المللی برای روسای پارک‌های ملی برگزار کرده‌ایم، گفت: همچنین دولت یازدهم در زمینه بهبود معیشت محیط بانان اقدامات مطلوبی انجام داده و محیط بانان در حال حاضر سه هزار امتیاز سقف سختی کار را دریافت می‌کنند.
ابتکار با بیان اینکه همچنین درصدی از اعتبارت مشاغل تخصصی به محیط بانان پرداخت می‌شود و تلاش ما برای بحث معیشتی محیط بانان ادامه دارد، بیان داشت: همچنین ما در ابتدای سال ۹۲ هشت محیط‌بان را داشتیم که حکم اعدام قطعی داشتند که خوشبختانه مشکلات این افراد برطرف شده و در حال حاضر ما معاضدت خیلی خوبی را برای محیط‌بانان فراهم می‌کنیم و همکاری قوه قضائیه در این زمینه بسیار مطلوب است.
وی با اشاره به اینکه امروز در خیلی از استان‌های کشور شعب تخصصی قضایی شکل گرفته است، گفت: همچنین دولت لایحه حمایت از محیط‌بانان را تنظیم کرده که در حال حاضر در دستور کار مجلس است.

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1396-01-17 13:23
طبیعت لرستان که رهها شده است خانم ابتکار دیگه کی قراره محیط بانی ها تجهیز شوند ؟؟؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
#2 همشهری 1396-01-17 13:48
همه استانها در بحث آتش سوزی صعب العبور
نیستن استانهای زاگرس نشین همه به بالگرد
اطفای حریق نیاز دارن
نقل قول کردن
#3 شهروندخرم آبادی محروم 1396-01-17 15:05
باسلام ای کسانی که برای شوراثبت نام کرده ایدشمارابخداماا هالی گلدشت راازاین زندانی که براثرتخریب سه راه گلدشت برسرراه مادرست کرده اید نجات بدهیدبخدامامسلم ان وایرانی هستیم این همه دورزدن برایمان سخت است بدامان برسیدچراتعطیل شده
نقل قول کردن
#4 مهاجر 1396-01-18 12:04
سلام
میگم چند وقت پیش نماینده خرم آباد راجع به سمندر لرستانی ناراحت بود که سر سفره هفت سین اومده کاش این موضوع را باهاش مطرح می کرد؟؟؟!!!! بالاخره هرچی نباشه خانم ابتکار رئیسه باید از سمندرهامون محافظت کنه ؟؟؟ بودجه و طرح که هیچ؟
راستی دقت کردید دولت ما از کشور عراق شروع کرده تا خرم آباد وعده رفع ریزگرد ها رو میده ؟ خاص استان ما در برنامه و بودجه و طرح های 96 چی شده؟اینو بگو ؟
نقل قول کردن
#5 ن.ر 1396-01-19 02:32
خسته نباشی دلاور خدا قوت پهلوان
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا