یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور گفت: وضعیت تالاب‌های لرستان نسبت به سایر استان‌ها از وضعیت بهتری برخوردار است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، معصومه ابتکار عصر امروز در جلسه شورای اداری استان در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: برای مدیریت تالاب‌ها در بحث اول باید تکمیل اطلاعات و مطالعات مربوطه صورت ‌بگیرد و با مشارکت جوامع محلی، مدیریت تالاب‌ها انجام شود.
وی افزود: مدیریت تالاب‌های لرستان هم در این بحث دنبال می‌شود و برنامه‌ای که در نظر داریم این است که حق آبِ تالاب‌ها را در شورای برنامه‌ریزی استان بیاوریم و در آن شورا مسائل مربوطه را پیگیری کنیم.
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست کشور ادامه داد: نقش دستگاه‌ها برای بهبود تالاب‌ها در این شورا (برنامه‌ریزی و توسعه) دیده می‌شود که هرکدام چه اقداماتی را در این زمینه باید انجام دهند.
ابتکار با بیان اینکه تالاب‌های لرستان وضعیت خوبی دارند، خاطرنشان کرد: وضعیت تالاب‌های لرستان نسبت به سایر نقاط کشور بهتر است لذا امیدواریم بهبود بهتری پیدا کند.
وی در بخشی از سخنانش با بیان این که رقابت‌های انتخاباتی آسیب خورده هستند و در مناظره‌ها یکدیگر را تخریب می‌کنند، افزود: امیدواریم در این انتخابات در منظر جامعه جهانی و در منظر مردم شریف ایران، انتخاباتی سالم و قانون‌مند برگزار کنیم.
رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست کشور ادامه داد: شرایطی که دولت در سال ۹۲ آغاز کرد شرایط ناگواری بود ولی بااین‌حال مسئله محیط‌زیست جز موضوعات مهم تلقی شد.
ابتکار گفت: جای خوشبختی دارد که ریاست محترم جمهور با درایت خویش در کنار همه اولویت‌ها ایستادند و اقدامات ویژه‌ای انجام دادند.
وی تصریح کرد: رشد منفی در کشور و تورم ۴۰ درصد آغاز دولت تدبیر بود!
رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست کشور یکی از اقدامات شاخص این دولت را آوردن بحث گردوغبار به قانون عنوان کرد و گفت: بحث سلامت هوا، گردوغبار و امثالهم ازجمله موارد این قانون هستند.
ابتکار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که نباید در طبیعت پسماند و زباله ریخته شود، افزود: اگر ما زباله‌های مردم در طبیعت را جمع کنیم، نه‌تنها عزت ما را از بین نمی‌برد بلکه بر عزت ما نیز می‌افزاید.
وی تأکید کرد: اینکه در استانِ زیبایی مثل لرستان که طبیعت بکری دارد و سرمایه‌های طبیعی فراوانی دارد آسیب وارد شود جبران آن آسان نیست.
رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست کشور تصریح کرد: پراکندگی پسماند در طبیعت باعث آسیب می‌شود و طبیعت را از بکر بودن خارج می‌کند.
ابتکار اظهار داشت: اقدامات سمت‌ها در بحث جمع‌آوری پسماندهای مناطق گردشگری خوب بوده است و جای تقدیر دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح مدیریت منطقه در اشترانکوه خبر داد و گفت: جلب مشارکت بخش خصوصی در بخش حفاظت از محیط‌زیست از شاخص‌های مهم دولت یازدهم است که این اقدامات در منطقه‌های لرستان همچون اشترانکوه در حال آماده‌سازی است.
رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست کشور گفت: این طرح توجیه اقتصادی دارد و در تولید و اشتغال مردم لرستان نقش کلیدی دارد.
ابتکار افزود: با این اقدامات مشاغل سبز را در لرستان نهادینه خواهیم کرد.
وی عنوان کرد: 40 نفر از بانوان لرستانی جز این طرح هستند و گفتنی است قدم اول را لرستانی‌ها برداشتند!

مصطفی باقری/ یافته

دیدگاه‌ها  

#1 فعال محیط زیست 1396-01-17 01:14
سرکار خانم ابتکار چندین ساله از طرح مدیریت اشترانکوه سخن میفرمایید این در حالیست که بارها نامه های فعالان محیط زیست رو در خصوص مرگ دریاچه گهر و نابودی منطقه اشترانکوه بی پاسخ گذاشتید شما بفرمایید چه برنامه ایی برای نجات دریاچه گهر دارید... ؟واگذاری مناطق حفاظت شده برای توسعه گردشگری کاری بس اشتباه است...در طول مدیریت شما بفرمایید چه اقدامی برای مناطق حفاظت شده لرستان انجام داده اید بارها فعالان محیط زیست کشور با واگذاری مناطق حفاظت شده به بخش خصوصی که بخشی از سیاست های اشتباه برای تملک این مناطق توسط کوه خواران اعتراض خود را اعلام داشته اند ...
نقل قول کردن
#2 فعال محیط زیست 1396-01-17 01:19
از وضعیت خوب تالابهای لرستان سخن فرمودید این گذارشهارو کی به شما داده
چطور از وضعیت اسفناک تالابهای لرستان بی اطلاع هستید بزرگترین تالاب زاگرس مرکزی در زمان مدیریت شما در دهه هشتاد کاملا نابود شد برای احیا ان چه کردید ...آری سخنم با تالاب تنوردر در سیلاخور است ... ما مردم لرستان مظلوم واقع شدیم ولی بی اطلاع و بی علم به حال و روزمان نیستیم...
نقل قول کردن
#3 فعال محیط زیست 1396-01-17 01:26
حالا هم ۴سال دیگه با طرح مشاغل سبز ملت رو سر کار بگذارید... میشه نام این چهل نفر رو بیان بفرمایید و عنوان طرح رو به مردم معرفی کنید.... پس چرا مافعالان محیط زیست بی خبریم....
بحث جنگل های بلوط به کجا رسید طرحهایی که وعده دادید به کجا رسید ؟
نقل قول کردن
#4 شهروند 1396-01-17 13:14
چرا فکری به حال جنگلهای بلوط نمی کنید . متاسفانه ایشون از واقعیت ها بی خبرند
.خانم ابتکار محترم واقعیت چیز دیگریست اگر به دنبال واقعیت هستید.
نقل قول کردن
#5 محمود 1396-01-17 14:26
ما منتظر بودیم به اطلاع مردم برسانند که چه کارهای مهمی در این 4 سال شده است تا آنچه را که نمی بینیم لااقل بشنویم! چرا مدیران دائم بشود بشود میگویند در حالیکه انتظار این است که بعد از یک دوره مدیریت 4 ساله شده است شده است ها را به اطلاع مردم برسانند! لرستان یک طبیعت زیبا، پاک و بکر داشت که دارد نابود میشود، این ترافیک آمد و رفتها چرا سودی برای مردم نداشته است؟!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا