یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

برخی وزرای دولت یازدهم در سال ۹۵ با سفر به لرستان، روند اجرایی توسعه استان را پیگیری و طرح‌های مختلف در حوزه‌های عمران، بهداشتی و صنعتی را افتتاح و به بهره‌برداری رساندند.
به گزارش پایگاه خبری یافته، در سال 1395 و با توجه به انتخاب لرستان به عنوان «پایلوت اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی»، برخی اعضاء هیات وزیران با سفر به لرستان از طرح‌های مختلف بازدید و از نزدیک در جریان امور مربوط به پروژه‌های در دست احداث قرار گیرند.
سال 95 هم‌چنان که مقام معظم رهبری شعار سال را اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اعلام کرده بودند، دولت نیز تصمیم جدی بر اجرای اقتصاد مقاومتی داشت و با تصویب هیات دولت، استان‌های لرستان، کمان و آذربایجان شرقی به‌ عنوان استان‌های پایلوت در بحث اجرای اقتصاد مقاومتی انتخاب‌ شدند که سفر وزرا به لرستان نیز بیشتر در این راستا بود تا از نزدیک در جریان مشکلات استان و میزان پیشرفت پروژه‌های مختلف قرار گرفته و برای حل این مشکلات تصمیم‌گیری کنند.


مهم‌ترین سفر وزرای دولت دهم به لرستان به قرار زیر صورت گرفت:

نام وزارتخانه

نام وزیر

تاریخ

برخی برنامه‌ها

جهاد کشاورزی

محمود حجتی

خرداد 95

با حضور وزیر جهاد کشاورزی و سرمایه‌گذار خارجي: کشت و صنعت لرستان افتتاح شد

وزیر کشور

عبدالرضا رحمانی فضلی

اردیبهشت 95

حضور در جلسه اقتصاد مقاومتی،

جلسه شورای اداری استان لرستان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

علی ربیعی

تیر 95

دیدن طرح تأمین اجتماعی شامل عملیات نوسازی و بازسازی کامل مرکز فوریت‌های پزشکی بیمارستان تأمین اجتماعی، طرح دیجیتالی کردن مرکز رادیولوژی این بیمارستان و باشگاه ورزشی چندمنظوره تأمین اجتماعی 256 تختخوابی خر‌م‌آباد، ساخت سالن ورزشی چندمنظوره در زمینی به مساحت یک هزار و 400 متر و دیجیتالی کردن مرکز رادیولوژی این بیمارستان، بازدید وزیر از مجتمع بزرگ کشت و صنعت لرستان

وزیر نیرو

حمید چیت چیان

شهریور 95

آبگیری سد رودبار الیگودرز

وزیر راه و شهرسازی

عباس آخوندی

مرداد 95

افتتاح ۱۴ کیلومتر از باند دوم محور خرم‌آباد – نورآباد و هم‌زمان دو قطعه به طول ۱۸ کیلومتر از باند دوم محور خرم‌آباد – کوهدشت و ۴۰ کیلومتر راه روستایی در استان؛ بازدید از تونل محور الشتر – بروجرد، شرکت در جلسه شورای اداری لرستان، بازدید از اجرای عملیات آزادراه اراک – خرم‌آباد و راه‌آهن خرم‌آباد – دورود. بازدید بیمارستان بروجرد و کمربندی دورود

 

وزیر کشور

عبدالرضا رحمانی فضلی

آبان 95

افتتاح و کلنگ زنی چند طرح کشاورزی و تولیدی، بازدید از چند روستای محروم، افتتاح طرح آبیاری تحت‌فشار ۵۰۰ هکتاری اراضی منطقه «خاتون بان» و بازدید از طرح تولیدی پوشاک ویژه بانوان، کلنگ زنی طرح بزرگ گاوداری ۶ هزار رأسی، بازدید از سد «تاج امیر»، حضور در همایش شوراهای اسلامی دهیاران و جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

محمود واعظی

آذر 95

شرکت در جلسه شورای اداری استان، شرکت در کارگروه توسعه صادرات و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، حضور در جلسه شورای اداری شهرستان سلسله، شرکت در جلسه شورای اداری دلفان و...

وزیر ورزش و جوانان

مسعود سلطانی فر

 

افتتاح استخر شنای پل‌دختر، بازدید از دهکده المپیک خرم‌آباد، جلسه با سازمان‌های مردم‌نهاد و هیئت‌های ورزشی استان و بازدید از میدان سوارکاری و...

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

حسین دهقان

دی 95

حضور در بخش‌های مختلف مجتمع صنایع زرهی بنی‌هاشم شهرستان دورود

وزیر کشور

عبدالرضا رحمانی فضلی

دی 95

عبدالرضا رحمانی فضلی در آیین افتتاح ایستگاه پمپاژ و آبیاری تحت‌فشار و مدرن 500 هکتاری کشت و صنعت لرستان شرکت و سپس در همایش  نقش کارآفرینی زنان در اقتصاد مقاومتی«حضور یافت.

رحمانی فضلی همچنین قصد داشت عملیات گازرسانی به روستاهای ازنا را افتتاح کند؛ اما به دلیل حساسیت حادثه پیش‌آمده در ساختمان پلاسکو در تهران و دستور رییس جمهور به وزیر کشور جهت رسیدگی عاجل به این اتفاق، سفر رحمانی فضلی به استان نیمه‌کاره ماند و ایشان به تهران عزیمت نمود.

وزیر نیرو

حمید چیت‌چیان

بهمن 95

افتتاح ایستگاه پمپاژ آب شرب کهمان الشتر

افتتاح ایستگاه برق فشارقوی در شهرستان پل‌دختر

جلسه شورای اداری استان

 افتتاح آب کاکارضا در محل تصفیه‌خانه آب شهر خرم‌آباد

کلنگ‌زنی طرح احداث نیروگاه هزار مگاواتی در جاده کمربندی خرم‌آباد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

محمد فرهادی

اسفند 95

افتتاح فاز نخست پروژه‌ی حصارکشی دانشگاه لرستان، نشست با شورای دانشگاه لرستان، افتتاح پروژه گازرسانی به دانشگاه لرستان،

افتتاح بیمارستان تخصصی دام‌پزشکی؛ افتتاح آزمایشگاه تخصصی شماره دو در سایت دانشکده کشاورزی و ...

وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی

علی ربیعی

اسفند 95

آیین کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی توسعه بیمارستان کوثر بروجرد

 
حال با توجه به اتمام سال 1395 باید دید که پروژه‌هایی که افتتاح و یا به بهره‌برداری رسیده‌اند تا چه میزان در روند توسعه استان در سنوات آتی تأثیرگذار خواهد بود.

توضیح:
حضور در گلزار شهدا و عیادت از شهید زنده لرستانی در برنامه سفر اکثر وزرا صورت پذیرفت.
در سال 95 شاهد حضور " اسحاق جهانگیری" معاون اول رئیس‌جمهور، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور و زهرا احمدی پور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به لرستان بودیم.
 

بازدید سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از بخش‌های مختلف مجتمع صنایع زرهی بنی‌هاشم شهرستان دورود



محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری




تهیه: عبدالرضا قاسمی/ پایگاه خبری یافته

دیدگاه‌ها  

#1 اکبر-ظ 1396-01-14 21:07
همانطوری که تو این جدول می بینید کارهای صورت گرفته هیچ تناسبی با اهداف اقتصاد مقاومتی ندارند .افتتاح یک استخر- افتتاح 20 کیلومتر از فلان جاده -کلنگ زنی چند طرح کشاورزی افتتاح یک پمپاژ اب کلنگ زنی نیروگاهی که خدا میداند چند دهه دیگه باید تکمیل شود .ایا این است حق مردم لرستان .
نقل قول کردن
#2 فرهاد داودوندی 1396-01-14 23:23
سهم بروجرد مظلوم، فقط یک کلنگ زنی آنهم درست شب عید در بیمارستان کوثر!!!!!
نقل قول کردن
#3 ن.ر 1396-01-15 03:59
خسته نباشید دلاور خدا قوت پهلوان
نقل قول کردن
#4 پایار لرستانات 1396-01-15 09:30
لرستان اینقدر پروژه عقب افتاده داره که اگر توسعه و پیشرفت رونق پیدا کنه.روزی یه وزیر و معاون در این استان لرستان گردی می کنند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا