یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

روابط عمومی استانداری لرستان با انتشار اطلاعیه‌ای به اظهارات اخیر نماینده پل‌دختر در مجلس شورای اسلامی پاسخ داد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، در این اطلاعیه آمده است: در پی انتشار اظهارات جناب آقای سید حمید کاظمی نماینده مردم شریف پل‌دختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با عملکرد استاندار لرستان که به نظر می‌رسد بیشتر شبیه یک مانور سیاسی برای موجه نشان دادن عدم حرکت خود در مسیر عمل به رسالت‌ها و وظایف ذاتی خود به عنوان نماینده مردم و احقاق حقوق واقعی آنان است و به نوعی یک فرار به جلوی عجولانه برای محق تصور کردن خود در اموری است که اساساً در چارچوب وظایف قانونی ایشان نمی‌باشد.
علی ایحال - هر چند اقشار مختلف مردم شریف و فهیم لرستان بارها و بارها با درک درست از شرایط فعلی و گذشته به خوبی ناظر بر نوع عملکرد مدیریت اجرایی استان بوده و همواره با برشمردن و حتی انتشار اقدامات زیرساختی و ماندگار دولت در لرستان در سه سال و نیم اخیر و همین‌طور نقد و نظرهای کاربردی و دلسوزانه تسهیل‌کننده و یار توسعه استان بوده‌اند اما مرور تنها گوشه‌ها و شاخص‌هایی مختصر از اقدامات عمقی و زیرساختی صورت گرفته به استحضار شخص ایشان رسانده می‌شود.
اقداماتی که می‌بایست حداقل ظرف پانزده تا بیست ساله گذشته انجام می‌شد و مغفول مانده است و ای‌کاش جنابشان به‌جای توقع صرفاً سیاسی برای در اختیار گرفتن مناصب دولتی؛ ظرف سال‌های رفته مقداری از نطق و نقادی‌شان را خرج طلب کردن حق توسعه زیرساختی این دیار می‌کردند.
 نه مگر اینکه یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های پس از برجام در گلخانه بزرگ هیدروپونیک با بیش ۲۵۰ میلیارد تومان با حضور هلندی‌ها در لرستان در حال اجراست...
 نه مگر اینکه بیش از شانزده سال یکی از آرزوها و ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی این دیار به نام کشت و صنعت در حال به تاریخ پیوستن بود و با ماه‌ها و ساعت‌ها تلاش شبانه‌روزی و خون‌دل خوردن‌ها و با وجود موانع ذهنی و فکری بسیار؛ حالا یکی از فعال‌ترین و خوش آتیه‌ترین زیرساخت‌های اقتصادی لرستان است؟
نه مگر اینکه جوانان صبور و لایق پل‌دختری سال‌ها با حسرت و انتظار به یک پروژه ورزشی می‌نگریستند و عبور می‌کردند و حالا فقط بعد از دو سال اوقات ورزشی خود را در استخر شهرشان می‌گذرانند؟
 صنعت رنگ و رو رفته و فراموش‌شده فولاد در شرق لرستان چگونه جان گرفت و امروز چند نفر در آن مشغول کارند؟ چطور خون تازه بعد از هشت سال تعطیلی در رگ آن دمیده شد.
راستی گاهی که در رفت‌وآمدهای خود در هواپیما از بالا به پایین می‌نگرید، هیچ اندیشه کرده‌اید که این پایین چند روز و چند نفر رفتند، آمدند، ساختند و آباد کردند تا بشود هر روز هواپیما بنشیند و برخیزد آن هم در فرودگاهی که از فرسودگی رها شد و به آبادانی رسید؟
 لطفاً یک بار اگر از راه زمین در مسیر تهران طی طریق فرمودید به کارگاه‌های خط آهن و آزاد راهی سر بزنید که تا سه سال پیش در حد قراردادی روی کاغذ مانده بود و حالا... بهتر است بروید و نظاره فرمایید!
 پارسیلون چطور راکد شد و از جان افتاد؟ چطور سال به سال بی‌سامان شد؟ و حالا اوضاعش چطور است؟ خبر دارید کارگرانش در همین تعطیلات نوروز به خاطر ورود دقیق و کارشناسی و حل ریشه‌ای مشکلات آن، به استاندار چه نوشتند؟
 نام داماش در لرستان یادآور چیست؟ صنایع غذایی گهر به چه سرنوشتی دچار شده بود؟ چطور مشکلش حل شد و حالا چگونه روزگار می‌گذراند؟ آیا نمی‌شد سه سد بزرگ لرستان چندین سال معطل نمانند؟ چگونه سه سد در لرستان با تزریق اعتبار و تلاش شبانه‌روزی، تأکید می‌شود «شبانه‌روزی» به بهره‌برداری رسید و در شرایط کم‌آبی سال‌های پیش حتی آب این سدها تا پل‌دختر هم رسید؟
چگونه سد «تاج امیر» نورآباد بعد از دوازده سال بالاخره شروع به کار فعال کرد؟ در همین سه سال و نیم چند مجتمع روستایی آب‌رسانی شده؟ حتماً با اطلاع هستید که اعتبارات آب‌رسانی روستایی در این دوره ۲۴۰ درصد رشد داشته است.
 خودتان قیاس و قضاوت بفرمایید؛ لرستان را در سال ۹۲ با ۳۲۷ روستای گازرسانی شده تحویل گرفتیم، ظرف سه سال به ۶۴۷ روستا و سه شهر گاز رسانده شد، کاش می‌شد در خانه نشست و فقط با کار نمایشی و تبلیغاتی گاز به روستاهای دور و نزدیک کشاند!
 در طول تمام دوره‌های گذشته در لرستان تقریباً ۲۸ هزار هکتار آبیاری تحت‌فشار انجام شد و فقط در سه سال ۱۲ هزار هکتار به آن اضافه شد که پمپاژهای شهرستان پل‌دختر هم از آن جمله است!
این مثنوی هفتاد من است...
 از رتبه عملی لرستان در پرداخت تسهیلات رونق تولید در همین سال ۹۵، از رتبه لرستان در تحقق عملیاتی مصوبات ستاد تسهیل تولید در سطح کشور، از توجه واقعی دولتمردان و مقامات بلندپایه کشور با سفرهای کاری متعدد و ... که بگذریم؛ لطفاً حالا که فرزندان خادم این دیار را به نمایش‌های تبلیغاتی متهم کرده‌اید! به پاسخ سؤالات و اقدامات مطرح‌شده‌اند کمی تأمل فرمایید و بعد در آرامش و خلوت نوع گفتار و قضاوت خود را مرور فرمایید!
 بعید است نماینده محترم از چگونگی بیکاری در لرستان آن‌هم در سال‌های اخیر بی‌اطلاع باشند، لرستان را در سال ۹۲ با ۱۱۳ هزار نفر بیکار تحویل گرفتیم، طبق روال پیش از آن، هر سال ده تا دوازده هزار نفر باید به این عدد اضافه می‌شد، حالا لطفاً ایشان از هر مرجع رسمی که می‌خواهند آمار بگیرند. الآن این عدد چند است و در این چند سال از آن عدد اول کم شده یا زیاد؟
مزید استحضار درحالی‌که کمتر از یک سال از عمر نمایندگی دوره حاضر مجلس می‌گذرد، استاندار لرستان تقریباً چهار سال است که تقریباً هر هفته خود را در یک شهرستان و در کنار مردمی می‌گذراند که شعارش در کلام نماینده محترم بود.
 نه تنها روز دهم فروردین که از همان روز آغاز سال برنامه‌های استاندار لرستان به‌طور متنوع و با موضوعات مختلف دنبال شده که روز دهم نیز یکی از برنامه‌ها حضور در مراسم ختم مرحوم حجت‌الاسلام بابایی بوده که انجام شده است.
لذا استاندار لرستان و تیم همراه ایشان از حضور نماینده محترم در بازدید مورد اشاره کاملاً بی‌اطلاع بوده و در جلسه‌ای کوتاه قرار چند بازدید برای پروژه‌های پل‌دختر طبق روالی که بارها چه با حضور و چه بدون حضور نماینده محترم انجام‌شده، تنظیم گردیده و عملیاتی خواهد شد.
 امید است در سالی که باید تمام توشه و توان خود را برای رونق واقعی تولید و اشتغال این دیار به کار بگیریم؛ به‌جای حاشیه‌ها و حاشیه‌سازی‌ها، کار و عمل را رصد کرده و اقدام‌ها را ارزیابی کنیم.


مطلب مرتبط: نماینده مردم پل‌دختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی
وضعیت لرستان بحرانی است؛ به رئیس‌جمهور نامه می‌نویسم

دیدگاه‌ها  

#1 بیکار 1396-01-12 12:53
همه این اقدامات متعلق به دولت کذشته است کار جدیدشما چیست مردم همه اکاهند
نقل قول کردن
#2 احمد 1396-01-12 13:30
احسنت به نماینده پلدختر که حرف دل مردم رو زده.
نقل قول کردن
#3 م 1396-01-12 17:01
میشود بفرمایید اگرپآیلوت اقتصاد مقاومتی هستیم چرا کارخانه هاب بروجرد به عنوان قطب صنعتی استان احیا که نشدند تعطیل هم شدند
نساجی زاگرس خودرو سامان کاشی کاشی جم ....اعتبار طرح رونق تولید این واحدها در کدام بخش استان صرف شد ???
جناب بازوند میشود لطف فرموده پاسخ گوی یک و نیم میلیون لرستانی غیرمرکز نشین باشند و اقداماتشان را در کل استان احصا نمایند
نقل قول کردن
#4 محمد 1396-01-13 00:01
پایلوت به بیان ساده یعنی طرح آزمایشی، در حالیکه اقتصاد مقاومتی یک راهبرد و رویکرد و یک سیاست اقتصادی است که در این رویکرد اقتضائات استانها متفاوت بوده و از آنها استفاده میشود طرحی که در گیلان جواب میدهد ممکن است در لرستان جواب ندهد و بالعکس. علاوه بر آن حتی در استانهایی که پایلوت بودند کار موثر و جدیدی انجام نشده!!
نقل قول کردن
#5 میثم 1396-01-13 01:14
کدام اشتغال؟!! قبلا معیار اشتغال 4 روز کار درهفته بوده الآن معیاراشتغال شده 1 ساعت کار در هفته!!یعنی اگر من ماشین پدرمو هفته ای یک بار بشورم و 50 هزار تومان پول تو جیبی بهم میده میشوم شاغل!!! چرا با مردم صادق نیستید، اگر الآن معیار را همان 4 روز کار در هفته قرار دهیم تعداد بیکاران به بیش از 200 هزار نفر میرسد
نقل قول کردن
#6 کارشناس 1396-01-13 01:54
بااینگونه ادبیات جوابرنماینده مردم را دادن شایسته وزیبنده متصدیان دولت تدبیر وامید نیست
نقل قول کردن
#7 مهاجر 1396-01-13 15:30
من یک کلام
آقای محترم قبلی ها روفوزه شدند شما قبول شید.
انصافا شما بیایید اقدام عملی، مشخص و شفاف انجام بدید ما ممنون شما هستیم. البته این طبیعه نماینده بخواد شما هم سعی کنید روشن پاسخ بدید نه فرافکنی که نه پیگیری ایشان ناچیز شمرده شه و نه زحمات شما نادیده گرفته بشه
نقل قول کردن
#8 محمود 1396-01-13 19:07
اینکه استاندار توانسته یک تیم تبلیغاتی فراهم کنه و از ظرفیت رسانه های استان بصورت صد درصدی استفاده کنه کار خوبی است، اما باید شعور مخاطب را در نظر بگیرند مردم دیگر هر حرف و گزارشی را نمیپذیرند، در موضع گیریهای یاران استاندار در مقابل نقد نماینده مردم جز منطق آسمان و ریسمان چیز دیگری حاکم نیست! به نظر من وضع مردم و شرایط لرستان غیر از آن چیزی است که آقایان مدعی آنند
نقل قول کردن
#9 کیارش 1396-01-13 20:09
با سلام واحترام
جناب استاندار به مردم گزارش دهند که برگزاری چندین همایش تبلیغاتی جذب سرمایه گذار چه دستاوردی برای توسعه استان در پی داشته است?
نقل قول کردن
#10 رضا 1396-01-13 23:14
استاندار محترم فرمایش کنن چرا جاده ابشار نوژیان که از تامین اجتماعی شروع میشه ومیره سرابیاس و...اینقده باریک هستش که دوتا ماشین باید باهزارنذروصلوات از هم عبور کنن...ایا یه گردشگر از این مسیر عبور کنه چه چیزی تو ذهنش میگذره
نقل قول کردن
#11 خیری 1396-01-13 23:36
کجای پارسیلون فعاله ؟ مگه باچند تانگهبان نخ داره تولیدمیکنه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا