یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس ستاد انتخابات استان لرستان با اشاره به ثبت‌نام ۹ هزار و ۹۳ نفر در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در لرستان، از افزایش ۸۱ درصدی حضور زنان در این انتخابات خبر داد.
به گزارش مهر، "حبیب‌الله خجسته پور" ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان آمار نهایی داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان را اعلام کرد.
وی با اشاره به اینکه در مجموع ۹ هزار و ۹۳ نفر داوطلب شرکت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی لرستان شده‌اند که این میزان در مقایسه با تعداد داوطلبان دوره چهارم شوراهای اسلامی لرستان ۲۰ درصد رشد یافته است، اظهار داشت: در بخش شوراهای شهری یک هزار و ۲۷۳ نفر و در بخش شوراهای روستایی ۷ هزار و ۸۲۰ نفر داوطلب شرکت در انتخابات شده‌اند که این میزان در مقایسه با چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای لرستان ۲۰ درصد رشد داشته است.

رشد ۹۴ درصدی حضور زنان در انتخابات شوراهای روستایی
رئیس ستاد انتخابات استان لرستان با بیان اینکه تعداد کل داوطلبان زن پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای لرستان ۶۵۱ نفر و تعداد کل داوطلبان مرد ۸ هزار و ۴۴۲ نفر اعلام شده که تعداد داوطلبان زن در مقایسه با دوره چهارم انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در لرستان ۸۱ درصد رشد داشته است، تصریح کرد: تعداد داوطلبان زن انتخابات شوراهای شهری در لرستان ۱۰۳ نفر و تعداد داوطلبان زن انتخابات شوراهای روستایی در لرستان ۵۴۸ نفر است که این میزان در مقایسه با دور چهارم انتخابات شوراهای اسلامی لرستان به ترتیب ۳۶ و ۹۴ درصد رشد داشته است.
خجسته پور با اشاره به اینکه در مجموع یک هزار و ۴۷۲ روستا در لرستان قابلیت برگزاری انتخابات شوراهای روستایی را دارند، افزود: این میزان نسبت به دور قبل انتخابات شوراهای روستایی ۲۰ درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه در ۷ شهرستان لرستان همه روستاهای واجد شرایط شرکت در انتخابات شوراهای روستایی ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: این ۷ شهر شامل روستاهای شهرهای خرم‌آباد، الیگودرز، ازنا، پل‌دختر، سلسله، چگنی و رومشکان است.
رئیس ستاد انتخابات استان لرستان ادامه داد: در شهرستان دورود ۹۹ درصد روستاها، در شهرستان دلفان ۹۰ درصد روستاها، در شهرستان کوهدشت ۸۹ درصد روستاها و در شهرستان بروجرد ۷۳ درصد روستاها به حد نصاب لازم برای برگزاری انتخابات شوراهای روستایی رسیده اند.
خجسته پور یادآور شد: در مجموع ۹۵ درصد روستاهای لرستان که قابلیت برگزاری انتخابات را دارند به حدنصاب لازم تعداد داوطلبان برای برگزاری انتخابات شوراهای روستایی رسیده‌اند.

بیشترین آمار داوطلبان در خرم‌آباد ثبت شد
وی به ارائه آمار ثبت‌نام افراد به تفکیک شهرستان‌های استان پرداخت و گفت: بیشترین آمار ثبت نامی در شهرستان خرم‌آباد با یک هزار و ۷۳۰ داوطلب بوده است و پس‌ازآن شهرستان کوهدشت با ۹۵۴ داوطلب، شهرستان الیگودرز با ۹۴۶ داوطلب و شهرستان سلسله با ۹۳۹ داوطلب بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند.
رئیس ستاد انتخابات استان لرستان افزود: در شهرستان دلفان ۹۱۸ نفر، در بروجرد ۸۶۰ نفر، در چگنی ۷۵۲ نفر، در دورود ۶۵۱ نفر، در پل‌دختر ۶۱۵ نفر، در ازنا ۴۶۹ نفر و در رومشکان ۲۵۹ نفر داوطلب شرکت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شده‌اند.
خجسته پور افزود: تعداد داوطلبان زن در شهرستان خرم‌آباد ۱۳۰ نفر، در سلسله ۹۸ نفر، در کوهدشت ۹۵ نفر، در دلفان ۷۴ نفر، در بروجرد ۷۲ نفر، در چگنی ۶۳ نفر، در پل‌دختر ۵۰ نفر، در دورود ۲۷ نفر، در الیگودرز ۲۴ نفر، در ازنا ۱۱ نفر و در رومشکان ۷ نفر بوده است.
وی در ادامه به مدرک تحصیلی داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: شرایط مدرک تحصیلی در شهرهایی که شورای اسلامی ۹ نفره و ۷ نفره دارند داشتن مدرک لیسانس است و مدرک تحصیلی داوطلبان در واقع به نرم جمعیت بستگی دارد و در روستاها سواد خواندن و نوشتن ملاک است.

رشد ۴۸ درصدی تعداد داوطلبان در شهرستان سلسله
رئیس ستاد انتخابات استان لرستان با بیان اینکه ۲۴ نفر از داوطلبان تحصیلات حوزوی، ۱۷ نفر تحصیلات دکترا، ۴۰۳ نفر مدرک تحصیلی فوق لیسانس، یک هزار و ۳۳۸ نفر مدرک تحصیلی لیسانس، ۳۴۳ نفر مدرک تحصیلی فوق‌دیپلم، یک هزار و ۷ نفر مدرک تحصیلی دیپلم و ۵ هزار و ۹۶۱ نفر سواد خواندن و نوشتن دارند، تصریح کرد: ۱۳۴ نفر از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی لرستان زیر ۳۰ سال سن دارند و ۱۰۹ نفر از آن‌ها بالای ۷۵ سال سن دارند.
خجسته پور افزود: تعداد ۳۴۷ نفر از داوطلبان سابقه ایثارگری دارند و ۷۹۴ نفر سابقه عضویت در دوره‌های قبل شورای شهر و روستا را دارند.
وی ادامه داد: تعداد داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در خرم‌آباد ۹ درصد، در بروجرد ۱۵ درصد، در الیگودرز ۳۵ درصد، در کوهدشت ۱۱ درصد، در دورود ۲۰ درصد، در دلفان ۵ درصد، در ازنا ۳ درصد، در سلسله ۴۸ درصد، در پل‌دختر ۳۶ درصد، در چگنی ۱۲ درصد و در رومشکان ۴۷ درصد افزایش یافته است.
رئیس ستاد انتخابات استان لرستان یادآور شد: در مجموع افزایش میانگین کشوری تعداد داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی ۱۴ درصد بوده است که در لرستان این میزان ۲۰ درصد بوده و ۶ درصد از میانگین کشوری بیشتر است.
 

دیدگاه‌ها  

#1 امیر 1396-01-08 17:15
معلومه اگر منافعی در کار نباشه انقدر برای ثبت نام سر و دست نمیشکنن.حالا اگر به اکثر همین افراد که ثبت نام کردن بگن در هفته 5 ساعت کار عام المنفعه انجام بدید یک نفر هم ثبت نام نمیکنه
نقل قول کردن
#2 بابک میزاوندی 1396-01-08 19:10
تخصص .تجربه و فهیم بودن ملاک اصلی در انتخابات باشد.با انتخاب درست پیشرفت حاصل می شود.
نقل قول کردن
#3 محمود 1396-01-09 11:24
از هر دودمان یک نفر نوشته و این یعنی حاکمیت فرهنگ سیاسی مبتنی بر قومیت نه فرهنگ سیاسی مبتنی بر اندیشه! پس مشارکت سیاسی سنتی پایه و مبتا است و با توجه به اینکه در این نوع مشارکت منافع محدود مورد توجه است به همان مقدار هم باید از شوراها انتظار کارآمدی داشت
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا