یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر ضرورت تسویه بدهی دولت به تأمین اجتماعی، گفت: دولت در سال ۹۵ با واگذاری شرکت‌های ورشکسته به تأمین اجتماعی مشکلات این سازمان را نسبت به گذشته افزایش داد.
http://yaftenews.ir/images/95/3-95/rostamian.jpgبه گزارش یافته، "علی رستمیان" در گفت‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از افزایش دادن تعهدات صندوق‌های بیمه‌ای در طول سال 95، گفت: افزایش تعهدات صندوق‌های بیمه‌ای در طول سال گذشته منجر به کاهش منابع و اعتبارات آن‌ها شده است، به عنوان مثال افزایش تعهدات تامین اجتماعی منجر به کاهش نقدینگی و اعتبارات این سازمان شده و در حال حاضر تمامی ذخیره مالی تامین اجتماعی به میزان دو ماه پرداخت هم نیست.
نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تامین اجتماعی برای افزایش نقدینگی و اعتبارات خود در مقاطعی از بانک‌ها و مؤسسات اعتباری پول دریافت کرده است، افزود: متأسفانه این دریافتی‌ها نیز در برخی شرایط انجام‌نشده اما با توجه به اینکه تأمین اجتماعی یکی از سازمان‌های بیمه‌گر مهم در کشور است باید در تامین منابع مورد نیاز آن اقدامات اساسی صورت گیرد.
وی با تأکید بر اینکه دولت باید با هدف تأمین اعتبارات موردنیاز تأمین اجتماعی بدهی خود به این سازمان را پرداخت کند، تصریح کرد: متأسفانه دولت طی سال‌های گذشته هیچ تلاشی در جهت پرداخت بدهی خود نداشته و نه تنها برنامه‌ای برای پرداخت این بدهی ندارد بلکه شرکت‌های ورشکسته در معرض تعطیلی را جهت پرداخت بدهی‌های خود به تأمین اجتماعی واگذار کرده است.
رستمیان با بیان اینکه نرخ سوددهی شرکت‌های شستا و تمام زیرمجموعه‌های تأمین اجتماعی در سرمایه‌گذاری باید افزایش پیدا کند، گفت: تنها با افزایش سرمایه‌گذاری‌ها و میزان سودهی شرکت‌های اقتصادی زیرمجموعه تأمین اجتماعی می‌توان مشکلات این سازمان بیمه‌گر را رفع کرد، هرچند که طی سال 95 اقدام قابل قبولی در راستای رفع مشکلات سازمان تأمین اجتماعی صورت نگرفت و تنها در قانون برنامه ششم دولت ملزم به پرداخت بدهی خود تا پایان برنامه به تأمین اجتماعی شد.
این نماینده مردم در مجلس دهم به‌روزرسانی شرکت‌های شستا و افزایش سودهی آن‌ها را ضروری دانست و افزود: متأسفانه ضعف مدیریت در شستا عملکرد این مجموعه اقتصادی را دچار مشکل کرده است، همچنین به دلیل واگذاری مجموعه‌های ورشکسته به شستا شرایط کاری در تامین اجتماعی نسبت به گذشته بحرانی‌تر شده است.
وی یادآوری کرد: به طور حتم برای رفع مشکلات اعتباری سازمان تامین اجتماعی نباید تعهدات جدید به وظایف این سازمان اضافه کرد، هرچند که بدون مطالعه در حال حاضر میزان تعهدات تأمین اجتماعی در حال افزایش است؛ به‌طور قطع با افزایش وظایف و تعهدات این سازمان نه تنها نمی‌توان کمکی به حل مشکلات اعتباری این سازمان داشت بلکه میزان خدمات‌رسانی به بیمه‌شدگان در مقایسه با گذشته کاهش پیدا می‌کند.
نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: به طور کلی طی سال گذشته اقدام قابل قبولی در جهت رفع مشکلات تأمین اجتماعی صورت نگرفته است.

دیدگاه‌ها  

#1 محمود 1396-01-07 15:42
متاسفانه دولت علاوه بر واگذاری شرکتهای ورشکسته به تامین اجتماعی که یک سازمان حمایتی و تضعیف آن مستقیما به ضرر اقشار ضعیف جامعه است، دولت شرکتهای سودده سهام عدالت را با شرکتهای زیان ده جابجا کرده است و بیم آن میرود که فردا صاحبان سهام عدالت بدهکار شوند!
نقل قول کردن
#2 آرمین 1396-01-07 17:09
تامین اجتماعی که از رایتل خوب داره سود می کنه!!
نقل قول کردن
#3 جمشید لرستان 1396-01-07 20:07
نماینده مردم سلسله و دلفان:
چه خبر از مشکلات حوزه انتخابیه و لرستان :-*
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا