یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

روابط عمومی شهرداری خرم‌آباد با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به ارائه طرح و ایده از سوی شهروندان برای بهسازی «سراب شَوا» در این شهر فراخوان داد.
مسیر سراب شَهوا خرم‌آباد پاکسازی شد/ حادثه برای حاضرین نیز مانع ادامه کار نشدبه گزارش پایگاه خبری یافته، در اطلاعیه شهرداری خرم‌آباد آمده است؛ نظر به اهمیت «سراب شَوا» که یک جاذبه گردشگری نهفته و عظیم در مرکز شهر خرم‌آباد در محله قدیمی مطهری است، شهرداری خرم‌آباد از شهروندان اهل‌فن، اساتید دانشگاه‌ها، پیشکسوتان عرصه طراحی معماری و شهرسازی، مهندسین عضو سازمان نظام‌مهندسی، مهندسین عضو بسیج مهندسی، مهندسین مشاور، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته معماری، عمران و شهرسازی و دیگر علاقه‌مندان دعوت به عمل می‌آورد، در این مسابقه شرکت کنند.
مهلت ارسال آثار این مسابقه از چهاردهم فروردین‌ماه ۹۶ لغایت هفتم اردیبهشت‌ماه ۹۶ و اعلام نتایج و اهدا جوایز آن نیز دوازدهم اردیبهشت‌ماه ۹۶ گزارش شده است؛ جوایزِ طرح برگزیده اول لوح تقدیر و سه سکه تمام بهار آزادی، طرح برگزیده دوم لوح تقدیر و دو سکه تمام بهار آزادی و طرح برگزیده سوم لوح تقدیر و یک سکه تمام بهار آزادی خواهد بود.
این مسابقه به صورت تک‌مرحله‌ای بوده و محدوده طراحی از پارک شهید مطهری تا خیابان شهدای شرقی (دیوار دانشگاه علوم پزشکی) است.
همچنین نحوه ارائه آثار شامل یک لوح فشرده و دو شیت پلات طرح با مقیاس ۱:۵۰۰ و مکان ارائه طرح‌ها دبیرخانه شهرداری مرکزی اعلام شده است و طرح مورد نظر باید دارای ویژگی‌هایی از جمله در نظر گرفتن معابر و ابنیه اطراف محل طرح، جانمایی خلاقانه مبلمان و طراحی روی کانال، خوانایی و اجرایی بودن طرح و رعایت ضوابط و استاندارهای طراحی معماری باشد.
علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات تکمیلی به مدیریت عمران شهرداری مرکزی مراجعه و در صورت وجود هرگونه سؤال با شماره تلفن ۰۹۱۶۶۹۹۹۹۱۶ تماس حاصل نمایند. لازم به ذکر است که تمام حقوق مادی و معنوی آثار رسیده به دبیرخانه متعلق به شهرداری خرم‌آباد بوده و استفاده از آن‌ها بلامانع است.


عكس قديمي محله شاه آباد (مطهري) خرم‌آباد در سال 1355 - يافته


تصويري از سرچشمه آب سراب شاه‌آباد خرم‌آباد در تيرماه 1355

اين منطقه داراي سرسره‌اي سنگي بود. بچه‌هايي كه براي شنا به اين نقطه مي‌آمدند، از اين سرسره هم براي بازي استفاده مي‌كردند.
در اوايل دهه 70 موتورخانه آب روي اين چشمه احداث شد و سيماي قبلي آن به تاريخ پيوست تا اين تصاوير تنها يادگارهاي خاطرات كودكي ما از اين منطقه باشند. (عكس از آرشيو آقاي محمود ساكي)

دیدگاه‌ها  
 


دیدگاه‌ها  

#1 محمدرضا 1396-01-07 09:52
مسئولین محترم شهرداری، زمانی که نیاز بود سراب پر عظمت شاه آباد را ساماندهی کنند اومدند آب سراب رو پمپاز کردن مناطق شرقی شهر و روی سراب رو بتن ریختن و دور سراب رو حصار کشیدن ، الان اومدن فراخوان دادن که فلان کنیم و بیسار کنیم!!!پس از گذشت دو دهه از اون همه نعمت خدادادی و نابودی اون طبیعت زیبا و قشنگ چه چیزی رو می خواید آباد کنید؟اصلا چی ازش مونده که بخوایم درستش کنیم
نقل قول کردن
#2 بابک 1396-01-07 13:11
ایا امکان خریداری منازل مسکونی اطراف چشمه شاه اباد وجود دارد و اگر پاسخ مثبت است ایا طرح شامل خیابان مطهری نیز میشود
نقل قول کردن
#3 شهروند 1396-01-07 13:36
خیلی خوشحالم که بالاخره مسئولین شهری تصمیم گرفتن از استعداد های خلاق و جوان در طراحی یک پروژه استفاده کنند و این رو به فال نیک میگیریم که منبعد شاهد اون باشیم که این قبیل فراخوان ها ادامه داشته باشه و از خرد جمعی در انجام امور بیشتر استفاده بشه از صمیم قلب امیدوارم که این کار ادامه داشته باشه و خداکنه که طرحهای برگزیده فقط بر اساس اصول زیبایی شناسی و فنی و اجرایی بودن انتخاب بشن و تیم داوری فارغ از سلایق شخصی و نفوذ برخی افراد بدون تخصص سودجو عمل کنند.
نقل قول کردن
#4 سید نادرصورتیان 1396-01-07 13:40
[
سلام کاملا صحیحه .....شهرداری باید سالها پیش کارزیبا سازی این سراب منحصربفرد درکشورراانجام میدادند(مشابه دریاچه کیو)...نه حالا که تایک متری مسیر این نعمت الهی را به انبوه سازان جهت ایجاد ساختمانهای بدقواره فروختند ونفس این چشمه جوشان دایمی راگرفته اند ....بازم جای شکرش باقی است که حداقل مسولین دست همکاری وهمفکری به اهل فن دراز کرده اند که ان شاا..در وهله اول باتملک باقی ساختمانهای کلنگی اطراف چشمه ومسیر آن وجلوگیری از دادن مجوز آپارتمان سازی به سرعت به ایجاد دریاچه وفضای سبز وتفرجگاههای سنتی و....جهت ایجاد جاذبه های توریست داخلی وخارجی ودرآمدزایی وایجاد اشتغال و....اقدام شود والا طرح وطراح بسیار است... فقط تغییر طرح تفصیلی شهرداری در اطراف این موهبت الهی وعدم ساخت وساز در اطراف آن باید دراولویت باشد چرا که دیر بجنبند جایی برای طرح وطراحی باقی نخواهد ماند....یاعلی
نقل قول کردن
#5 سعید 1396-01-07 14:45
از مجموعه شهرداری وشهردار متشکرم.فقط اسفاااالت.نابوو دیم
نقل قول کردن
#6 اهورا 1396-01-07 15:54
اول از همه باید این پلهای فلزی که مردم زدن رو سراب باید جمع کنن
نقل قول کردن
#7 سعید 1396-01-08 11:10
بعید میدونم با هزینه ی کم بشه حرکت خیلی جالب توجهی انجام داد اگه قراره که تبدیل به یک منطقه گردشگری خاص بشه باید براش هزینه کنن وگرنه نهایتا میشه مثل گرداب سنگی
نقل قول کردن
#8 بابک 1396-01-08 12:37
این منطقه نیاز به سرمایه ای چند ده میلیاردی داردخریداری تمام منازل مسکونی و تجاری واقع در خیابان سازمان به سمت پائین تا خیابان مطهری محدودی سراب (شاه آباد سابق) امکان اجرای یک پروژه گردشگری کاملا مدرن منطبق بر استانداردهای شهرسازی آنهم در مرکز شهر خرم آباد فراهم آید .
نقل قول کردن
#9 N. A 1396-01-30 01:32
باسلام خدمت تمامی دوستان عزیزم.بنده خودم دانشجوی ارشد طراحی شهری هستم ...کاملا میدونم این طرح ها در تخصص یک معمار ویا یک عمران صرف نیست. همه ظرح ها باید مشارکتی وتعاملی باشه و حتی میبایست پرسشنامه هایی رو در این زمینه ارائه داد که ببینیم واقعا مردم چ انتظاراتی از این مکان دارند...تمامی پروژه های شهری باید مشارکتی باشه. این سراب حاوی کیفیت های اکولوژیکی و کالبدی و اجتماعی منحصر بفردی هست...انشاالله که حفظ بشن وظراحی در مسیر تبیین این اهداف صورت بگیره.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا