یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: لرستان مي‌تواند يكي از منابع توليد فرهنگ ملي باشد.

به گزارش خبرنگار يافته، محسن رضايي در نشست با اصحاب رسانه استان لرستان اظهار داشت: علما، شعرا و هنرمندان لرتبار بسياري هستند كه مي‌توان با معرفي آن‌ها، لرستان را به عنوان يك قطب فرهنگي در كنار توانايي‌هاي صنعت، كشاورزي و گردشگري اين منطقه مطرح كرد.

وي در ادامه دليل اصلي بيكاري در لرستان، را "مشكل مديريت" برشمرد و گفت: تا زماني كه برنامه‌اي مجزا براي شكوفايي اقتصاد، صنعت و كشاورزي لرستان وجود نداشته باشد، اين مشكل حل نخواهد شد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه بيان داشت: زاگرس‌نشينان يا به تعبيري عشاير كشورمان كه اكثراً به دام‌داري اشتغال دارند، معمولاً نمي‌توانند در "گروه‌هاي كوچك" كار كنند، لذا ما برنامه‌هايي براي به كارگيري از توان آن‌ها در قالب طرح‌هاي مشاركتي "گروه‌هاي بزرگ" داريم تا از اين راه به اهداف اقتصادي برسيم.

رضايي تصريح كرد: برنامه‌ي هدفمندي براي اقتصاد لرستان به كار مي‌گيريم و صنايع مربوط به "نفت و گاز" را نيز در اين‌جا پياده خواهيم كرد.

وي با اشاره به اجراي طرح "يارانه سبز" براي كشاورزي لرستان از تدوين برنامه‌اي ويژه براي كشاورزي و دام‌‌پروري در اين خطه خبر داد و افزود: در كنار اين‌ها به صنعت توريسم بها داده و در زمينه‌ي احياي ميراث فرهنگي و جذب گردشگران نيز فعال خواهيم بود.

رضايي با بيان اين كه شعار من در انتخابات آينده "پيروزي صداقت بر قدرت است" افزود: در وضعيت كنوني "ثروت و قدرت" در مردم‌سالاري ديني ما جايگزين خدمت مي‌شود كه ما سعي داريم با تكيه بر اساس آموزه‌هاي ديني‌، جايگاه "خدمت" را به رأس امور باز گردانيم.

وي در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران مبني بر اين كه رئيس‌جمهور در آغاز كار دولت نهم گفته بود «خودم در لرستان بيل و كلنگ به دست مي‌گيرم و رفع محروميت را از همين لرستان آغاز مي‌كنم»، اما خبري از آن نشد، بيان نمود: كساني كه در تهران بر سر كار مي‌آيند، اقليم‌هاي خاصي نظير لرستان را نمي‌شناسند و نمي‌دانند تجويز هر صنعتي براي لرستان مناسب نيست و معلوم نيست به درد مردم اين منطقه بخورد، به طور مثال با وضعيت كنوني، خصوصي‌سازي در اصفهان جواب مي‌دهد اما ممكن است در لرستان چنين نتيجه‌اي نداشته باشد.

رضايي اضافه كرد: ما براي اين تفاوت‌هاي اقتصادي برنامه داريم و به آن‌ها عمل مي‌كنيم تا به جاي مسوولان، مردم كلنگ‌هاي آباداني را در دست بگيرند.

وي در پاسخ به اين سؤال كه وضعيت رقباي خود را در انتخابات آتي چطور ارزيابي مي‌كنيد پاسخ داد: اكثر كانديدها، رفقاي من هستند و مهم‌ترين رقيب من، فقر و بيكاري است!

رضايي در ادامه اظهار داشت: بدون شك گراني را مهار مي‌كنيم و از افزايش نرخ تورم جلوگيري خواهيم كرد، اگر افزايش تورم بيش از اين باشد و با بيكاري هم جمع شود، در جامعه فلاكت به وجود خواهد آمد.

وي با تأكيد بر اين كه "در انتخابات به نفع هيچ‌كس كنار نمي‌روم"، افزود: اگر در انتخابات آتي پيروز شوم، اين احتمال وجود دارد از اكثر كانديدهاي رقيب و يا وزراي فعلي كه توانمند باشند، استفاده كنم.
رضا جایدری / خرم‌آباد

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا