یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عضو ناظر مجلس در شورای فرهنگ عمومی لرستان از برنامه‌های این شورا در خصوص ترویج فرهنگ لری به‌عنوان عملکرد مثبت آن یادکرد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "محمد بیرانوندی" در گفت‌وگو با خانه ملت درباره عملکرد شورای فرهنگ عمومی استان لرستان گفت: هم مسائل مبتلابه استان و هم مسائل کلان کشوری در جلسات شورای فرهنگ عمومی استان لرستان مطرح می‌شود و قرار بر این است که جهت‌گیری استان نسبت به مسائل کلان و خرد حوزه فرهنگ در این جلسات تعریف شود.
نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی و عضو ناظر مجلس در شورای فرهنگ عمومی استان لرستان، افزود: معمولاً شورا در حوزه مسائل مختلف فرهنگی نشست‌ها و مصوبات خوبی در امور هنرهای بومی و هنرهای کلان داشته و تقریباً می‌توان گفت اتفاقات خوبی رخ‌داده است.
رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس بابیان اینکه نشست‌های شورای فرهنگ عمومی استان لرستان به‌صورت منظم برگزار می‌شود، ادامه داد: در نشست‌های اخیر شورا مسائلی در مورد ترویج فرهنگ لری و همچنین مسائل پیرامون نوروز مطرح شد که می‌تواند فرصت مناسبی برای انتقال فرهنگ به سایر مهمانانی و گردشگرانی که از این مسیر (لرستان) می‌گذرند، باشد.
وی خروجی عملکرد شورای فرهنگ عمومی استان لرستان را مناسب خواند و در مورد آن توضیح داد: سعی می‌شود برای مهمانان نوروزی و مسافرانی که به‌صورت گذری از لرستان عبور می‌کنند، بسته‌های فرهنگی فراهم شود تا از این طریق تبادل فرهنگی داشته باشیم.
بیرانوندی افزود: در بخش موسیقی لرستان، شورای فرهنگ عمومی استان چند نشست خوب داشت و در مورد کم و کیف برنامه‌های مختلف این حوزه به‌ویژه اجرای گروه ارکستر ملی در سالن وزارت فرهنگ در اسفندماه بحث و تبادل‌نظر شد؛ ضمن آنکه پیش‌ازاین نیز اعضای شورا چند جلسه و نشست با اهالی هنر لر داشتند و همایون شجریان نیز به یکی از این جلسات دعوت شد.
 نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس بابیان اینکه در جلسات شورا در مورد سبک زندگی، مشاهیر و اسطوره‌ها و سایر مسائل هنری بحث و تبادل‌نظر صورت می‌گیرد، ادامه داد: در حوزه هنرهای مختلف چند خروجی ازجمله نمایشگاه نقاشی و خط و ... داشتیم؛ همچنین یکی دو جلسه پیرامون حوزه جوانان در شورا تشکیل شد و دعوت ویژه‌ از زوج‌های هنرمند جزء برنامه‌های آتی شورا است.

دیدگاه‌ها  

#1 بیژن 1395-12-24 15:01
دکتر واقعا خسته نباشی دکترجان
نقل قول کردن
#2 رهرو 1395-12-24 21:10
سپاس از دیدگاه شما. دقیقا ما باید از فرهنگ بومی استفاده بهینه در معرفی داشته های خاص بوم نماییم و با جذب گردشگر در جهت توسعه پایدار گام برداریم و گرنه با سد سازی و کار بی مطالعه به سرنوشت خوزستان دچار می شویم که گرد و غبار زندگی تنها را مختل کرده. به امید لرستانی اباد
نقل قول کردن
#3 ب 1395-12-24 23:31
همین یه عکسو داره
نقل قول کردن
#4 مردآزما 1395-12-25 10:06
اگر فرهنگ لری حفظ شده ناشی از علاقه مردم است نه نتیجه کار و تلاش برخی نمایندگان
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا