یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران، از تانک جدید کرار رونمایی و هم‌زمان خط تولید انبوه این تانک را در صنایع زرهی بنی‌هاشم دورود در لرستان افتتاح کرد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، حسین دهقان، دیروز از تانک جدید کرار رونمایی و هم‌زمان خط تولید انبوه این تانک را در صنایع زرهی بنی‌هاشم دورود در استان لرستان افتتاح کرد.
 این تانک اما چه خصوصیاتی دارد که وزارت دفاع آن را «نخستین تانک پیشرفته بومی» و یکی از پیشرفته‌ترین تانک‌های دنیا معرفی کرده است؟
تانك كرار كه وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران آن را يكي از پيشرفته‌ترين تانك‌هاي دنيا خوانده است دارايي سامانه کنترل آتش الکترواپتیکی، سامانه فاصله‌یاب لیرزی، رایانه بالستیک و قابلیت شلیک به اهداف ثابت و متحرک در شب و روز، قابلیت شلیک موشک و هدایت لیزری بسیار دقیق و امکان شلیک توپچی و فرمانده از دو سایت موازی است.
اين تانك همچنين هم مجهز به سامانه اتوماسیون تیربار برای شلیک از داخل دهلیز جنگی، توانایی عبور از مناطق ذوعارضه، گودال، رودخانه و حرکت در زیر آب بوده و قابلیت استتار در مقابل سلاح‌های ضد زره را دارا است. به گفته مقام‌هاي وزارت دفاع ايران اين تانك حتي در برخي موارد پيشرفته‌تر از تانك روسي تي 90 است اما به صورت كلي شباهت‌هايي هم با تانك T۹۰-MS دارد. در تابستان گذشته نشریه «نشنال‌اینترست»، گفته بود به‌نظر می‌رسد تانک کرار شباهت‌های زیادی به تانک روسی تی-۹۰ دارد. تانک تی-۹۰ ام‌اس روسیه در کنار شماری از تولیدات قدرت‌های نظامی پیشرفته مانند تانک لئوپارد آلمان، چلنجر بریتانیا، آبرامز ام ۱ ای ۲ آمریکا و یا بلک‌پنتر کره جنوبی، از بهترین تانک‌های موجود در جهان به شمار می‌رود.
 توليد چنين تانكي با رفع مشكلات تانك‌هاي در رده خود به معناي افزايش توان دفاعي و تهاجمي ايران خواهد بود./ بلاغ نیوز


دیدگاه‌ها  

#1 علی 1395-12-24 08:25
با کمال تشکر از تلاش گران صنایع نظامی لطفا تولید پراید رو هم به خود کفایی برسانید........ .
نقل قول کردن
#2 اکبر-ظ 1395-12-24 18:00
تو تست عالی بود .در ردیف مدرنترین تانک های جهان است امیدواریم جنگنده های نسل 5 و 6 هم توسط دانشمندان ایرانی ساخته شود .
نقل قول کردن
#3 کوکلا 1395-12-24 22:35
تبریک به صنایع دفاع دورود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا