یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران از بهره‌برداری رسمی نیروگاه رودبار لرستان در فروردین‌ماه سال آینده خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، «سید محمدرضا رضازاده» امروز (یکشنبه) در بخشی از سخنانش در نشست خبری، با اشاره به توفیق این شرکت در اجرای 100 درصدی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: یکی از این طرح‌ها، سد «رودبار» لرستان بود که برنامه آبگیری آن با حضور وزیر نیرو به انجام رسید.
وی افزود: عملیات آبگیری سد رودبار لرستان 25 شهریور با حضور وزیر نیرو آغاز شد؛ طرح سد و نیروگاه رودبار لرستان در فاصله 100 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان الیگودرز روی رودخانه رودبار از سرشاخه‌های دز اجرا شده است.
به گفته رضازاده، این سد قرار بود پیش از اوج مصرف برق امسال به بهره‌برداری برسد و نخستین واحد نیروگاهی آن، چرخش اولیه را بیست و دوم بهمن‌ماه داشت.
مدیر عامل شرکت آب و نیرو افزود: تست‌های بعدی نیروگاه به دلیل بروز پدیده ریزگرد در خوزستان به تاخیر افتاد اما پنجم اسفند این کار پایان یافت و طبق وعده دیسپاچینگ کشوری (مرکزهای جمع‌آوری اطلاعات و کنترل)، بخش دیگری از برنامه‌ها در آینده نزدیک اجرایی می‌شود.
وی اضافه کرد: تا پایان امسال برای بهره‌برداری آزمایشی از واحد نخست این نیروگاه آمادگی وجود دارد اما احتمال می‌رود بهره‌برداری رسمی فروردین‌ماه سال آینده باشد.

شایان ذکر است عملیات پروژه سد رودبار لرستان از سال 1382 و نیروگاه آن از آبان سال 1386 آغاز گردید.
سد رودبار لرستان بر روی رودخانه رودبار از سرشاخه‌های دز ساخته شده و در فاصله 100 کیلومتری جنوب شهر الیگودرز و در بخش بشارت ذلقی واقع شده است.
سد برق آبی رودبار با حجم دریاچه 228 میلیون متر مکعب، ظرفیت تولید 450 مگاوات برق را دارا می‌باشد و قرار است فاز نخست نیروگاه آن تا پایان سال جاری وارد مدار شود.
این سد از نوع سنگ‌ریزه‌ای است که حجم بدنه آن 4 میلیون و 596 مترمکعب و طول تاج آن 185 متر و ارتفاع آن از پی 155 متر است و به دلیل این‌که در ارتفاع 2 هزار و 600 متری از سطح دریا احداث می‌شود به «بام آبی ایران» مشهور شده است.
سد رودبار الیگودرز که یکی از سدهای ملی وزارت نیرو است 25 شهریورماه 95 با حضور "حمید چیت چیان" وزیر نیرو آبگیری شد.


افتتاح سد رودبار در الیگودرز

دیدگاه‌ها  

#1 وحید 1395-12-23 04:14
در نامگذاریها دقت کنید. اسمش رو میگذاشتید منجیل.کی این اسامی رو میزاره هیچ سنخیتی با لر و لرستانی نداره.
نقل قول کردن
#2 حسین زنده دلی 1395-12-23 07:51
به نقل از وحید:
در نامگذاریها دقت کنید. اسمش رو میگذاشتید منجیل.کی این اسامی رو میزاره هیچ سنخیتی با لر و لرستانی نداره.

دوست عزیز اگر توجه کنید نام رودخانه رود بار و اسم سد هم رودبار هستش.شاید رودبار و منجیل کنونی سابقه کمتری از این رودخانه داشته باشند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا