یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: برابر قانون امسال هیچ تعطیلاتی حتی ایام نوروز برای وزارت کشور وجود ندارد و در تمام تعطیلات نوروزی، نام‌نویسی داوطلبان برای شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا انجام خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری یافته؛ علی‌اصغر احمدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلاش ما این است که انتخابات این دوره نیز در کمال سلامت، توأم با امنیت و با مشارکت حداکثری مردم بر مبنای قانون برگزار شود.
وی زمان آغاز فرآیند انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را 30 اسفندماه جاری عنوان کرد و افزود: وزارت کشور مجری انتخابات است و بحث نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری را شورای نگهبان بر عهده دارد. همچنین مسئولیت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز بر عهده مجلس شورای اسلامی است.
معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به خرده‌گیری برخی افراد به تداخل زمانی آغاز نام‌نویسی انتخابات شوراهای شهر و روستا با ایام تعطیلات نوروز اظهار داشت: ما مجری قانون هستیم و طبق محاسبات انجام شده و زمان باقی‌مانده تا روز اخذ رأی؛ چاره‌ای جز این وجود ندارد.
رئیس ستاد انتخابات کشور نیز زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را 29 اردیبهشت‌ماه عنوان کرد و گفت: نام‌نویسی داوطلبان از روز 22 فروردین‌ماه آغاز می‌شود.
رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور در ادامه با تأکید بر اینکه تعیین شعب اخذ رأی با وزارت کشور نیست، اظهار داشت: مسئولیت تعیین شعب بر عهده هیات اجرایی استان‌ها است و وزارت کشور هیچ دخالتی بر این موضوع نخواهد داشت.
وی در عین حال ادامه داد: همچنان منتظر تشکیل هیات های اجرایی اخذ رای از سوی ریاست جمهوری هستیم.
احمدی در ادامه سخنانش با تاکید بر آمادگی کامل شرکت مخابرات، همراه اول و سایر دستگاه‌های پشتیبان در روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی یادآور شد: طبق قانون حسب نیاز وزارت کشور همه دستگاه‌ها موظف هستند تا امکانات خود را در اختیار ستاد انتخابات وزارت کشور یعنی مجری انتخابات قرار دهند.
معاون سیاسی وزیر کشور همچنین از شرکت مخابرات ایران خواست تا با برگزاری جلسات مشترک با شرکت‌های مخابرات استانی و بررسی نقص کاری در دوره‌های پیشین انتخابات به رفع نقیصه‌ها مبادرت کنند.
رئیس ستاد انتخابات کشور با تاکید بر اینکه باید تسهیل ساز شرایط برای مردم در امر انتخابات باشیم و دقت و سرعت را در کار ارتقاء دهیم، اعلام کرد: تمامی فرآیندهای مربوط به روند انتخابات را بر اساس قانون دنبال خواهیم کرد و همه باید اصل را در این راه قانون قرار دهند.
احمدی همچنین بر موضوع "آنلاین" بودن شعب اخذ رای و اقدامات لازم برای عدم ایجاد مشکل در قطعی برق شعب در زمان رای گیری تاکید کرد و از وزارت نیرو خواست تا در این زمینه اهتمام خود را بکار گیرد.

جدول زمان‌بندی پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا

30 اسفندماه 95 تا 6 فروردین‌ماه 96 ثبت‌نام از داوطلبان

7 فروردین تا 16 فروردین‌ماه 96 اعلام نظر مراجع چهارگانه

17 فروردین تا 23 فروردین‌ماه 96 بررسي صلاحیت‌ها در فرمانداري

25 فروردین تا 31 فروردین‌ماه 96 اعلام نظر هيئت نظارت

دوم اردیبهشت‌ماه 96 اعلام رد صلاحیت‌ها

3 اردیبهشت تا 6 اردیبهشت‌ماه 96 شكايت داوطلبين رد صلاحیت شده

17اردیبهشت‌ماه اعلام نظر قطعي رد صلاحیت‌ها

21 اردیبهشت تا 27 اردیبهشت‌ماه 96 تبليغات انتخاباتي

28 اردیبهشت‌ماه 96 شكايت ممنوعيت تبليغات

برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت‌ماه

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا