یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

متأسفانه باوجود قول‌های متعدد مسئولان برای پرداخت بخشی از مطالبات کارگران پارسیلون هنوز شاهد پرداخت شدن این حق مسلم کارگران نبوده و روز به‌روز وضعیت معیشتی این قشر بدتر شده و وعده‌های مسئولان به سرانجام نمی‌رسد.
 به گزارش پایگاه خبری یافته، متأسفانه پس از گذشت ماه‌های متمادی و وعده‌های مسئولان مبنی بر پرداخت مطالبات کارگران پارسیلون پس از تشکیل کنسرسیوم هنوز این مطالبات پرداخت نشده است.
باوجوداینکه کارگران این واحد تولیدی بارها و بارها در مقابل استانداری و حتی دادگستری نیز تجمع کرده‌اند تاکنون شاهد پرداخت مطالبات آن‌ها نیستیم.
 به‌هرحال اکنون برخی از کارگران این واحد تولیدی دارای بیش از 41 ماه حقوق و مزایای معوق بوده و بسیاری از آن‌ها برای تأمین هزینه خانواده خود با مشکلات بسیار زیادی دست‌وپنجه نرم کرده که شاید هیچ‌یک از مسئولان ما نتوانند برای یک مدت‌زمان کوتاه این سختی‌ها و دشواری‌ها را تحمل کنند.
چندین روزبه پایان سال 95 باقی‌مانده و همچنان کارگران پارسیلون و خانواده‌هایشان چشم‌انتظار پرداخت تنها بخشی از مطالبات به‌حق خود بوده تا آن‌ها نیز همچون بسیاری از مردم عادی بتوانند برای فرزندان خود خرید کنند.
مسئولان استان دلیل اصلی عدم پرداخت مطالبات را ایرادات قانونی سازمان‌های نظارتی و قضایی دانسته و معتقدند که باید شرایط برای پرداخت این مبلغ به‌صورت قانونی مهیا شود.
 باوجود تمامی این موارد انتظار افکار عمومی لرستان پرداخت مطالبات کارگران پارسیلون بوده و نباید هیچ‌گونه مانعی باعث دلسردی این قشر زحمت‌کش شود.
حال باید دید که در چند روز باقی‌مانده مسئولان به وعده خود برای پرداخت بخشی از مطالبات عمل خواهند کرد و یا همچنان پارسیلون باید بلاتکلیف بماند.

عدم پرداخت مطالبات کارگران
 در همین زمینه رئیس شورای اسلامی کار شرکت پارسیلون در گفت‌وگو با فارس، بیان کرد: در ماه‌های گذشته با اقدامات صورت گرفته شاهد خلع ید مالک قبلی کارخانه و تشکیل کنسرسیومی متشکل از بانک‌های ملی، سپه، صنعت و معدن و همچنین شرکت آیته دماوند برای اداره این مجموعه بودیم.
آقایی ادامه داد: بر همین اساس مقرر شد تا اقدامات موردنیاز برای پرداخت مطالبات کارگران با محوریت شرکت آتیه دماوند پس از انجام کارشناسی وضعیت شرکت در دستور کار قرار گیرد.
وی عنوان کرد: اقدامات کارشناسی توسط کارشناسان و مسئولان انجام شد، بااین‌وجود پس از گذشت چندین هفته اقدامی برای پرداخت بخشی از مطالبات صورت نگرفته است.
 
ایرادات قانونی مانع اصلی پرداخت مطالبات کارگران
این مسئول افزود: مسئولان دلیل اصلی عدم پرداخت مطالبات را گرفتن ایرادات قانونی توسط سازمان بازرسی و دادگستری عنوان کرده و به همین دلیل مقرر شد تا درخواستی مبنی بر پرداخت بخشی از مطالبات از سوی کنسرسیوم به دادگستری داده شود.
رئیس شورای اسلامی کار شرکت پارسیلون ادامه داد: باید این کارخانه به‌صورت تحویل موقت در اختیار کنسرسیوم قرارگرفته و به همین دلیل انتظار تمامی کارگران پارسیلون تعیین و تکلیف وضعیت کنونی توسط دادگستری است.

کارگران پارسیلون 41 ماه حقوق معوق دارند
آقایی در ادامه با اشاره به وجود 41 ماه حقوق و مزایای معوق این شرکت، گفت: متأسفانه اکنون 128 کارگر کارخانه که به‌صورت روزانه در محل کار خود حضورداشته دارای 41 ماه حقوق و مزایای معوق هستند.
وی عنوان کرد: قرار بر این بوده تا 2 میلیارد تومان به‌عنوان بخشی از مطالبات کارگران پرداخت شود که متأسفانه بله دلایل مختلف این مهم محقق نشده است.

مشکلات شدید معیشتی کارگران
این مسئول در ادامه با اشاره به مشکلات شدید معیشتی کارگران پارسیلون، گفت: کارگران پارسیلون با مشکل شدید معیشتی روبرو شده و راهی برای نجات خود نیز ندارند و تنها انتظار آن‌ها تعیین و تکلیف وضعیت کنونی و پرداخت مطالباتشان است.

تلاش برای برطرف شدن موانع قانونی
در همین زمینه مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان نیز در گفت‌وگو با فارس بیان کرد: اکنون تنها دلیل تأخیر در پرداخت مطالبات کارگران باید وجود مسائل پیچیده حقوقی دانست که این مهم نیز اکنون توسط کنسرسیوم تشکیل‌شده و مسئولان در حال برطرف شدن است.
علی آشتاب ادامه داد: تمام تلاش مسئولان استان تعیین و تکلیف کلی وضعیت پارسیلون و پرداخت بخشی از مطالبات آن‌ها تا قبل از پایان سال است و امیدواریم بتوان در هفته آینده شاهد تحقق این هدف بود.
وی عنوان کرد: البته امیدواریم در سال آینده بتوان مابقی مطالبات این کارگران را پرداخت و همچنین اقدامات اولیه برای فعال‌سازی این ظرفیت در دستور کار قرار گیرد.

 
منبع: فارس

دیدگاه‌ها  

#1 محمددریکوندی 1395-12-19 16:15
چرا یقه پیمانکار و مدیر رو نمیگیرن مگه اونجا مدیر نداره
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا