یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان گفت: هفته احسان و نیکوکاری، حرکت و همايشي ملي، جهت زدودن چهره‌ی ناپسند نیازمندی و کمک به افراد نيازمند و اقشار آسیب‌پذیر جامعه است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، " خدا نظر دریکوند" صبح امروز در مراسم نمادین جشن احسان و نیکوکاری از برگزاری این جشن در چهار هزار و 207 آموزشگاه با مشارکت 320 هزار دانش‌آموز لرستانی خبر داد و با گرامیداشت هفته شهید و نکوداشت یاد و خاطره شهدا بالأخص شهدای دانش‌آموز و فرهنگی، بر فرهنگ‌سازی روحیه احسان و نیکوکاری در مدارس و جامعه تأکید کرد و گفت: شهدا از جان خود گذشتند تا ما در امنیت و آسایش زندگی کنیم و ما باید یاد بگیریم که از قسمتی از مال خود برای انفاق به نیازمندان گذشت کنیم.
دریکوند افزود: جشن نيکوکاري، تجلي عشق و اکرام و روز پروانگي و پروانه شدن است.
 وی عاطفه مردم فهيم، دانش آموزان و فرهنگیان را در اين جشن، ستودني عنوان کرد و افزود: جشن نیکوکاری صرف‌نظر از هدایایی که طی آن جمع‌آوری می‌شود به لحاظ معنوی، اجتماعی و فرهنگی دارای کارکردهای ویژه‌ای است که ازجمله آن‌ها می‌توان به گسترش و تقویت هرچه بیشتر فرهنگ احسان و انفاق، کمک به همنوع و انسجام اجتماعی اشاره کرد.
 دریکوند ادامه داد: انسان برای آسایش و آرامش خود نیازمند دیگران است و همین نیاز او را به مشارکت با دیگران تشویق می‌کند؛ دیگرانی که در اسلام از آن‌ها با عنوان برادران دینی یاد شده است.
 وی اضافه کرد: البته برادری دینی، امری لفظی و تشریفاتی نیست، بلکه آثاری دارد که از جمله آن تعاون و عهده‌داری امور همدیگر است.
 دریکوند در ادامه هفته احسان و نیکوکاری را، فرصتی مناسب برای آراسته شدن به این صفات والای اخلاقی و دینی برشمرد و افزود: بی‌گمان احسان و نیكوكاری ویژه انسان‌هایی است كه در مسیر هدایت قرارگرفته و كمال را از خداوند می‌جویند.
وی ادامه داد: دوری از خصلت‌های ناپسند موجب می‌شود تا دست كمك و یاری دیگرانی كه به‌سوی ایشان دراز شده را بفشارند و به آنان یاری و مدد رسانند.
دریکوند در ادامه بر این نکته تاکید کرد که: ریشه و منشأ نیكوكاری را باید در ایمان حقیقی افراد دانست؛ زیرا تنها مؤمنان با پذیرش خالقیت و ربوبیت الهی و نیز باور به روز رستاخیز و مسئله پاداش و كیفر در آخرت است كه به احسان و نیکوکاری روی می‌آورند و به عنوان بنده خاص الهی در خدمت به دیگران می‌کوشند و از هیچ كوشش و تلاشی برای رفع و دفع نیازهای متنوع دیگران دست نمی‌شویند.
دریکوند در ادامه افزود: در انسان‌شناسی اسلامی، اگر انسان سرمایه هستی خود را صرفاً صرف امور دنیوی کند، گرفتار خسران می‌شود، ولی اگر آن را برای رسیدن به ابعاد تعالی‌بخش هزینه کند، در مسیر رستگاری گام برداشته است. به همین دلیل، احسان و نیکی در حق دیگران، به معنای گذشت از منافع مادی برای رسیدن به خیر و منفعت اخروی است و مشارکت در آثار فردی و اجتماعی نیز در پرتو چنین هدف والایی معنا و مفهوم می‌یابد.
وی تصریح کرد: از جمله راه‌های تعدیل ثروت در جامعه اسلامی، سنت نیک احسان و نیکوکاری است که آیین اسلام تأکید زیادی بر آن دارد؛ زیرا ثروت ثروتمندان، امانتی الهی است تا افزون بر آنکه خود از آن بهره‌مند‌می گردند و به قدر نیاز آن را مصرف می‌کنند، مازاد بر نیاز خویش را به دستگیری از نیازمندان تخصیص دهند. در این صورت، افزون بر برطرف شدن نیاز نیازمندان، روحیه افزون‌طلبی در جامعه به تعادلی نسبی می‌رسد.
 دریکوند در پایان سخنان خود به جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جشن احسان و نیکوکاری سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان توسط مردم نیکوکار جمع‌آوری و بین نیازمندان توزیع گردید.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا