یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

 استاندار لرستان تاکید کرد: بهای بلیت سایت‌های گردشگری و اماکن مذهبی لرستان در ایام نوروز ۹۶ نباید افزایش پیدا کند.
به گزارش مهر، هوشنگ بازوند صبح روز جاری در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی لرستان در سخنانی با تأکید بر اینکه روح حاکم بر این ستاد باید همچنان مانند سنوات گذشته معرفی لرستان به عنوان مقصد گردشگری باشد اظهار داشت: در این راستا همه دستگاه‌های اجرایی استان باید همکاری لازم را با این ستاد داشته باشند.
وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی و تجهیز نمازخانه‌های بین‌راهی سطح استان عنوان کرد: همچنین سرویس‌های بهداشتی سطح استان نیز برای استفاده مسافران باید ساماندهی و تجهیز شوند.
استاندار لرستان در ادامه سخنان خود بر ضرورت ساماندهی مجتمع‌های بین‌راهی و همچنین پمپ‌بنزین‌های سطح استان تأکید کرد و گفت: همچنین فرمانداران با همکاری شهرداری‌ها در ورودی شهرهای استان باید ستادهای استقبال از مهمانان نوروزی را راه‌اندازی کرده و از آن‌ها با اهدا هدایایی در هنگام سال‌تحویل استقبال کنند.
بازوند با تاکید بر اینکه بهای بلیت سایت‌های گردشگری و اماکن مذهبی استان به هیچ عنوان در ایام نوروز نباید افزایش پیدا کند گفت: در ایام نوروز امسال نیز سه بازرس ویژه استانداری لرستان کار نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان را مانند سال گذشته به عهده خواهند داشت.
وی با اشاره به پیش‌بینی سخنگوی ستاد تسهیلات نوروزی استان گفت: در این راستا دستگاه‌های اجرایی باید همکاری لازم را با سخنگوی ستاد داشته و برنامه‌های خود را به او ارائه بدهند.
استاندار لرستان با اشاره به ارتباط مستقیم با شبکه یک‌ صدا و سیما در ایام نوروز بیان داشت: همچنین نیروی انتظامی باید امنیت گردشگران را در ایام نوروز فراهم کند.

میهمانان نوروزی در گفتگو با یافته: لرستان بضاعت تبدیل شدن به مقصد گردشگری را دارد
 
برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در «باغ گلستان» خرم‌آباد
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از برپایی نمایشگاه صنایع دستی در محل باغ گلستان خرم‌آباد هم‌زمان با ایام نوروز خبر داد.
غلامرضا سلیمانی صبح پنج‌شنبه در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی لرستان با اشاره به بحث ثبت جهانی نوروز در یونسکو با محوریت ایران اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقررشده که نوروز به عنوان آثار ناملموس در یونسکو با محوریت ایران ثبت جهانی شود.
وی با اشاره به برپایی نمایشگاه صنایع دستی در محوطه باغ گلستان و قلعه فلک الافلاک بیان داشت: این اقدام در ایام نوروز سال ۹۶ در استان اجرایی می‌شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان این نمایشگاه در قالب ۷۵ غرفه در محل باغ گلستان خرم‌آباد برپا می‌شود گفت: این نمایشگاه صنایع‌دستی لرستان در تاریخ ۲۵ اسفندماه امسال افتتاح می‌شود.
سلیمانی از برگزاری جشن‌های نوروزی و موسیقی محلی در محل باغ گلستان نیز در ایام نوروز خبر داد و گفت: همچنین مشابه این برنامه در سایر شهرستان‌های استان نیز برگزار می‌شود.
 
برگزاری ۲ جشنواره غذای خیریه در خرم‌آباد
 شهردار خرم‌آباد از برگزاری دو جشنواره غذای خیریه هم‌زمان با ایام نوروز در این شهر خبر داد.
یحیی عیدی بیرانوند صبح پنج‌شنبه در این جلسه با اشاره به برنامه‌ریزی شهرداری خرم‌آباد برای اسکان و پذیرایی از مهمانان نوروزی اظهار داشت: در این راستا سایت‌های اسکان مسافران در پارک‌های بانوان، شریعتی، کیو و نسترن برپا می‌شود.
وی بر ضرورت اختصاص چادرهای هلال‌احمر استان برای اسکان مسافران نوروزی تاکید کرد و گفت: همچنین نمایشگاه‌های صنایع دستی در محل اسکان مهمانان نوروزی برپا می‌شود.
شهردار خرم‌آباد از ساماندهی و تجهیز سرویس‌های بهداشتی در سطح شهر خرم‌آباد خبر داد و گفت: همچنین برگزاری تورهای گردشگری رایگان برای مسافران نوروزی یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری خرم‌آباد در ایام نوروز است.
عیدی بیرانوند از برگزاری جشنواره موسیقی محلی با حضور هنرمندان در مرکز لرستان خبر داد و گفت: همچنین دو جشنواره غذای خیریه نیز در ایام نوروز در خرم‌آباد برگزار می‌شود.
وی همچنین از جمع‌آوری کامل متکدیان از سطح شهر خرم‌آباد خبر داد.

دیدگاه‌ها  

#1 سپهر از خرم آباد 1395-12-18 13:20
روند ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک در میراث یونسکو به کجا انجامید؟
مدیریت محترم میراث فرهنگی و گردشگری استان لرستان آیا می دانید در صورت ثبت جهانی این جاذبه بی نظیر،خرم آباد به مقصد پایدار گردشگری در ایران تبدیل می شود و در میان مدت مردم این شهر به ویژه جوانان از دستاوردهای مهم آن در حوزه اشتغال زایی بهره مند می شوند؟!مگر قرار نبود تا پایان سال2016 شرایط برای ثبت دائمی دره خرم آباد با محوریت قلعه فراهم شود؟!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا