یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان از اشتغال بیش از 150 نفر در شهرک گلخانه‌ای جهاد دانشگاهی در کوهدشت خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، مهندس "مهرداد غضنفري" در جلسه ستاد تسهیل کوهدشت اظهار کرد: طی سال جاری حدود 154 جلسه ستاد کارگروه تسهیل در استان تشکیل شده است و شاهد عملیاتی شدن خیلی از برنامه‌های خود در حوزه اقتصادی و اشتغال استان بوده‌ایم.
وی با بیان اینکه تا به حال مشکل 673 واحد تولید و صنعتی استان که راکد، نیمه تعطیل و زیر 60 درصد پیشرفت فیزیکی بوده‌اند مرتفع شده است، افزود: هم اکنون بالغ بر 550 میلیارد تومان تسهیلات به این واحدها پرداخت شده است و وارد مدار تولید شده‌اند.
غضنفری خاطرنشان کرد: احیای حدود 304 واحد تعهد ما در سال 95 بوده که تا به حال 673 مورد عملیاتی شده و از نظر ارزشی در سامانه حدود 65 درصد و در کل 85 درصد بوده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان افزود: تا به حال کل پرداختی‌ها در سامانه رونق تولید و پرداخت مستقیم بانک‌ها به لحاظ ارزشی 65 درصد در حوزه صنعت و 35 درصد در بخش کشاورزی بوده است و این اقدام بزرگی بوده که اتفاق افتاده است.
وی با بیان اینکه برای اولین بار در تاریخ استان بانک‌ها به عنوان جزئی از حاکمیت پای کار آمده‌اند، گفت: از نظر سقف تسهیلات پرداختی رقم بی‌سابقه‌ای توسط بانک‌ها پرداخت شده است.
غضنفري خاطرنشان کرد: در سند اشتغال استان 3713 میلیارد تومان تعیین شده بود که تا به حال 3755 میلیارد تومان پرداختی داشته‌ایم و 2548 میلیارد تومان آن تسهیلات بانک‌ها بوده است؛ یعنی بانک‌ها نسبت به تعهد خود 129 درصد تحقق داشته‌اند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان یادآور شد: این مقدار تسهیلات جدای از تسهیلات و وام‌های جاریه بانک‌ها بوده و تماماً برای ایجاد اشتغال اختصاص یافته و نتیجه آن ایجاد بالغ بر 22 هزار شغل در استان طی سال جاری بوده است.
وی با بیان اینکه آمار بیکاران ثبت شده در مرکز آمار طی سال 92 حدود 113 هزار و 359 نفر بوده است، افزود: در این مدت بالغ بر 71 هزار و 580 شغل ایجاد شده که اگر این کار انجام نمی‌شد با 46 هزار نفر ثبت‌نامی جدید در دولت یازدهم بیش از 159 هزار نفر بیکار داشتیم.
غضنفری با بیان اینکه حداقل 25 هزار نفر از 113 هزار نفر دپوی بیکاری که داشتیم کاهش یافته است، گفت: هم اکنون از رتبه 1 بیکاری به پله 5 و 6 رسیدیم و حدود 5 رتبه بهبود یافته‌ایم اما به معنای رفع مشکل بیکاری استان نیست.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان ‌با اشاره به اینکه سالیانه باید بالغ بر 4 هزار میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری کنیم تا به نورم قابل قبولی در اشتغال برسیم، ادامه داد: با همت مسئولین امیدواریم هرچه سریع‌تر به این برنامه دست یابیم کما اینکه تا به حال حداقل 140 واحد مطلقاً تعطیل ما وارد مدار شده‌اند.
غضنفری کوهدشت را شهرستانی با سبقه خوب در بخش کشاورزی دانست و گفت: این منطقه دارای خاک بسیار مرغوب بوده و از نظر نیروی انسانی یکی از قوی‌ترین مناطق به لحاظ نیروهای متخصص، توانمند و پای کار را است اما مهم‌ترین مشکل آن بحث آب بوده که با پیگیری‌های استاندار و مسئولین و سایر بخش‌های مرتبط نویدهایی از بهبود این مشکل به گوش می‌رسد.
وی با اشاره به پتروشیمی کوهدشت اظهار کرد: برای این پروژه سرمایه‌گذار وجود دارد و بحث آب آن را جدی‌تر از سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی پیگیر هستیم. مصوبه‌ای گرفته‌ایم که تخصیص آب در واحدهای بزرگ استان هیچ محدودیتی نداشته باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان خاطرنشان کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری در سایر بخش‌های اقتصادی هم اکنون یک شرکت ایتالیایی از این شهرستان بازدید کرد و بانک سرمایه‌گذار نیز مشخص شده و افتتاح حساب نیز صورت گرفته است.
غضنفری ادامه داد: به زودی این سرمایه‌گذار طرح اجرایی خود را ارائه می‌دهد و منابع مالی آن نیز به قطعیت رسیده است تا در شهرستان یک عرصه وسیع از نیروگاه‌های خورشیدی و سایر صنایعی که می‌توانند ایجاد شوند را داشته باشیم.
وی با اشاره به گلخانه این شهرستان نیز گفت: این پروژه در سطح 12.5 هکتار سال‌ها تعطیل مانده بود که به جهاد دانشگاهی لرستان واگذار شد و حال به شدت مشغول به فعالیت است و به زودی تحت یک برنامه رسمی فعالیت اجرایی آن رونمایی می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان افزود: این گلخانه موجب اشتغال بیش از 150 نفر از مجموعه جوانان شهرستان خواهد شد و هم‌اکنون نیز در حال اجراست.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا