یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان از تصویب طرح ارتقاء منطقه سمندر ۲ لرستانی خبر داد.
نتیجه تصویری برای سمندر لرستانیبه گزارش خبرگزاری پایگاه خبری یافته، "مهرداد فتحی بیرانوند" با اشاره به این که سمندر لرستانی از گونه‌های نادر حیات‌وحش استان است که در لیست قرمز Iucn قرار داشته و در معرض تهدید است، افزود: متأسفانه این‌گونه باارزش و اندمیک به سفره هفت‌سین نیز راه‌یافته بود و به قیمت بالا در بازارهای شب عید به فروش می‌رسید اما خوشبختانه در دو سال اخیر با تشکیل کارگروه آمایش و پیگیری‌هایی که شد تاکنون شاهد فروش غیرقانونی این‌گونه نبوده‌ایم.‎
وی افزود: همه دستگاه‌های ذی‌ربط باید پای‌کار بیایند و ازاین‌گونه حمایت کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان بیان داشت: در سال 95 نیز برنامه‌های حمایتی خود را با همکاری سایر ارگان‌ها انجام داده و ادامه خواهیم داد و در این راستا بیش‌ازپیش پیگیر حفاظت هستیم و قصد داریم چند روز آینده جلسات کارگروه آمایش محیط‌زیست را با این هدف در استان تشکیل دهیم.
وی از احداث دو پاسگاه سیار در زیستگاه سمندر خبر داد و گفت: قصد داریم با برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه جوامع بومی اهمیت موضوع را برای آنان تبیین کنیم تا در حفاظت از آن همکاری لازم را داشته باشند.
فتحی بیرانوند بیان کرد: هم‌اکنون کارهای علمی و مطالعاتی قابل‌اعتنایی در راستای حفاظت و شناسایی این‌گونه باارزش در استان در حال انجام است که نتیجه آن‌ها برای حفاظت هر چه بیشتر آن مورداستفاده قرار می‌گیرد.
وی تصریح کرد: استعلامات لازم جهت ارتقای منطقه سمندر دو به شورای عالی محیط‌زیست تحویل داده شد تا در ادامه اقدامات اساسی پیگیر این موضوع انجام شود.
مدیر کل حفاظت محیط‌زیست لرستان از تصویب طرح ارتقاء منطقه سمندر دو خبر داد و اظهار داشت: بر همین اساس حفاظت از منطقه با جدیت و شدت بیشتری انجام‌شده و تهدیدات پیش روی این‌گونه کمتر می‌شود.
وی افزود: زنده گیری، تغییرات آب‌وهوا، خروج از زیستگاه طبیعی و نگهداری در شرایط آکواریومی، سیلاب آلودگی از مهم‌ترین عوامل آسیب‌رسانی به امپراتور لرستان است.

دیدگاه‌ها  

#1 بابک 1395-12-16 20:50
تنها راه بدخورد با فروشندگان و وضع جریمه های سنگین مالی و در صورت تکرار جزائی و زندان میتواند کلا این مشکل را حل نماید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا