یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مراسم تشییع و خاک‌سپاری پیکر مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج شیخ حمید عیدی، از روحانیون برجسته لرستانی، با حضور اقشار مختلف مردم در خرم‌آباد برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، مراسم تشییع پیکر مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج شیخ حمید عیدی، صبح امروز با حضور مردم، طلاب، روحانیون و مسوولان، از محل غسالخانه صالحین خرم‌آباد به سمت بهشت خضر این شهرستان تشییع شد.
پس از برگزاری مراسم تشییع، نماز میت بر پیکر این استاد فقید حوزه علمیه لرستان، توسط آیت‌الله شیخ عباسعلی صادقی قهاره، تولیت مدرسه علمیه کمالیه خرم‌آباد و با حضور هوشنگ بازوند استاندار لرستان، اقامه شد.
 پیکر استاد فقید حوزه علمیه لرستان، در میان حزن و اندوه مردم و روحانیون و شاگردان این عالم فقید، در آرامستان صالحین خرم‌آباد، به خاک سپرده شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج شیخ حمید عیدی دوم مهرماه 1302 در محله قدیمی درب دلاکان خرم‌آباد از خانواده‌ای مومن و متعهد چشم به جهان گشود و به خاطر علاقه وافر به فراگیری دروس حوزه وارد حوزه شد.
وی که در نوجوانی علاقه وافری به طلبگی و تحصیل علوم دینی داشت با کمک و ارشاد مرحوم آیت‌الله کمالوند خرم‌آبادی برای تحصیل علوم دینی وارد حوزه علمیه شد.
آن مرحوم با عزیمت مرحوم آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) از بروجرد به شهر مقدس قم، در سال 1323 برای تداوم تحصیلات حوزوی وارد قم شد و در محضر اساتیدی همچون حضرات آیات بروجردی، خوانساری، گلپایگانی، روح‌الله کمالوند، مرعشی نجفی، محقق ‌داماد و عباس‌علی شاهرودی کسب فیض کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عیدی با تأسیس حوزه علمیه خرم‌آباد در سال 1330 به خرم‌آباد بازگشت و در حوزه کمالیه مشغول به تدریس شد.
وی در سال 1336 موفق به اخذ مدرک کارشناسی، در سال 1339 کارشناسی ارشد و در سال 1342 موفق به اخذ درجه دکترا از دانشگاه تهران شد.
این روحانی وارسته، عرفان را نزد بدیع‌الزمان فروزانفر و مهدی الهی‌قمشه‌ای، فقه و فلسفه را نزد جواد مصلح، حسینعلی راشد و محمود شهاب، ادبیات عرب را نزد محمد محمدی، فارسی را در محضر مدرس رضوی و تفسیر قرآن را نزد سعید محمد مشکوة طی کرد.
از حجت‌الاسلام‌والمسلمین عیدی که بیش از 6 دهه از عمر خود را صرف تدریس علوم دینی، قرآنی و فلسفی و مذهبی کرد، چندین کتاب با موضوعات دینی، مذهبی و فلسفی به چاپ رسیده که از جمله آن‌ها می‌توان به نقد عقاید، شرح‌حال خواجه نصیر، یادگار عمر، شرح‌حال خدیجه کبری (س) و داستان کربلا اشاره کرد.
مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین عیدی، عمری در سنگر تعلیم و تربیت و تدریس در حوزه، آموزش‌وپرورش، مبارزه با رژیم ستم‌شاهی و همچنین تثبیت دستاوردهای اسلام و انقلاب مشغول بود، سرانجام ساعت 9 صبح روز سه شنبه 10 اسفندماه، پس از عمری مجاهدت علمی و تبلیغ، دار فانی را وداع گفت.


دیدگاه‌ها  

#1 سردار 1395-12-11 16:33
روحش شاد ، استاد مهرداد از ایشون به نیکی یاد میکرد
نقل قول کردن
#2 سید نادر صورتیان 1395-12-11 19:45
سلام روح آن استاد بزرگ قرین رحمت الهی باد ان شاء الله
نقل قول کردن
#3 عابدین میرزایی 1395-12-12 09:11
استاد دکترعیدی سرمایه علمی بس گرانقدر برای لرستان بود.روحش شادویادش گرامی باد.
نقل قول کردن
#4 دالوند 1395-12-12 17:00
روحش شاد وقرين رحمت الهي باد بسيار آدم مهرباني بودند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا