یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عضو لرستانی کمیسیون عمران مجلس بر لزوم تجدیدنظر در سیاست‌های بانکی برای فعال‌سازی پروژه‌های عمرانی تاکید کرد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "مجید کیان پور" با بیان اینکه مقوله سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمرانی فرابخشی است، گفت: سرمایه‌گذاری‌ها و سیاست‌ها باید به سمت و سویی هدایت شود که شرایط برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و برای سرمایه‌ای که در بانک‌ها رسوب کرده در بخش صنعت و فعال‌سازی پروژه‌های عمرانی فراهم شود.
نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از عدم سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی صحیح برای انتقال سرمایه‌های بخش خصوصی به سمت پروژه‌های عمرانی، افزود: اقتصاد کلان کشور باید از اقتصاد تک‌بخشی خارج شود و از بانک‌ها به سمت اشتغال، کارآفرینی، صنعت و تولید هدایت شود.
کیان پور ادامه داد: نقدینگی کشور از حدود 450 هزار میلیارد تومان در چهار سال گذشته به هزار و 300 میلیون میلیارد تومان رسیده است و این پول در بانک‌ها رسوب کرده و هیچ نقشی در اقتصاد، صنعت و پروژه‌های عمرانی ندارند.
وی با بیان اینکه تنها حدود 16 درصد از واگذاری‌های اصل 44 به درستی صورت گرفت، یادآور شد: مابقی واگذاری‌ها به صورت خصولتی بوده و برای رد دیون واگذار شده است، لذا برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به سمت تولید و طرح‌های عمرانی باید در سیاست‌های بانکی تجدیدنظر شود.
کیان پور با تاکید بر اینکه دولت و مجلس باید با همکاری یکدیگر سرمایه بخش خصوصی را به سمت پروژه‌های عمرانی هدایت کنند، افزود: سرمایه سیال بوده و به هر سویی که سوق داده شود، به همان سمت جذب می‌شود و می‌توان این سرمایه سیال را به سمت طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی هدایت کرد.
به گزارش خانه ملت، وی با بیان اینکه تنها نسخه شفابخش کشور اجرای اقتصاد مقاومتی است، افزود: باید از تمامی ظرفیت‌های کشور برای تولید استفاده کرده و از ورود بی‌رویه کالا جلوگیری کرد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مناطق آزاد باید نقش خود را به درستی ایفا کنند و به جای دروازه واردات باید محل صدور کالا و خدمات فنی مهندسی شوند.

دیدگاه‌ها  

#1 عباس 1395-12-11 11:03
جناب کیانپور ی خورده ام پیگیر مشکلات حوزه انتخابیه بشيد بد نیست.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا