یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: با فروشندگان و تهیه‌کنندگان زغال درخت بلوط برخورد می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری یافته، شیرزاد نجفی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته منابع طبیعی که در سالن جلسات اداره کل کمیته امداد برگزار شد، اظهار داشت: طی هماهنگی با دادستان محترم استان و نیروی انتظامی از هفته آینه طرح جمع‌آوری زغال در سطح استان آغاز می‌شود و با افراد متخلف برخورد قانونی به عمل می‌آید.
وی با بیان این که هر کیسه زغال 50 هزار تومان جریمه دارد، تصریح کرد: این مبلغ ناچیز در صورتی است که "فائو" جریمه هر اصله درخت بلوط را 800 میلیون تومان عنوان کرده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در ادامه سخنان خود به موضوع آتش‌سوزی جنگل‌های استان اشاره کرد و گفت: 98 درصد آتش‌سوزی‌های جنگل‌های لرستان به دست انسان‌ها صورت می‌گیرد حال قسمتی از آن عمدی و قسمتی دیگر غیرعمدی است.
نجفی در پاسخ به سؤال خبرنگار یافته در خصوص این‌که کسانی که به‌صورت عمد، اقدام به آتش‌سوزی جنگل‌ها نموده‌اند، چه برخوردی با آن‌ها صورت گرفته است؟ خاطرنشان کرد: تاکنون 11 نفر که اقدام به آتش‌سوزی جنگل‌ها نموده‌اند به مراجع قضایی معرفی‌شده‌اند.
وی تصریح کرد: تعدادی از این افراد به جرم آتش‌سوزی جنگل، چندین سال است که در زندان هستند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با بیان این که برای پیشگیری از آتش‌سوزی جنگل‌ها تعداد 400 نفر دیدبان را به‌کارگیری کرده‌ایم، افزود: حق‌الزحمه این افراد هم امروز به حسابشان واریز گردیده است.
نجفی اظهار کرد: این افراد از عشایر مناطق مختلف استان هستند که به هر نفر مبلغ یک‌میلیون تومان حق‌الزحمه پرداخت گردیده است.
وی همچنین یکی از اقدامات فرهنگی اداره کل منابع طبیعی در سطح استان را، به به‌کارگیری 10 هزار نفر همیار طبیعت عنوان کرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در قسمتی از سخنانش به موضوع آمار آتش‌سوزی‌ها اشاره کرد و گفت: از سال 95 به بعد تمام آمارهایی که گفته‌شده است دارای صحت و سقم 100 درصدی است.
نجفی افزود: سازمان منابع طبیعی کشور با استفاده از ماهواره‌های پیشرفته، آمارهای دقیق را به ما اعلام می‌کند و جایی برای آمار کذب وجود ندارد.
وی با اشاره به این‌که سالیانه به‌طور میانگین 2 هزار هکتار از جنگل‌های لرستان دچار حریق می‌شود، اظهار داشت: خوشبختانه در سال جاری این آمار به 880 هکتار کاهش پیدا کرد.
مصطفی باقری/ یافته


 

دیدگاه‌ها  

#1 بابک 1395-12-10 15:07
با توجه به تکمیل شدن عملیات گاز رسانی به بیشتر نواحی روستایی استان دیگر بهانه ای برای تخریب عرصه های جنگلی توسط مردم ساکن در این نواحی باقی نمیماند .
مصافا مسئولین امر میبایست بر مساله چرای بی رویه و نیز تخریب عرصه های جنگلی کوهپایه ای که اخیر اخبار و تصاویر جدیدی از ان در همین سایت منتشر شده یکبار برای همیشه مهر پایان زده و در صورت هر گونه تخلف با خاطیان به هیچ عنوان از راه صلح وسازش برنیامده و آنها را به مراجع ذیربط قضائی معرفی تا امکان برخورد قانونی و حقوقی با انان مهیا شده و ضرر و زیانهای وارده بر عرصه های جنگلی را از آنان وصول نمایند ..
بدیهی است تداوم تخریب جنگلهای بلوط لرستان اینده شومی را برای محیط زیست منطقه و نیز از بین رفتن منابع آبی را رقم زده و زمینه بیابان زایی و پدید امدن طوفانهای گردو خاک و غبار زندگی را در این مناطق به کل و برای همیشه غیر ممکن و نابود خواهد نمود .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا