یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عضو لرستانی کمیسیون عمران مجلس گفت: در برنامه ششم توسعه اعتبارات خوبی برای سکونت‌گاه‌های غیررسمی ‌لحاظ شده است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، " مجید کیان پور" در گفتگو با ایسنا اظهار داشت: ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی ضرورتی است اجتناب‌ناپذیر و باید این مهم به سمت و سویی هدایت شود که منجر به توانمندسازی مناطق مذکور و ایجاد فعالیت‌های فرهنگی شود.
وی ادامه داد: سکونت‌گاه‌های غیررسمی حداقل امکانات و استانداردهای روز رادارند، درصورتی‌که باید از امکانات بهداشتی، آموزشی، خدمات زیربنایی، زیرساخت‌های ورزشی و محیط شهری مناسب برخوردار باشند و نیاز است همه دستگاه‌هایی که با این شهروندان سروکار دارند، ورود جدی به این مسئله پیدا کنند.
کیان پور اضافه کرد: در برنامه ششم توسعه اعتبارات خوبی برای سکونت‌گاه‌های غیررسمی در نظر گرفته‌شده است.
عضو کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: باید در توانمندسازی و توسعه زیرساخت‌های مناطقی که به‌صورت خودرو ساخته و خارج از ضوابط شهری هستند، تلاش کرد.
این نماینده مجلس اضافه کرد: لرستان نیز از کشور مستثنی نبوده و ازاین‌دست مناطق در شهرهای مختلف استان وجود دارد، به‌عنوان‌مثال در شهرستان خرم‌آباد محله‌های گل‌سفید، علی‌آباد، فلک‌الدین، ماسور و... راداریم و البته چنین سکونت‌گاه‌هایی در شهرستان‌های بروجرد، دورود، الیگودرز و کوهدشت وجود دارد که نیازمند اهتمام ویژه هستند تا از این حالت یک‌طرفه و بن‌بست خارج و تعامل خوبی با محیط شهر داشته باشند.
وی گفت: باید سطح زیرساخت‌ها در مناطق حاشیه‌ای و سکونت‌گاه‌های غیررسمی ارتقا یابد تا از مهاجرت ساکنین آنان به مناطق دیگر جلوگیری شود.

دیدگاه‌ها  

#1 عباس 1395-12-10 09:37
ايشون نماینده خرم آباد هستن یا دورود و ازنا!!!!
نقل قول کردن
#2 بابک 1395-12-10 10:14
علاوه بر مراکز شهری مناطق روستایی و بخشهای تابعه نیز بدلیل دور ماندن از نگاهها همواره کمترین سهم از توسعه نصیبشان شده و میشوددر حالی که اگر بخواهیم به یک توسعه پایدار در سطح ملی دست یابیم و از گسترش بی حد و حصر شهرنشینی که عوارض حاشیه نشینی جزو معضلات و آسیبهای معمول چنین چندگانگی توسعه ای است میبایست توجه و نگاه بسیار جدیتری به توسعه و پیشرفت و ابادانی همزمان در تمام مناطق شهری و روستایی بطور یکسان داشت.

بی شک سرمایه گذاری در ساخت بیمارستانها و درمانگاهها و زایشگاهها و نیز مدارس و مراکز آموزشی جدید و متناسب با نیاز روز کشور و همچنین ساخت ورزشگاهها و میادین ورزشی و تفریحی و ایجاد مراکز اقتصادی و تولیدی در مراکز روستایی میتواند همزمان رشد و توسعه این مناطق را در پی داشته باشد که در نهایت چنین سرمایه گذاریهایی علاوه بر ایجاد فرصت برای بهره وری و بهره برداری از نیروی جوان و عمدتا تحصیلکرده این مناطق و جلوگیری از مهاجرت و حاشیه نشینی در شهرها را محقق ساخت .
نقل قول کردن
#3 اکبر-ظ 1395-12-11 07:37
به نقل از عباس:
ايشون نماینده خرم آباد هستن یا دورود و ازنا!!!!


خب درسته گفته وقتی نماینده ما حرف نمی زنه لااقل ایشون دفاع کنه .ایشون با دید استانی نظراتشون رو فرمودن .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا