یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان در مراسم امضاي تفاهم‌نامه موسوم به GGP (کمک بلاعوض به پروژه‌های تامین نیازهای اولیه انسانی) با هيروياسوكوباياشي سفیر کشور ژاپن از مشارکت این کشور در احداث 10 آموزشگاه پیش ساخته در مناطق محروم لرستان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "خدا نظر دریکوند" در این مراسم که قائم‌مقام وزير در امور بین‌الملل و مديركل آموزش‌وپرورش عشاير كشور نیز حضور داشتند، از کمک سخاوتمندانه دولت ژاپن در توسعه عدالت آموزشی در مناطق محروم و کم برخوردار تقدیر کرد و افزود: این کمک خیر خواهانه و بشر دوستانه دولت ژاپن باعث می‌شود تا تعدادی از دانش آموزان مناطق محروم این استان بتوانند در فضای استاندارد و ایمن ادامه تحصیل دهند.
 وی این گونه اقدامات را عاملی مهم در پیوند بین ملت‌ها و ایجاد مودت بین آن‌ها برشمرد و افزود: آنچه را که در حافظه تاریخی ایرانیان در خصوص مردم ژاپن وجود دارد می‌توان در سخت‌کوشی، نظم و انضباط، وظیفه‌شناسی، مسئولیت‌پذیری و انسان‌دوستی خلاصه کرد و این اقدام هم می‌تواند به ریشه‌دار کردن این ذهنیت در خاطره دانش آموزان مناطق محروم لرستان کمک کند.
 دریکوند در ادامه لرستان را دومین استان آسیب دیده از جنگ تحمیلی 8 ساله برشمرد و تصریح کرد: 406 آموزشگاه ابتدایی در آموزش و پرورش عشایری لرستان وجود دارد که سه هزار و 508 دانش‌آموز در آن‌ها تحصیل می‌کنند.
سفير ژاپن در ايران نیز در این مراسم از حمایت‌های کشور ايران در پوشش تحصيل دانش آموزان اتباع خارجي قدرداني كرد و گفت: اميدوارم با تلاش مسئولين، پروژه‌های GGp كه قرار است در استان‌های لرستان و كهكيلويه و بويراحمد احداث شود در کوتاه‌ترین زمان ممكن به بهره‌برداری برسد.
هيروياسوكوباياشي با بيان اين آرزو که دانش آموزان آسیب‌پذیر بتوانند از مزاياي اين طرح‌ها برخوردار شوند، تصريح كرد: پروژه‌های GGp کمک‌های بلاعوضي است كه دولت ژاپن براي رفع محرومیت‌ها و امنيت انساني در مناطق كم برخوردار اجرا می‌کند.
سفير ژاپن در ايران خاطرنشان كرد: از سال 1999 دولت ژاپن کمک‌هایی را به سازمان و نهادهاي مختلف نموده است و تا سال 2015 در ایران 125 پروژه آموزشي و بهداشتي اجرا كرده است
وي امدادرسانی به كودكان آسیب‌پذیر را از خواسته‌های دولت ژاپن برشمرد و افزود: صميمانه اميدوارم كودكان عشاير با تحصيل در اين مدارس مدارج عالي ترقي را به‌خوبی طي كنند و مسئولين نيز در نگهداري اين پروژه‌ها تلاش كنند.
 

دیدگاه‌ها  

#1 سردار 1395-12-01 22:36
بسیار عالی ، سیستم آموزشی ژاپن رو هم الگو قرار بدید بهتره
نقل قول کردن
#2 حمید ت 1395-12-02 02:11
کار ژاپنی ها خیر خواهانست ولی از اون جای دلم سوخت که اونا میخوان کمک به ما کنن،
نقل قول کردن
#3 محمددریکوندی 1395-12-02 07:57
باید از لحاظ کمک تحصیلی به مناطق عشایری تلاش بسیاری کرد بنده سراغ دارم کسانی رو که عشایر بودن و پست ها و شغل های مهمی در دستشون بوده
نقل قول کردن
#4 اکبر-ظ 1395-12-02 08:50
افرین مگه سامورایی ها به دادمون برسن .
نقل قول کردن
#5 سید نادر صورتیان 1395-12-02 13:54
احسنت.... یه یاد آن فرمایش پر محتوا وقابل تامل امیر المومنان حضرت علی ع افتادم که میفرمایند وای به روزی که غیر از شما(امت اسلام) در پیروی کردن از دستورات دین پیشی بگیرند.... به نظرم عامل پیشرفت آن عزیزان در خاور دور در همین راستاست که واقعا از همه صنوفشان به دستورات دین وبزرگان ما عمل می نمایند واینک به فکر پیشرفت کل جامعه بشری وجنات از جهل ونادانی هستند....
نقل قول کردن
#6 فرهاد 1395-12-02 15:39
خدای من با این همه منابع نفت و گاز باید ما اينجور باشیم.چه تحقیری بشيم تو ژاپن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا