یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان گفت: دانش آموزان لرستانی در هفته درخت و درختکاری، در مدارس خود نهال می‌کارند.
http://yaftenews.ir/images/94/94-12/bam.jpgبه گزارش پایگاه خبری یافته، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان در دیدار مدیر کل منابع طبیعی مشکلات محیط زیست و تغییرات آب و هوایی را چالشی جدی در دنیا برشمرد و گفت: آموزش و پرورش می‌تواند فرهنگ حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی را به دانش آموزان انتقال دهد.
 وی فرهنگ‌سازی و ترویج درختکاری را یک ضرورت برشمرد و گفت: ترویج فرهنگ درختکاری در مدارس می‌تواند بستری برای نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه باشد
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش برنامه‌های مختلفی را برای حفاظت از منابع طبیعی به خصوص جنگل‌ها اجرا کرده که از آن جمله می‌تواند به طرح ((هر دانش‌آموز، یک درخت بلوط)) اشاره کرد.
 دریکوند در ادامه به ضرورت حفاظت از گونه‌های بومی اشاره کرد و گفت: مشارکت دانش آموزان در حفاظت از گونه‌های جنگلی به دلیل گستردگی ارتباط این قشر با خانواده‌ها می‌تواند به حفظ و حراست از جنگل‌های طبیعی کمک کند.
وی تصریح کرد: آموزش‌وپرورش از تمام ظرفیت‌ها استفاده خواهد کرد تا این فرهنگ در جامعه تسری و گسترش پیدا کند.
مدیر کل منابع طبیعی استان لرستان هم به آغاز هفته درخت و درختکاری از 15 اسفند لغایت 21 اسفندماه اشاره کرد و گفت: با همکاری آموزش و پرورش میثاق نامه حفاظت از منابع طبیعی تدوین شده که دانش آموزان این میثاق نامه را در مراسم آغازین خود قرائت خواهند کرد.
نجفی به توزیع گسترده نهال در مدارس اشاره کرد و گفت: در هفته درخت و درختکاری دانش آموزان لرستانی در مدارس خود نهال غرس خواهند کرد.
وی در ادامه به حضور کارشناسان منابع طبیعی در مدارس اشاره کرد و گفت: کارشناسان منابع طبیعی با حضور در مدارس آموزش‌های لازم را به دانش آموزان برای حفاظت از منابع طبیعی خواهند داد.
وی در پایان به برگزاری مسابقات فرهنگی هنری با موضوع منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: باید فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی به نسل جوان و آینده‌ساز انتقال داده شود و دانش آموزان یا د بگیرند تا از منابع و ثروت‌های طبیعی نگهداری کنند.
فرید بهرامی معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش لرستان هم در این نشست از غرس 18 هزار نهال با همکاری سمن‌های غیردولتی اشاره کرد و گفت: آموزش‌وپرورش بیشترین تلاش و فرهنگ‌سازی را در غرس نهال و حفاظت از محیط زیست داشته است.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا