یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از حذف بودجه ساخت مجتمع‌های قضایی در کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶ انتقاد کرد.
http://yaftenews.ir/images/94/94-5/malekshahi.JPGبه گزارش پایگاه هخبری یافته، اللهیار ملکشاهی در توضیح حذف بودجه ساخت مجتمع های قضائی از کل بودجه قضایی سال آتی، گفت: اعتباری در بودجه سال 96 برای ساخت مجتمع‌های قضایی در نظر گرفته شده بود اما کمیسیون تلفیق بودجه با آن مخالفت و در نهایت حذف کرد، در صورتی که حذف این منابع در آینده مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.
نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هم اکنون بسیاری از مجتمع‌های قضایی استیجاری و تعداد بسیاری هم با وجود اینکه ملک خریداری شده است بسیار فرسوده و از رده خارج هستند، بنابراین در شرایطی که قوه قضاییه به لحاظ مالی بسیار ضعیف است باید بتوانیم در این بخش کمکی به آنها صورت گیرد.
وی افزود: اعتباراتی که برای قوه قضاییه در بودجه 96 در نظرگرفته شده برای بخش‌های مختلف است که محل تامین هر کدام از بخش‌ها باید مشخص شود، بودجه ساخت مجتمع‌های قضایی اما به کلی حذف شده و به دلیل مشکلات مالی این قوه نمی‌توان از سایر بخش‌ها برای نوسازی یا ساخت مجتمع‌های قضایی جدید منابعی را در نظر گرفت.
ملکشاهی با تاکید بر افزایش و تفکیک مجتمع‌های قضایی، گفت: قوانین بسیاری در این زمینه تصویب شده مانند قانون جدید آیین دادرسی کیفری که در آن وظایف جدیدی از جمله تفکیک مجتمع‌های قضایی به شکل تخصصی تعیین شده اما اجرای آن نیازمند نیروی انسانی و اعتبارات کافی است ولی متاسفانه به فراخور تصمیمات قانونگذاری منابع به قوه قضاییه تخصیص داده نشده است.
رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پیشنهاداتی برای گنجاندن مجدد بودجه ساخت مجتمع های قضایی برای سال آتی تنظیم شده که در جریان بررسی لایحه بودجه در صحن علنی ارائه خواهیم کرد.
به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ عباس پوریانی رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب تهران از تصمیمات قوه قضاییه برای ساخت ۱۶ مجتمع قضایی خبر داد و گفت: مشکلی که در این رابطه وجود دارد این است که این هزینه ها، هزینه هایی نیست که قوه قضائیه بپردازد و دولت مکلف به پرداخت است، با این حال پرداخت هزینه برای ساخت مجتمع های قضایی از محل بودجه ای که در اختیار رئیس قوه قضائیه قرار دارد، مطرح شده است که متاسفانه در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس حذف شده است.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا