یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: خرم‌آباد ظرفیت ویژه‌ای برای توسعه گردشگری دارد.
 به گزارش پایگاه خبری یافته، هوشنگ بازوند صبح امروز، 30 ام بهمن‌ماه در جلسه ویژه برند سازی گردشگری برای شهر خرم‌آباد، اظهار داشت: مهم‌ترین عامل انتخاب خرم‌آباد به‌عنوان یکی از 7 شهر نمونه گردشگری؛ مهمان‌نوازی و صمیمیت مردم است.
وی افزود: برای تبدیل خرم‌آباد به مقصد گردشگری؛ سالیانه 100 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری لازم داریم.
استاندار لرستان در این جلسه با تأکید بر لزوم توسعه گردشگری در سراسر استان؛ گفت: توسعه گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های ویژه این بخش می‌تواند به‌اندازه چاه‌های نفت برای لرستان درآمدزایی نماید.
بازوند ادامه داد: منابع آبی که در شهر خرم‌آباد وجود دارد و حدود 6 مترمکعب آب در ثانیه در این شهر جاری است، خود به‌تنهایی می‌تواند این شهر را به یک‌قطب گردشگری تبدیل نماید.
وی با بیان این که خرم‌آباد در تقاطع عبور دو کریدور بزرگ شمال به جنوب و کریدور مرز بازرگان به بندر امام قرار دارد، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای نگه‌داشتن مسافرینی که از طریق این کریدورها می‌گذرند در شهر خرم‌آباد؛ می‌تواند به جذب گردشگر و افزایش سرانه درآمد کمک کند.
استاندار لرستان تصریح کرد: ظرفیت بزرگ دیگر گردشگری خرم‌آباد، قلعه فلک الافلاک است که در حال پیگیری ساماندهی اطراف این قلعه و ثبت نهایی آن در لیست آثار یونسکو هستیم.
بازوند گفت: پل‌های تاریخی که در لرستان و شهر خرم‌آباد وجود دارد نیز ظرفیت عالی برای گردشگری است.
وی خاطرنشان کرد: صنایع‌دستی و موسیقی ما ظرفیت بسیار عالی برای گردشگری در استان است و موسیقی به‌عنوان یک برند؛ می‌تواند معرف تمدن ما باشد.
استاندار لرستان همچنین بیان داشت: پارک شاپوری که در حال ساخت است و پل‌های تاریخی در این پارک با همان مصالح شبیه‌سازی می‌شوند، بی‌نظیر است و ظرفیت خوبی برای جذب
گردشگر می‌باشد.
بازوند با اشاره به این که رودخانه خرم‌آباد یک فرصت ویژه برای این شهر می‌باشد، افزود: متأسفانه تاکنون از این فرصت استفاده‌نشده و ما همه مشکلات شهر را به‌حساب این رودخانه گذاشته‌ایم و با پارکینگ سازی و احداث پل‌های موقت و بدون کارشناسی، این ظرفیت را به تهدید تبدیل کرده‌ایم.
وی بزرگ‌ترین ظرفیت خرم‌آباد را مهمان‌نوازی و صمیمیت مردم این شهر ذکر کرد و گفت: همین ویژگی مهم‌ترین عامل انتخاب خرم‌آباد به‌عنوان یکی از 7 شهر برتر گردشگری بوده است.
استاندار لرستان تأکید کرد: عدم استفاده از این ظرفیت‌ها برای توسعه گردشگری درآمدزا؛ مصداق بارز فرصت سوزی است.
بازوند گفت: زیرساخت‌های فراوانی در طی این مدت به بهره‌برداری رسیده یا عملیات اجرایی آن آغازشده که باوجوداین زیرساخت‌ها به‌زودی شاهد شکوفایی بیشتر در این حوزه خواهیم بود.

دیدگاه‌ها  

#1 سردار 1395-11-30 16:57
هندوونه ندارید زیر بغلمون ، ای کاش بزرگ ترین سرمایه ما هم شهر بازی های بزرگ و هتل های مجلل و مجموعه های تفریحی بزرگ و تله کابین و استخر موج های آبی بود .
نقل قول کردن
#2 محمدآریان 1395-11-30 17:14
باسلام
خدمت استاندارمحترم ظرفیت های لرستان رو همه می داننداما کسی می خواهداین مزیتها رو به ایران وجهانیان معرفی واجرایی کند
نقل قول کردن
#3 محمد 1395-11-30 17:15
تلاش اقای استاندار ستودنیست اما این سخنان ۳-۴سال پیش هم تکرار شد.مهم استفاده درست از ظرفیتهاست.دولت قبلی با تمام خطاها حداقل کارهای جهادی انجام میداد وزیرگذرها وازادسازی قلعه رو ضربتی وبر اساس انتظارات واقعی مردم پیش میبرد. حال اینکه پروژه پارک شاپوری کند پیش میرود وطرح ازاد سازی قلعه فقط وعده ووعید است
نقل قول کردن
#4 لربختیاری 1395-11-30 20:52
زیر گذر رو درست کنید و ورودی شهر رو درست کنید این حرفایی ک میزنی همه میدونن
نقل قول کردن
#5 سپهر از خرم آباد 1395-11-30 22:47
خرم آباد هنوز در حسرت داشتن میراث جهانی، هتل5ستاره، شهربازی مدرن، تله کابین، پارک آبی و...هست.تا وقتی این زیرساختها به طور کامل فراهم نشه تبدیل شدن به مقصد گردشگری ممکن نیست.پنج هتل5ستاره و 4ستاره نیمه کاره یا تعطیل در خرم آباد وجود داره.چرا برای تکمیل این هتلها هیچ اقدامی نمیشه؟! اگر واقعاً به دنبال توسعه صنعت گردشگری در لرستان هستید اول این هتلها را افتتاح کنید که با گذر زمان در حال تبدیل شدن به آثار تاریخی هستند.
نقل قول کردن
#6 سروش 1395-11-30 23:02
زیر گذر بهارستان ...یا سرطانی بدخیم ..همه وردیهای سهر را درست میکنند ..پیمانکار این زیر گذر بادو کارگر کارمی کند چندی پیش من 20متر سنگ کاری داشتم با دوتاکارکر و یک اوستا 7روز طول کشید ..محاسبه زمان بهره برداری با اهل فن
نقل قول کردن
#7 حمید ت 1395-12-01 00:42
سراب شوای باید همچون ،مجتمع تفریحی کیو ساماندهی شود .واقعا حیف اون همه آب روان که بیهوده از دست میره
نقل قول کردن
#8 شهر اولین اولینها 1395-12-01 07:40
خورمووه خرم دله جاکه لرونه...بهترین مردمان دنیا.
نقل قول کردن
#9 رضا 1395-12-01 09:31
حداقل تا پایان سال جاری ، ورودی های شهر را زیباسازی کنید.همین .....
نقل قول کردن
#10 سپهر از خرم آباد 1395-12-01 12:32
به نقل از حمید ت:
سراب شوای باید همچون ،مجتمع تفریحی کیو ساماندهی شود .واقعا حیف اون همه آب روان که بیهوده از دست میره

حمید جان ان شاالله صد سال دیگه به این نتیجه میرسن ساماندهی سراب شوا به توسعه گردشگری خرم آباد منجر میشه.شاید اون موقع کاری برای بهره برداری این جاذبه کم نظیر انجام بدن!اگه سراب شوا توی اصفهان یا شیراز بود مطمئن هستم الآن شهرتش کمتر از ونیز نبود...
نقل قول کردن
#11 خرم و آباد 1395-12-02 08:30
به نقل از سپهر از خرم آباد:
به نقل از حمید ت:
سراب شوای باید همچون ،مجتمع تفریحی کیو ساماندهی شود .واقعا حیف اون همه آب روان که بیهوده از دست میره

حمید جان ان شاالله صد سال دیگه به این نتیجه میرسن ساماندهی سراب شوا به توسعه گردشگری خرم آباد منجر میشه
شاید اون موقع کاری برای بهره برداری این جاذبه کم نظیر انجام بدن!اگه سراب شوا توی اصفهان یا شیراز بود مطمئن هستم الآن شهرتش کمتر از ونیز نبود...
...و تو چه میدانی زیر ساخت چیست......
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا