یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

وزیر کشور با اشاره روند رو به رشد اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: ده‌ها طرح اقتصاد مقاومتی در استان آذربایجان شرقی، کرمان و لرستان که به عهده وزارت کشور است اجرا و دستاوردهای چشمگیری داشته است.
http://yaftenews.ir/images/93/93-11/Abdolreza%20Rahmani%20Fazli.jpgبه گزارش پایگاه خبری یافته، "‌عبدالرضا رحمانی‌فضلی" با حضور در شبکه خبر، گفت: در اقتصادی مقاومتی و در راستای فرمایشات رهبری که محورهایی را مثل مردمی بودن و درون‌زایی و برون‌گرایی و دانش‌محوری، بهره‌وری و ارزش‌افزوده مطرح کردن که تجلی این‌ها در کل جغرافیای ایران است که در داخل کشور با توجه به تنوع اقلیمی و سرزمینی و توزیع استانی که داریم همه استان‌های ما پیشتاز اقتصاد مقاومتی هستند.
وی افزود: سیاست‌های دولت نیز این بوده است که در چارچوب اقتصاد مقاومتی الگوهای منطقه‌ای را هم‌زمان درسطح ملی پیش ببریم. دو تصمیم در دولت گرفته شد یکی این که پروژه‌های ملی در قالب سیاست‌های 24 گانه تعریف شوند و این پروژه‌ها برش‌های استان داشته باشند و در استان‌ها پیگیری شوند که طبیعتاً استانداران محور فعالیت خواهند بود و وزارت کشور به‌عنوان هماهنگ‌کننده باید این امر را پیگیری کند و دستگاه‌های اجرایی نیز متولی کار در استان خواهند بود. کار دیگر این بود که چند استان را به عنوان محور و الگو انتخاب کنیم و اقتصاد مقاومتی را در این استان‌ها با نگاه جامع پیش ببریم.
وی افزود: سه استان آذربایجان شرقی، کرمان و لرستان با عنایت و الگو انتخاب شدند و ما به دنبال انتخاب برنامه‌هایی را شروع کردیم و اقداماتی انجام گرفت. در شهریور دولت در ارزیابی که از عملکرد این سه استان داشت بقیه 28 استان را نیز به‌عنوان متولی انتخاب شوند تا در ساختار برنامه‌ریزی در تقسیمات کشور و خلأهایی که وجود دارد بتوانیم پیگیری مستمر کنیم و مسئولیت عمومی به‌جایی سپرده شود.
او گفت: در این الگو چون مشخص شد که این سه استان موفق بودند بقیه استان‌ها نیز بررسی شود و در همین ساختار برنامه‌ریزی شود.
 وزیر کشو در بخشی از سخنانش گفت: لرستان در حال توسعه است و در حوزه فعالیت‌های کشاورزی بر روی این استان متمرکز شده‌ایم. از جمله در باغ‌ها، دامداری، مرغداری و صنایع لبنیات را شامل می‌شود، کشت هیدروپونیک را هم در برنامه کاری داریم که محصولات نهایی به روسیه صادر می‌شود.
وی افزود: ما یک چنین مدل الگوی را در همه استان‌ها در دست بهره‌برداری داریم؛ این‌ها کارهای میان‌مدت است و کارهای بلندمدت اعتمادسازی و عملاً کارهای ریشه‌ای است و عملاً همه را به سمت‌وسوی اقتصاد مقاومتی سوق می‌دهیم.
 رحمانی فضلی درادامه گفت: در وزارت کشور کمیته اقتصاد مقاومتی تشکیل شد که شامل معاونین وزیر کشور و برخی از استانداران بودند که در ذیل آن نیز کمیته‌ای مشاوره اقتصاد مقاومتی از دانشگاهیان و برخی افرادی که در حوزه مالی بودند را شامل می‌شد که حدوداً 12 نفر عضو داشت. کمیته فنی نیز معاونین همه وزرا در قرارگاه اقتصاد مقاومتی بودند که همه وزرا اختیارات خود را به معاونین تفویض کردند. لایه پایین‌تر در سطح استان بود که کمیته اقتصاد مقاومتی در استان و در سطح شهرستان‌ها تشکیل شد که در کنار این کار در 87 امر از دولت اختیار گرفتیم که یکی بحث تمرکززدایی و تفویض اختیارات بود به استان‌ها یکی در بخش گسترش متروی شهری بود. وی افزود: بنده نیز هر 45 روزبه این استان‌ها سر می‌زنم و با فعالان بخش خصوصی نیز جلسه داریم و مسائلی که مطرح می‌شود آنچه در سطح اختیارات بوده است حل شده است.
رحمانی فضلی گفت: ما کلیه موارد و مشکلات و نیز ظرفیت استان‌ها را شناسایی کرده‌ایم، ما به استان‌ها سفارش کرده‌ایم که در هر استانی چه‌کاری باید صورت بگیرد و کمتر از 10 روز تمامی مجوزها را صادر می‌کنیم.
وی افزود: ما تمام بنگاه‌ها و بانک‌ها جلسه‌ای داشتیم و دست آن‌ها را در دست استانداران مراکز استان‌ها گذاشتیم.
وزیر کشور افزود: ما دائماً طرح‌ها را آسیب‌شناسی می‌کنیم تا مشکلات طرح‌ها هر چه زودتر شناسایی شود، در حال حاضر این طرح‌ها روی غلتک افتاده است، استان‌ها حداقل 7 درصد از هزینه‌های صادراتشان کم شده است.
وی گفت: کشور مجموعه‌ای از نظامات است که خروجی آن بر روی کشور تأثیر می‌گذارد، برخی از این نظامات با الگوی اقتصاد مقاومتی هماهنگ نیست. نظام بودجه‌ریزی چندان متعادل نیست، نظام اداری کشور نیز درگیر قوانین و مقررات پیچیده‌ای است که تاکنون نیز حل‌وفصل نشده است و در نهایت نظام پولی و بانکی است که با چالش‌های زیادی روبرو است زیرا نیمی از منابع به تهران و مابقی به کل کشور تعلق می‌گیرد که این توزیع نامتعادل است و موجب فقر و مهاجرت‌ها به کلان‌شهرها می‌شود.
وی افزود: در برون‌گرایی نحوه نگاه ما به بیرون از معضلات بوده است، رهبر انقلاب هم به درون‌زایی و برون‌گرایی توجه دارند، ما باید همه این پروسه را با هم ببینیم و همه دستگاه‌ها موظف‌اند تا برای نیل به این هدف اقدام کنند.

دیدگاه‌ها  

#1 سردار 1395-11-27 10:26
این همه نتیجه اقتصاد مقاومتی در لرستان ، در حال توسعه است . فقط یه حرفه در عمل هیج فرقی با پنج شیش سال پیش نکردیم .
نقل قول کردن
#2 محمودی 1395-11-27 14:15
مثلا چی شد؟! از قبل هم در حال توسعه بودیم، شما چه کردید برای استان؟! دولت قبل که خودش اعتراف کرد نتونسته برای لرستان کاری بکنه ، پتروشیمی خرم‌آباد، بازسازی روستاها،چند سد، آزاد راه، فولاد صدر، تولیدی های کوچک در شهرکهای صنعتی، زیرساختهای گازرسانی،مسکن مهر و.... را اجرا کرد، شما با این همه ادعا چه کردید؟!!!!
نقل قول کردن
#3 اوا 1395-11-27 15:20
فقط بگید چند سال دیگه باید صبر کنیم ۴۰ ساله دیگه خوبه اقایان....
نقل قول کردن
#4 سپهر 1395-11-27 15:33
لرستان فقط در شعار در حال توسعه است نه در واقعیت!چرا پروژه های مهمی نظیر راه آهن خرم آباد-دورود و آزادراه خرم آباد-اراک با سرعت لاک پشتی اجرا می شوند؟چرا پروژه برج های دوقلوی کیو در آستانه تعطیلی است و خبری از پیشرفت فیزیکی در این پروژه نیست؟چرا احداث سد مخملکوه در شمال خرم آباد شروع نشد؟چرا ساماندهی رودخانه خرم رود آغاز نشد؟چرا احداث جاذبه های تفریحی-گردشگری در مجتمع کشت و صنعت لرستان به فراموشی سپرده شد؟چرا پروژه های مجتمع بام شهر خرم آباد از جمله هتل5ستاره افلاک-هتل4ستاره پارسیان-پارک آبی جزیره و...تکمیل نمی شوند؟چرا واگذاری حریم قلعه باستانی فلک الافلاک هنوز که هنوز است به سرانجام نرسیده؟؟؟
نقل قول کردن
#5 اخوش باور 1395-11-27 16:22
خوب داریم به انتخابات نزدیک میشویم ماهم
که خداراشکرلرغیوری م ذخیره انقلابیم و حالا
هم یک استان درحال توسعه با امارچهل درصدی
بیکاری بانیروهای تحصیلکرده اما اقای وزیر
لطف کردین مارامطلع فرمودید شماخیالتان
راحت مااینشاالا رحمان پیش ازصددرصد رای
خواهیم داد تانشان بدهیم درحال توسعه هستیم
نقل قول کردن
#6 اکبر-ظ 1395-11-28 08:00
اگر منظور از توسعه لرستان این است که اجرای هر پروژه و طرح چند دهه طول بکشد حق با شماست لرستان در حال توسعه است .اقتصاد مقاومتی تاثیری در پیشرفت لرستان نداشته .
نقل قول کردن
#7 امیدی 1395-11-29 15:07
مستندی از شبکه افلاک پخش شد که نشان میداد سرمایه گذار وارد لرستان میشد و از تسهیلات استان استفاده میکرد و پس از مقداری خرج در قطعه زمینی به عنوان اینکه میخواهد کارخانه بسازد , پول جذب و دریافت میکرد و سپس اصل پول را از استان خارج و در کشورهای دیگر سرمایه گذاری میکرد. مثل سرمایه گذاری که قرار بود هتل کیو را بسازد و دیگر خبری ازش نشد که نشد
نقل قول کردن
#8 احدی 1395-11-29 19:35
اگر کارخانه و صنعت مادر افتتاح بشود یا راه آهن و بزرگراه و سدی باز یه چیزی ولی خدا وکیلی با صادر کردن مجوز احداث مرغداری بیکاری حل میشه؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا