یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عضو لرستانی کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه مصرف‌گرایی و تجمل‌گرایی به بخشی از فرهنگ ما تبدیل شده است بر لزوم پرهیز از تجمل‌گرایی و مصرف‌گرایی در خریدهای نوروزی تاکید کرد.
به گزارش یافته، "عباس گودرزی "در گفت‌و‌گو با خانه ملت، با بیان اینکه مردم ما مردمی مصرف‌گرا هستند بر لزوم پرهیز از تجمل و مصرف‌گرایی در خریدهای نوروزی تأکید کرد و گفت: متأسفانه مصرف‌گرایی و تجمل‌گرایی به بخشی از فرهنگ ما تبدیل شده به گونه‌ای کشور ما رکورددار مصرف است.
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه باید از خریدهای غیرضروری در ایام نوروز اجتناب کرد، افزود: متأسفانه برخی خانواده‌ها در ایام خاص مانند نوروز به خریدهای می‌پردازند که نیازی به آن‌ها نداشته و در واقع به سمت خریدهای غیرضروری روی می‌آورند در حالی که این الگوی مصرف الگوی غلط بوده و ضروری است که فرهنگ صحیح خرید کردن در جامعه نهادینه شده تا مانع از مصرف‌گرایی و تجمل‌گرایی شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم با یادآوری اینکه تجمل‌گرایی سنت دیرینه و باستانی نوروزی را خدشه‌دار کرده است، تصریح کرد: هر چند خرید کردن باید با میزان حقوق دریافتی خانواده تناسب داشته باشد اما متاسفانه شاهد خریدهای غیرضروری و گران‌قیمت از سوی برخی خانواده‌ها در جهت تغییر دکوراسیون هستیم، به‌گونه‌ای که عید به صحنه رقابت خرید خانواده‌ها تبدیل شده است این در حالی است که برخی خانواده‌ها در تأمین نیازهای اولیه با مشکل مواجه بوده و در پاسخگویی به خواسته‌های کوچک خانواده عاجز مانده‌اند.
گودرزی با بیان اینکه نوروز نباید برای برخی به بهانه‌ای برای اسراف تبدیل شود از بی‌توجهی رسانه ملی به‌ویژه صداوسیما به موضوع مصرف‌گرایی و تجمل‌گرایی انتقاد کرد و گفت: هر چند رسانه‌ها به‌ویژه صداوسیما باید با تولید برنامه‌های مناسب فرهنگ و اصولی مقوله مصرف‌گرایی و تجمل‌گرایی را در کشور اصلاح کنند اما متأسفانه نه‌تنها به این مهم پرداخته نشده بلکه صدا و سیما در برنامه‌های مختلف تولیدی با به تصویر کشیدن خریدهای آن‌چنانی به نوعی فرهنگ اسراف و تجمل‌گرایی را ترویج می‌دهد.
وی فرهنگ‌سازی و افزایش سطح آگاهی مردم را از جمله راهکارهای پرهیز از خریدهای افراطی و مقابله با تجمل‌گرایی دانست و گفت: باید از سوی رسانه‌های جمعی به‌ویژه صداوسیما، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، ائمه جمعه و سخنوران فرهنگ‌سازی مناسبی در این رابطه انجام شود تا این بلای مصرف‌گرایی که گریبان گیر مردم ایران شده است باتدبیر رفع شود.
 نماینده مردم بروجرد در مجلس دهم با بیان اینکه خانواده‌های ایرانی باید با خرید کالای ایرانی در ایام نوروز از تولید داخل حمایت کنند، افزود: روی آوردن به سمت خرید کالای خارجی به منزله بیکاری هزاران کارگر ایرانی و ورشکستگی هزاران کارگاه تولیدی است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه افزایش خرید کالای ایرانی ارتقای کیفیت کالاهای تولید داخل را به دنبال دارد، ادامه داد: حمایت از کالای ایرانی حرکت در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است.

دیدگاه‌ها  

#1 رضایی 1395-11-22 22:53
الگوی مصرف و اینکه چگونه خرید کنیم فقط به خودمون ربط داره !!!
نقل قول کردن
#2 آرمین 1395-11-22 23:20
ظاهرا مردم عزیز و همیشه در صحنه که باوجود تمام مشکلات معیشتی همواره دین خود رادر شرایط مختلف به اتقلاب ادا کرده و می کنند به مسولین هم بدهکار شده اند ، تجمل گرایی پیشکش ، خیلی از خانوادها در تهیه مایحتاج اولیه و نیازهای ضروری زندگی ناتوان هستند، آقایان بجای توصیه به مردم ابتدا از خودشان شروع کنند
نقل قول کردن
#3 اکبر-ظ 1395-11-23 16:45
تجمل گرایی کجاست ؟ مردمی که تو تهیه مایحتاج اولیه زندگی موندن چطور باید تجمل گرایی کنند ؟
نقل قول کردن
#4 تقی پور 1395-11-23 18:33
مسولان قناعت کردن را از تبلیغات انتخاباتی و زندگی شخصی خود اغاز کنند
نقل قول کردن
#5 فعال محیط زیست 1395-11-24 10:28
عجب ؟؟!! نماینده محترم ،مردم به نان شب محتاجند از کدام تجمل و مصرف گرایی سخن می فرمایید ... اگه دستور بفرمایید تا اعتصاب غذا کنیم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا