یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دادستان مرکز لرستان از برخورد قاطع دستگاه قضایی استان به موضوع زمین‌خواری و تصرف اراضی ملی و دولتی خبر داد.
http://yaftenews.ir/images/95/95-5/razani.JPGبه گزارش پایگاه خبری یافته؛ "سعید رازانی" در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن  جلسات دادگستری این شهرستان برگزار شد عمده جرائم استان لرستان را سرقت‌های خرد، نگهداری مواد مخدر، ایراد ضرب‌وجرح، جرائم غیر عمد دانست و اظهار داشت: درمجموع مرخصی از زندان شامل حال سارقان نمی‌شود.
وی تعداد زندانیان زن در شهرستان خرم‌آباد را بسیار اندک دانست و افزود: عمده جرائم زندانیان زن عمدتاً حمل و نگهداری مواد مخدر، سرقت، مشارکت یا معاونت در سرقت و یا مشارکت در قتل بوده است.
جلوگیری از تردد موتورسیکلت‌سواران متخلف
دادستان خرم‌آباد بابیان اینکه از تردد موتورسیکلت‌سواران متخلف و پلاک مخدوش جلوگیری به عمل می‌آید عنوان کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام عید اکیپ‌هایی برای پیشگیری و مقابله با سرقت، جیب‌بری، کیف‌قاپی تشکیل‌شده تا اقدام لازم را به عمل‌آورند.
وی در ارتباط با جلوگیری از زمین‌خواری در شهرستان خرم‌آباد، بیان کرد: با هماهنگی رئیس‌کل دادگستری لرستان مباحث جلوگیری از تجاوز و تصرف اراضی ملی پیگیری می‌شود و با این اقدامات پیگیرانه تاکنون پروژه خیلی بزرگ و مهمی در بحث زمین‌خواری نداشته‌ایم و در مواردی که تجاوز به زمین‌های دولتی وجود داشته تا وصول نتیجه پیگیری لازم انجام‌شده است.
رازانی بابیان اینکه در بحث جلوگیری از زمین‌خواری شهرداری مرکزی خرم‌آباد، اداره مسکن و شهرسازی و ثبت‌اسناد به‌صورت مرتب بازدید میدانی از اطراف شهر خرم‌آباد به عمل می‌آورد، گفت: برای پیشگیری از زمین‌خواری در مرکز استان، تلاش می‌شود تا اراضی موجود در کوهپایه‌ها تبدیل به فضای سبز شود.
برخورد قاطع با زمین خوران
وی با اشاره به اینکه با هماهنگی رئیس‌کل دادگستری لرستان تأکید شده تا در نقاطی که تجاوز به اراضی ملی و دولتی صورت می‌گیرد برخورد قاطع انجام شود، تصریح کرد: با ورود جدی دستگاه قضایی استان از تصرف اراضی ملی منطقه کهمان سلسله جلوگیری به عمل آمد و طرح آزادسازی اراضی مورد تصرف در چند فاز در دستور کار قرار گرفت.
دادستان خرم‌آباد در رابطه با موضوع زمین‌خواری در منطقه قاضی آباد خرم‌آباد نیز اظهار داشت: مطلع شدیم که فردی در خیابان سوم قاضی آباد بخشی از زمین را تصرف کرده است که بلافاصله این موضوع در دستور کار منابع طبیعی، مسکن و راه و شهرسازی و شهرداری قرار گرفت تا موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد که هم‌اکنون نیز پرونده جهت رسیدگی به شعبه دادیاری ارجاع داده‌شده و در مرحله انجام کارهای کارشناسی است و به‌زودی برابر قانون با آن شخص برخورد قانونی انجام می‌شود.
وی سازمان‌های مردم‌نهاد را ظرفیت مناسبی برای  پیشگیری از تخریب منابع طبیعی و تجاوز به اراضی ملی دانست و افزود: با اعلام موارد مشاهده‌شده از تخریب یا تجاوز عرصه‌های ملی موضوع به‌طور حتم در دستور کار دستگاه قضا قرار می‌گیرد.
برخورد قاطع با ویلا سازی غیرمجاز در اراضی کشاورزی
رازانی در رابطه با ویلا سازی غیرمجاز در اراضی کشاورزی که در ورودی شهر خرم‌آباد (ورودی خرم‌آباد به سلسله) وجود دارد نیز عنوان کرد: در این منطقه شهرکی ایجادشده که در ابتدای کار  روند ساخت‌وساز در این منطقه را متوقف کردیم و برای همه افرادی که ساخت‌وساز غیرمجاز انجام داده بودند تشکیل پرونده شد که در این راستا موضوع در دست پیگیری است اما هنوز پرونده‌ها برای صدور حکم به دادگاه ارجاع داده نشده‌اند.
وی بیان کرد: برخی از مالکان این ساخت‌وسازهای غیرمجاز از جهاد کشاورزی لرستان برای ساخت‌وساز محدود اجازه گرفته‌اند اما پس از دریافت مجوز در سطح وسیع‌تری ساخت‌وساز انجام داده‌اند که برابر قانون این ساختمان‌ها قلع بنا و صاحبان آن‌ها جریمه نقدی خواهند.
دادستان خرم‌آباد در رابطه با علت غرق شدن دانشجوی ایلامی که در سیلاب آبان ماه 95 در خرم‌آباد فوت کرد نیز گفت: پرونده پس از دادسرا به دادگاه ارجاع و پس از کار کارشناسی ابلاغیه برای اشخاصی که مقصر تشخیص داده شود ارسال می‌شود و در صورت اعتراض آن‌ها موضوع در یک هیئت سه‌نفره کارشناسی و درنهایت تصمیم نهایی اخذ می‌شود که طی کردن این مراحل مقداری زمان‌بر است.
نظارت و کنترل دستگاه قضا بر مؤسسات اعتباری و بانک‌های خصوصی
وی یکی از اقدامات دستگاه قضایی را کنترل و بررسی مؤسسات اعتباری و بانک‌های خصوصی دانست و عنوان کرد:  بحث نظارت و بررسی بر عملکرد مؤسسات اعتباری و بانک‌های خصوصی همواره سعی کردیم چارچوب که قانون برای آن‌ها پیش‌بینی‌شده، رعایت کنند.
رازانی با اشاره به اینکه در بانک‌های دولتی استان پرونده اختلاس مهمی نداشته‌ایم، بیان کرد: اختلاس‌ها جزی بوده و به عبارتی اختلاس کلان نداشته‌ایم و در بحث مؤسسات خصوصی نیز باید گفت تخلف مالی سنگینی نداشته‌ایم و تاکنون پرونده‌ای تشکیل نشده است چراکه به‌صورت مرتب به آن‌ها تأکید می‌شود تا چارچوب‌ها را رعایت کنند.
دادستان خرم‌آباد تصریح کرد: در بحث حفظ حقوق عمومی و احیا ظرفیت‌های راکد نیز دستگاه قضا به همکاری استانداری لرستان همواره سعی کرده است تا از ظرفیت‌های استان درست استفاده شود و اگر فردی کارخانه‌ای در اختیار دارد و نمی‌خواهد در راستای توسعه و پیشرفت استان استفاده کند آن را واگذار کند.
رازانی با پیگیری دستگاه قضا برای تعیین تکلیف ظرفیت‌های تولیدی راکد در استان اشاره کرد و گفت:  با کمک استانداری پیگیری‌های انجام‌شده تا هر جا موانعی بر سر راه این واحدهای تولیدی است برطرف و کارخانه‌ها احیاء شوند.
وی در ارتباط با نظارت بر پرداخت تسهیلات به واحدهای‌‌ تولیدی نیز اظهار داشت: ازآنجاکه تسهیلات پرداختی باید در جای خود و با تضمینی که قانون مشخص کرده پرداخت شود، این موضوع پیگیری می‌شود تا اگر قرار است واحد تولیدی تسهیلات پرداخت کند میزان نیازمندی آن مشخص و چگونگی بازپرداخت آن نیز تعیین شود.
پیگیری برای تعیین تکلیف کارخانه پارسیلون خرم‌آباد
دادستان خرم‌آباد در رابطه با تعیین تکلیف کارخانه پارسیلون خرم‌آباد نیز افزود: با همکاری استانداری لرستان، رئیس‌کل دادگستری استان پیگیری‌هایی در حال انجام است تا این کارخانه تعیین تکلیف شود که با توجه به پیگیری‌های انجام‌شده امیدواریم به‌زودی از ظرفیت این کارخانه به نحو مطلوب و درست استفاده شود.
وی به اعلام قانون پیش‌فروش ساختمان‌ها در سطح شهر خرم‌آباد اشاره کرد و عنوان کرد: نصب برنوشته‌های پیش‌فروش ساختمان‌ها به‌منظور پیشگیری از وقوع جرم در این بخش است.
رازانی بیان کرد: در بحث پیش‌فروش ساختمان‌ها افراد باید مجوز پیش‌فروش را از اداره راه و شهرسازی دریافت و پس‌ازآن باید از شهرداری نیز یک شناسنامه فنی و مستقل دریافت کند که الزاماً باید از طریق سند رسمی باشد بنابراین اگر افراد هماهنگی لازم را از طریق راه و شهرسازی، شهرداری و ثبت‌اسناد انجام ندهند و مرتکب خلاف شوند به یک سال حبس و جریمه نقدی محکوم می‌شوند.
وی در رابطه با ساماندهی مناطق آلوده شهر خرم‌آباد گفت: در مناطق آلوده شهر خرم‌آباد به‌صورت هم‌زمان چند طرح اجرا می‌شود که نخست ساماندهی منطقه آلوده  و سپس از بین بردن زمین ارتکاب جرم است که در این راستا درخواست می‌شود مردم در صورت مشاهده مورد را به دادستان خرم‌آباد اطلاع دهند.
دادستان خرم‌آباد جمع‌آوری متکدیان را از دیگر فعالیت‌های انجام‌شده این دستگاه دانست و اظهار داشت: دستور مستقیم برای جمع‌آوری معتادان متجاهر و متکدیان صادرشده اما بحث که وجود دارد مشکل نگهداری آن‌ها است که مشخص نیست که تا چه مدت باید نگهداری شوند.
خارج کردن صنوف آلاینده شهر خرم‌آباد به خارج از شهر
وی در بحث خارج کردن صنوف آلاینده شهر خرم‌آباد به خارج از شهر، افزود: تلاش  بر این است که صنوف آلاینده به خارج از شهر   یابند در این راستا دو شهرک (شهرک زاگرس و شهرک صنوف قاضی) وجود دارد  که در بحث شهرک صنوف قاضی مشکل ملی وجود ندارد و پیش‌بینی‌شده تا عمده‌فروشان مواد غذایی و نمایشگاه‌های اتومبیل به آنجا منتقل شوند اما متأسفانه در بحث شهرک زاگرس مشکلاتی در بحث سرمایه‌گذاری در این واحدهای تجاری  و مشکلات قراردادی وجود دارد که باید حل‌وفصل شود.
رازانی عنوان کرد: پیگیری‌هایی در حال انجام است تا جهت رفع پیچ‌های خیابان رو به روی بهشت رضای خرم‌آباد (پیچ‌های گیلوران و سراب چنگایی) خیابان جدیدی احداث شود.

دیدگاه‌ها  

#1 سید نادر 1395-11-20 19:55
سلام بسیار عالی، واقعا در این برهه زمانی که تخلفات توسط ارگانهای مختلف بیداد میکند خلع نظارت توسط ارگانهای نظارتی وحقوقی خیلی بیشتر احساس میشود که امیدوارم با تدبیر آقایان این نقیصه ها حل شود وجلوی هرگونه هرج و مرج و زیاده خواهی های رده های مختلف گرفته شود ان شاء الله
نقل قول کردن
#2 کوکلا 1395-11-20 21:37
اگر برخورد با زمین خواران قاطعانه بود این همه زمین خوار و کلاه بردار در جامعه نداشتیم ...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا