یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مجموعه باغ فیض خرم‌آباد شامل دو بخش است که بخش ابتدایی آن در مساحتی حدود 6 هزار و 500 متر مربع به پارک مفرغ اختصاص یافته و نمادهای مفرغی لرستان در این پارک نصب شده است. از سوی دیگر از زمین خالی کنار این باغ به مساحت حدود 7 هزار و 500 متر مربع از سوی شهرداری به عنوان پارکینگ موقت استفاده می‌شود. شهرداری خرم آباد اراضی این باغ را در سال‌های گذشته از مالکان آن به منظور آزادسازی معبر خریداری کرده‌ و مجموعه شهری نیز هزینه‌های زیادی را برای خرید این املاک پرداخته است. مجموعه باغ فیض طرحی مصوب با کاربری تفریحی و گردشگری دارد و این طرح در راستای سامان‌دهی قلعه فلک‌الافلاک و توسعه گردشگری در مرکز شهر در نظر گرفته شده است.
از این زمین 7 هزار و 500 متر مربعی در مرکز شهر، اکنون آنگونه که باید استفاده نمی‌شود و شهرداری خرم‌آباد نیز برای احداث یک مجموعه تفریحی، گردشگری و تجاری در این زمین توان مالی کافی ندارد. به همین دلیل در نظر داریم پس از تصویب موضوع فروش این زمین در شورای اسلامی شهر، آن را به اشخاص واجد صلاحیت و سرمایه‌گذاران واگذار کنیم. در صورت تصویب درآمد حاصل را به منظور تکمیل طرح‌های عمرانی جاری در شهر مثل زیرگذرها و مجموعه‌های گردشگری چون پارک شاپوری و آبشار طلایی هزینه می‌کنیم. این مجموعه ضوابط خاص و تصویب شده دارد و حتی رای کمیسیون ماده 5 برای آن صادر شده است. در صورت فروش آن، سرمایه‌گذاران می‌توانند فقط در آن طرح‌های گردشگری و تفریحی اجرا کنند. تمامی اقدام‌ها در چارچوب طرح و قوانین و مقررات قابل اجراست. از سوی دیگر با توجه به طرح موجود این مجموعه باید تا ارتفاع 7/5 و با 50 درصد زیربنا ساخته شود. هر کس خواهان خرید این اراضی باشد مکلف به رعایت این شرایط است.
اراضی مجموعه پارک مفرغ و کنار آن جزو محلۀ قدیمی فیض است. به بیان دیگر از پارک مفرغ کنونی به نام باغ فیض نام برده می‌شود و زمین کنار آن هرگز جزو باغ فیض نبوده است و همچنان پارک مفرغ به قوت خود باقی خواهد ماند. از سوی دیگر در صورت موافقت شورای شهر برای فروش این زمین از طریق انتشار آگهی و جلب مشارکت سرمایه‌گذاران واجد صلاحیت زمین به آنان واگذار خواهد شد. شهرداری در هیچ شرایطی به دنبال حراج این اراضی نیست و این اقدامات برای توسعۀ مراکز گردشگری و تفریحی در اطراف و پیرامون قلعه فلک‌الافلاک اجرا می‌شوند. باید پذیرفت که اکنون در مرکز شهر با کمبود فضاهای تفریحی و گردشگری مواجه هستیم و این اقدام در جهت جبران بخشی از این کاستی‌‌هاست.
 در نتیجه مجموعه مدیران شهری خود را مکلف به حفاظت از سرمایه‌های عمومی مردم این دیار می‌دانند و نباید هیچ نگرانی در این راستا داشته باشیم؛ چرا که تمامی فعالیت‌ها بر اساس طرح مصوب موجود و مقررات انجام خواهد شد.
 
http://yaftenews.ir/images/94/94-5/eydi.JPG

یحیی عیدی‌بیرانوند/ شهردار خرم‌آباد
منبع: همشهری
 

دیدگاه‌ها  

#1 سردار 1395-11-16 21:57
زیر گذر به چه درد میخوره آخه ؟ پارک هایی هم که زديد همه خارج شهرن و از مرکز دورن . کار شایسته و معقولی نیست که بفروشید و بعدا پشیمون شید . شهردار نصیری طرح داشت برای این زمین که شورا نذاشتن . آقای شهردار موافق واگذاری نیستیم . گردشگر چه داخلی چه خارجی که میاد شهر و قلعه رو می بینه میشه توی اون پارک نگه داشت و ورودی گرفت . تجدید نظر بفرمائید .
نقل قول کردن
#2 حسن پور 1395-11-16 22:09
از پاسخگویی شهردار محترم تشکر نموده و طرح ایشان را مناسب و عاقلانه میدانیم
نقل قول کردن
#3 بیژن 1395-11-16 22:21
داخل شهر و اطراف قلعه را زیبا کنید نه فقط ورودی از سمت تهران...شما را بجان تمام فامیلهاتوت قسمتون میدم که زیرگذر نسازید و روگذر بسازید که هم شکیلتره و هم باتوجه به توپوگرافی خرم آباد بیشتر به درد میخوره.
نقل قول کردن
#4 بابک 1395-11-16 22:29
اراصی باغ فبض میبایست تنها به کاربری توسعه فضای سبز میدانی حول قلعه فلک الافلاک اختصاص یابد .

اینکه مجددا در ان محل هر بنایی چه تجاری چه مسکونی ایجاد شود قطعا به طرح جامع گردشگری خرم اباد با توجه به چشم انداز ثبت جهانی دره خرم اباد و قلعه فلک الافلاک ضربه اساسی وارد خواهد نمود.
خرم اباد یکبار برای همیشه میبایست از مساله فروش تراکم برای تامین هزینه های عمرانی و خدماتی رهایی یابد .
بنابرابن مردم و شهروندان خرم آبادی خواهان توسعه شهر خرم اباد هستند میبایست با پرداخت بموقع عوارض شهرداری موجبات استقلال شهرداری از فروش اراضی شهری را فراهم اورند وگرنه توسعه شهر دیر یا زود همانن تمام شهرهای بزرگ دیگر به در بسته خواهد
خورد.
نقل قول کردن
#5 قبادی 1395-11-16 22:33
فقط می توانم بگویم : برای خرم آباد متاسفم
نقل قول کردن
#6 قبادی 1395-11-16 22:34
ای خرموا بی کس ......
نقل قول کردن
#7 آرمین 1395-11-16 22:45
شهردار کمر همت بستن که تمام نقاط و مناطق قدیمی خرم آباد نابود کنن!!!
طرح های غیرعلمی :oops:
فقط بلدن کارهای سمبلیک و تبلیغاتی مثل اون آکواریم پل شهدا انجام بدن
یادت بخیر شهردار نصیری :sad:
نقل قول کردن
#8 امیر 1395-11-16 22:53
به نظر من بدارند پارکینگ بماند بهتراست
نقل قول کردن
#9 خرم آبادیم 1395-11-16 23:23
آقا قلعه رو آزاد کنید
آبرومون رفت اینقد به دوستانمون تو شهرهای دیگه گفتیم این ماه آزاد میشه اون ماه آزاد میشه
امام زمان بزنه د کمر کسی که نهمیله قلعه آزاد بواَه
نقل قول کردن
#10 سردار 1395-11-16 23:32
شورا الان میفهمم که چیزی ميدونستيد که ميگفتيد شهردار رو عزل کنیم . واقعا به تاریخ شهر و مناطق قدیمی ضربه ميزنن آقای عیدی .
نقل قول کردن
#11 خادم ملت 1395-11-16 23:34
آقای بیرانوند قبل از انجام هر کاری با متخصصین بومی داخل استان و متخصصین بومی خارج استان مشورت کنید.
وضعیت فعلی شهربه دلیل عدم کار کارشناسی شده توسط مسئولین قبلی بوده .
شما باید پنجاه سال آینده رو هم پیش بینی کنید
بنابراین عجله نکنید و با صاحب نظرین کارکشته مشورت کنید.
مشورت با متخصصین به خدا قسم تو همه جا رسمه
بعد از مشورت هم باید خروجی جلسه رو از طریق رسانه اعلام کنید
به خدا اینم همه جا رسمه
مردم باید بدونن که به چه دلایلی این کار میخواداتفاق بیفته یا نیفته
به خدا اینم همه جا رسمه
نقل قول کردن
#12 کیوان 1395-11-17 00:02
خوش به حال اونایی که تو این کار منافع دارن اقای شهردار نصیری اگه نبود الان این پارکم نبود دوست داریم اقای نصیری
نقل قول کردن
#13 احمد 1395-11-17 00:04
به نظرم واگذاری زمین اشتباه بزرگی است بذارین شاید بعدها شد کاری کرد
نقل قول کردن
#14 حمید ت 1395-11-17 00:14
چرا خریدید که الان میخواید بفروشید ؟؟؟!!!
نقل قول کردن
#15 محمد 1395-11-17 00:57
کار خوبیه.اگه یه سرمایه گذار خوب پیدا بشه و طبقات منفی یک ودو رو پارکینگ کنه ودوطبقه مرکز تجاری بزنه هم واسه اون بصرفه واقتصادی خواهد بود هم به نفع شهر وهم به نفع شهرداریه.
نقل قول کردن
#16 احمد 1395-11-17 01:15
سلام به نظرم فروش آن به بخش خصوصی و ساخت و ساز مسکونی و تجاری خیانت به این شهر است و شورای شهر نباید مجوز این خیانت را بدهد مرکز شهر به شدت نیاز به فضای سبز دارد تجاری ساختن آن در مرکز شهر موجب افزایش بار ترافیکی و مانع ورود گردشگران خواهد شد با تشکر
نقل قول کردن
#17 احمد 1395-11-17 01:17
لطفا این کار رو نکنید تجاری سازی در مرکز شهر موجب افزایش حجم ترافیک و مانع ورور گردشگران میشود
نقل قول کردن
#18 یزدان 1395-11-17 01:33
اقای شهردار شهر ما نیاز به زیر گذر نداره پول رو صرف ورودی های شهر بکنید که ابرو برا استان نزاشته مرکز استان ورودی های شهرش در حد روستاها هست پول روصرف تعریض خیابان انقلاب وحافظ بکنید که اگه سالی یه خونه رو در اون مسیر میخریدید الان این خیابانها تعریض شده بود چرا با کسانی که عوارض سالیانه خودشون رو نمیدن برخورد نمیشه
نقل قول کردن
#19 فرشید 1395-11-17 07:52
واقعا جای تاسف داره میخان مرکز شهربفروشن حالا خدا میدونه خیال دارن بدن به چه کسی بعد برن پارک پل شاپوریو آبشار تکمیل کنن .ماشاله به این شهردار،آقای شهردار کجا بزرگ شدی که طرز فکرت اینقدر....!؟
نقل قول کردن
#20 نت 1395-11-17 08:10
مردم را سر كاري مي گذاريد شما كه در اول كار نوشته اي توان مالي نداري چرا رفتي تخم چمن مي كاري بيرون شهر همين پارك هايي كه درست شده مثل پرك مطهري و پرك صخرهاي بجز كلاغ كي ازشون استفاده مي كنه يا حتي بام شهر را چرا تكميل نمي كني كه رفتي جايي كه حتي نمي توني زمينش را تملك بكني
نقل قول کردن
#21 نادر 1395-11-17 08:27
سلام..
جناب بیرانوندشهردار محترم باید از جناب نصیری ومهندسین معمار نظام مهندسی مشورت بگیرند ونفس بند آمده مرکز شهر را باز نمایندوحریم قلعه زیباومنحصربفرد راهرچه بیشتر رهاکند.... نه اینکه همچون ساحلی جنوب غربی پل حاجی که حریم قلعه را فروختند وکوچه ای جدید ساختند باغ فیض راهم بخاطر منافع وحقوق افرادناکارآمد به زور استخدام شده (توسط شورای شهر)شهرداری بفروشندوتاصدهاس ال جبران ناپذیر باشد....صورت گرفتن هرچه بیشترمبلمان زیبای اطراف قلعه مصادف است باجذب بیشتر توریست واشتغالزایی ودرآمدوازدواج وجلوگیری ازآسیب های اجتماعی و....امیدوارم که آقای شهردار اگر عرقی به این شهر دارند ازاجرای مصوبه کمیسیون ماده 5مسکن وشهرسازی که سوپاپ انعطافی است جهت دور زدن طرح تفصیلی شهر تاریخی خرم آباد جلوگیری نمایند ان شاا...
نقل قول کردن
#22 حمید بیرانوند 1395-11-17 11:29
از آقای شهردار بپرسید این آکواریوم پل شهدا که دو ماه پیش افتتاح شد الان در چه حالیه؟ماهیاش کجان؟ پروزه ای به این عظمت(آواریوم شیشه ای 6متر مربعی) کی برای بار دوم افتتاح میشه؟اگه یه خیابون بخواییم عریض کنیم چند دهه طول میکشه
نقل قول کردن
#23 سروش 1395-11-17 12:43
با كمال احترام براي همه همشهريان و كساني كه كامنتهاي متفاوت رو مي نويسند عرض كنم مدتي است يه جوي در شهر ما شروع به قوت گرفتن گرفته و هركار عمراني كه مي خواهد صورت بگير د كمپيني بر عليه آن صورت مي گيرد و اين روند بسيار مناسبي نيست من از آقاي قاسمي همشهري عزيز تقاضا دارم كه كاري نكنيم كه تمام سرمايه گذار ها فرار كنند همين قلعه خودمان سالهاست كه مي گوييم آزادسازي مگر قرار نيست كه در اطراف آن باتوجه به الگي آن رستوران و هتل احداث شود ..همه آن را كه نمي شود چمن و درخت كاشت ..باغ فيض هم بدين منظورتخريب شد كه مجتمع تجاري ..رستوراني براي گردشگران احداث شود حالا چرا همه ما حس بدبيني و مخالفت مي كنيم ..باعث تاسف است كه همه ما عمريه كوركورانه نديده و نشاخته مخالفيم ...اين حس ناسازگاري سالهاست به شهر خرم آباد لطمه زده است و باعث شده نيمي از جمعيت شهر به تهران و كرج كوچ كرده اند
نقل قول کردن
#24 فرزاد 1395-11-17 13:25
تو رو قران اون زمین رو نفروشید. اونجا باید فضای گسترده و سر سبز باشد برای دیده شدن قلعه. کاری بسیار غلط و غیر کارشناسی است تبدیل ان زمین به مسکونی و تجاری. فقط فضای سبز. فقط فضای سبز. تکرار میکنم فقط فضای سبز.
نقل قول کردن
#25 فرزاد 1395-11-17 13:45
از مدیریت محترم سایت خبری یافته به عنوان نماینده قشر فرهنگی و تحصیل کرده خرم آباد عاجزانه تقاظا دارم از توان رسانه ای خود استفاده کنند و جلوی واگذاری زمین باغ فیض را برای ساخت و ساز بگیرند.آخه کجای دنیا کنار این اثر تاریخی عظیم ساخت و ساز میکنند. برج ایفل فرانسه را ببینید، تا صد ها مت دور و بر آن آزاد و فضای سبز است . خواهشا کمک کنید.
نقل قول کردن
#26 پدرام سکوند 1395-11-17 13:50
التماس تفکر
نقل قول کردن
#27 فرازمند 1395-11-17 16:05
خواهش میکنم شهرداری این زمین را نفروشد
مگر این زمین قرار نیست در جهت آزادسازی قلعه به پارک و موزه تبدیل شود؟
اون خانه های فرسوده به چه درد میخورن؟
اگر این زمین را بفروشید بجاش پاساژ میسازند و محاله قلعه آزادسازی بشه.
باید کاری کنید که ترافیک مرکز شهر کم بشه
با فروش و ساخت و ساز جدید , مرکز شهر بیش از پیش شلوغ میشه
نقل قول کردن
#28 همشهری 1395-11-17 20:12
بالاخره شهرداری نمیتونه برای همیشه بدهکار بمونه باید بفر شه تا چرخش بچرخد
نقل قول کردن
#29 آروند 1395-11-19 08:24
اگه این زمین رو واگذار کنندباز هم شهرداری اشتباه بزرگی رو مرتکب شده واقعا متاسفم برای شهرداری خرم آباد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا