یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار لرستان گفت: بودجه توازن لرستان در پنج‌ساله اخیر از 100 میلیارد به 424 میلیارد تومان افزایش پیداکرده است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یافته، هوشنگ بازوند عصر امروز در سومین نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان این مطلب، تشریح کرد: سال 90 میزان 100 میلیارد تومان تحت عنوان مناطق توسعه‌نیافته و کمتر توسعه‌یافته به لرستان اختصاص دادند که این مبلغ روند افزایشی داشته و اکنون به 424 میلیارد تومان رسیده است.
وی ادامه داد: حال این که می‌گویند ردیف بودجه لرستان حذف‌شده و غیره من نمی‌دانم این صحبت‌ها از کجا آمده است؟!
استاندار لرستان گفت: عده‌ای با خود گمان کرده‌اند علت این‌که ردیف بودجه لرستان از اعتبارات مناطق توسعه‌نیافته حذف‌شده جلوه دادن بیکاری کم در لرستان بوده است.
بازوند در ادامه در خصوص معضل بیکاری استان، اظهار داشت: لرستان رتبه پنجم بیکاری را در کشور دارد و یکی از چالش‌های اساسی استان محسوب می‌شود.
وی با بیان این که مردم از این موضوع رنج می‌برند، افزود: هر دوشنبه صبح که ملاقات عمومی دارم این موضوع برایم کاملاً ملموس است.
استاندار لرستان با تأکید بر این‌که مشکل بیکاری لرستان ظرف 3 سال حل نمی‌شود، خاطرنشان ساخت: اگر بخواهیم رتبه بیکاری لرستان را به 14 یا 15 برسانیم، باید 20 هزار میلیارد در لرستان سرمایه‌گذاری صورت بگیرد.
بازوند با بیان این‌که شغل در لرستان بدون حضور سرمایه‌گذار امکان‌پذیر نیست، افزود: در استان باید اعتباراتی تزریق شود که این اعتبارات از طریق دولت امکان‌پذیر نیست و صرفاً بخش خصوصی باید آن را انجام دهد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به احداث نیروگاه خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: وقتی برای پیگیری احداث نیروگاه اقدام کردم تا یک سال متوجه نشدم متولی آن کیست!
استاندار لرستان بیان داشت: با پیگیری‌های پی‌درپی متوجه شدیم 60 درصد آن متعلق به بنیاد مستضعفان است و توانستیم آن را بعد از 10 سال تعیین تکلیف کنیم.
بازوند اظهار کرد: در تاریخ 24 آبان ماه سال جاری مبلغ 196 میلیون دلار برای این پروژه گرفتیم و سند آن امروز در اختیار رسانه‌هاست.
وی با بیان این که به معاون اول رئیس‌جمهور پیشنهاد دادم برای افتتاح چند پروژه به لرستان سفر کنم، افزود: ایشان به من گفته است در دولت تدبیر و امید 3 مرتبه به لرستان سفرکرده‌ام و این در صورتی است که به استان ایلام یک‌بار هم‌سفر نکرده‌ام!
استاندار لرستان تصریح کرد: شوخی نیست که وزرا و مسئولین کشوری چندین بار به لرستان سفرکرده‌اند.
بازوند اظهار داشت: مصوبه احداث 2 نیروگاه را در لرستان ابلاغ‌شده که 1500 مگاوات آن در خرم‌آباد و 500 مگاوات آن در بروجرد است.
وی گفت: 1000 مگاوات آن را دولت و 1000 مگاوات دیگر را بخش خصوصی سرمایه‌گذاری نموده است.
استاندار لرستان همچنین با بیان این که سد برای لرستان یک زیرساخت کشاورزی محسوب می‌شود، اظهار داشت: یکی از سدهای تعطیل‌شده لرستان سد بختیاری بود که با پیگیری‌های مجدانه تعیین تکلیف شد.
بازوند افزود: این سد 6 هزار و 500 میلیون تومان اعتبار می‌خواهد که قرار شد شرکت دیلیم کره جنوبی و بانک ژاپنی آن را سرمایه‌گذاری کنند.
وی خاطرنشان کرد: سد معشوره هم یکی از سد هایی بود که مورد اختلاف بود اما با مکاتبات فراوان و پیگیری‌های ویژه مشکل آن حل شد و هفته آینده اعتبارش ابلاغ می‌شود.
استاندار لرستان گفت: امسال در کشور عملیات اجرایی 2 سد شروع شد یکی از آن‌ها سد تاج امیر در لرستان است که پیمانکار آن قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاست که پیشرفت خوبی دارد و شبانه‌روزی فعالیت دارد.
بازوند همچنین گفت: پیگیر خلعید پیمانکار سد آب سرده بروجرد هم هستیم چون‌که توان مالی ندارد و باید به قرارگاه خاتم واگذار شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ساماندهی قلعه فلک الافلاک اشاره کرد و گفت: در این خصوص توافق اولیه‌ای با سپاه داشتیم که سپاه و همچنین ارتش همکاری خوبی برای ساماندهی به عمل آوردند.
استاندار لرستان افزود: اگرچه هنوز مشکل ساماندهی حل‌نشده است اما 44 میلیارد تومان اعتبار آن ابلاغ‌شده است.
بازوند ادامه داد: متأسفانه برای جایگزینی زمین سپاه با جهاد کشاورزی اختلاف شدید داریم و به همین علت روز شنبه معاون اجرایی رئیس‌جمهور برای رفع این مشکل به لرستان سفر خواهد کرد.
وی تصریح کرد: مسئولین کشوری برای ساماندهی قلعه فلک الافلاک اجماع دارند چراکه هر مسئولی به لرستان آمده حریم قلعه را بازدید کرده است.
استاندار لرستان در خصوص اجرای پروژه راه‌آهن خرم آباد-دورود و آزادراه خرم آباد-اراک اظهار داشت: 60 درصد احداث آزادراه را قرارگاه خاتم و 40 درصد مابقی را دولت سرمایه‌گذاری کرده است.
بازوند گفت: برای پروژه یک هزار و 200 میلیارد تومانی آزادراه خرم‌آباد- اراک، فقط 11 میلیارد در نظر گرفته‌شده است اما قرارگاه خاتم به‌صورت شبانه‌روزی در آن فعالیت می‌کند.
وی همچنین در خصوص پروازهای فرودگاه خرم‌آباد اظهار داشت: وقتی دنبال افزایش پروازها هستیم، خلأ بخش خصوصی را کاملاً حس می‌کنم.
استاندار افزود: پرواز خرم‌آباد قشم اکنون آماده است اما چارتر کننده نداریم که آن را راه اندازی کنیم.
بازوند تصریح کرد: پرواز خرم‌آباد مشهد را هم یک شخص مشهدی چارتر نموده است که از سر دوستی و رفاقت این کار را کرده است.
وی با انتقاد از شرکت هواپیمایی دولتی ایران ایر به دلیل این که حتی یک پرواز هم برای لرستان اختصاص نمی‌دهند، گفت: نمایندگان مجلس، مدیرعامل این شرکت را در کمیسیون عمران مجلس احضار کرده‌اند اما هیچ فایده‌ای نداشته است.
استاندار لرستان پس از گزارش کامل از وضعیت استان اقدام به پاسخ سؤالات خبرنگاران نمود و اظهار داشت: شکایت از رسانه را قبول نداریم و متأسفانه گاهی اوقات سربه‌سر ما می‌گذارند!
بازوند گفت: گهگاه شنیده می‌شود بازوند با فلان سرمایه‌گذار شریک است و... اما این موضوع من را نمی‌آزارد اما افکار عمومی برداشت دیگری از این موضوع‌ها می‌کنند.
وی همچنین در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص اعمال بدی آب‌وهوای لرستان برای کارکنان و کارمندان، بیان کرد: این موضوع را تا جلسه هیات دولت بردیم اما متأسفانه رأی نیاورد ولی بازهم پیگیر آن هستم.
استاندار لرستان در پاسخ سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص عزل مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران (شعبه لرستان)، اظهار کرد: با مدیرعامل بانک مربوط برای جابجایی وی صحبت کرده‌ام.
بازوند گفت: ایشان قول دادند در بهمن‌ماه سال جاری برای جابجایی وی اقدام کنند.
استاندار لرستان گفت: انتقال بیمارستان شهدای عشایر لرستان به نقطه ای دیگر منتفی است
بازوند در نشست خبری و در پاسخ به خبرنگار پایگاه خبری یافته در خصوص شایعاتی مبنی بر انتقال تنها بیمارستان شمال شهر (شهدای عشایر) به منطقه کمالوند، گفت: طی بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان نیمه کاره جدید خرم آباد وی اظهار داشت که به شرط تعطیل کردن و انتقال بیمارستان شهدای عشایر به کمالوند، وزارت بهداشت ظرفیت بیمارستان جدید را به 500 تختخوابی افزایش می دهد، اما این موضوع پس از بررسی های لازم منتفی شد
قابل ذکر است چندی پیش "محمدحسین والیزاده معجزی" خیر اهدا کننده زمین برای احداث بیمارستان شهدای عشایر در دهه 40، نسبت به تغییر کاربری اراضی بیمارستان از درمانی به تجاری به شدت معترض شده بود.

 مصطفی باقری/ یافته

دیدگاه‌ها  

#1 سردار 1395-11-12 05:23
ماشالله این پنج ساله استانداره ما ثابته!! ؟
نقل قول کردن
#2 خادم ملت 1395-11-12 09:08
مرسی آقای بازوند. هر کسی با صداقت حرف بزنه تو قلب مردم جا داره
گرچه به عنوان شهروند خرم آباد تو انتخاب بعضی از مدیران بهتون گلایه دارم
آقای بازوند برای برون رفت از مشکل بیکاری نیازمند هزینه هستیم این درسته اما این هزینه زیاد در باب صنعته
شما با آزاد سازی قلعه و ثبت جهانی آن و از طرفی ایجاد مبلمان شهری خاص و استفاده از سایر آثار باستانی میتونید علاوه بر ورود ارز به کشور ؛خرم آباد رو هم از بیکاری نجات بدید.
اولویت شما باید توریستی کردن و توریست پذیر بودن خرم آباد باشه ؛ چیزی که تو اون استعداد داره. مثال خرم آباد رو اگه شخص در نظر بگیریم مثل اینه به یک انسان لاغر اندام بگیم برو وزنه ی چند برابر وزن خودت رو بردارکه عملا نمیتونه
خرم آباد فعلا نمیتونه صنعتی بشه ابتدا شما شرایط توریستی شدن رو مهیا کنید. پس از ورود توریست مرحله ی ایجاد صنعت و تحول در اون رو پیگیری کنید. یادتون نره توریست با خودش ارز میاره و صاحب ارز در صورت مجاب شدن سرمایه میاره. خیلی ساده است نمیدونم چرا مشاوران شما رو این مسائل زوم نمیکنن.
نقل قول کردن
#3 اکبر-ظ 1395-11-12 14:03
اقای بازوند استاندار محترم لرستان برای جذب سرمایه گذار و گردشگر لطفا اولویت را به پیگیری برای تسریع در ساخت راه اهن دورود-خرم اباد و بزرگراه اراک-خرم اباد بدهید .
نقل قول کردن
#4 زهرا 1395-11-12 23:37
اگه وضعبت حمل و نقل مث توسعه فرودگاه خوب باشه به یایر نقاط مث اصقهان و... پرواز باشه توییت ها میان خرم اباد این بعنی جذب سرمایه ایجاد استغال
نقل قول کردن
#5 علی 1395-11-12 23:41
سالانه استان اصفهان چقدر خارجی بهش سفر میکنه اگه فرودگاه لرستان پرواز به اصفهان داشته باشه میتونن بیان به استان و این بعنی توسعه
نقل قول کردن
#6 زینی وند 1395-11-13 10:24
کاملا حرف استاندار صحیح است.
وقتی نماینده خرم آباد در مجلس نرخ بالای بیکاری استان و محرومیت در بخش پزشکی را در تریبون مجلس بیان کرد , دولت هم , وزیر رفاه را عازم لرستان کرد.
باید درد را گفت تا به فکر درمان باشند
ما در بخش راه_کشاورزی_صنع ت_پزشکی_آموزش و تکمیل نبودن زیرساختها مشکل داریم.
دولت باید بودجه ویژه برای استانهای محروم در نظر بگیرد تا به میانگینهای کشوری نزدیک شوند.
من عاجزانه از مجمع نمایندگان استان تقاضا میکنمدر مجلس به طور مستمر , مشکلات و معضلات استان را گوشزد کنند.
خصوصأ در بخش آب و کشاورزی.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا