یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

خوارزم‌کیا در خصوص بیمارستان نیمه کاره دورود هم می‌گوید: ادامه کار بیمارستان 200 تختخوابی دورود که عملیات اجرایی آن سال 89 آغاز شد بنابر تشخیص وزارت بهداشت و درمان متوقف شد.
جانمایی نامناسب و نبود راه دسترسی از دلایلی بود که باعث شد این پروژه سرانجامی نداشته باشد. اسکلت بندی این بیمارستان که حاصل تصمیم گیری دولت گذشته است با هزینه چند میلیاردی احداث شده بود. در حال حاضر پیگیر خرید زمین برای احداث بیمارستان دورود در منطقه‌ای دیگر هستیم که به محض انجام آن عملیات اجرایی را آغاز خواهیم کرد.
این مسئول در خصوص بیمارستان کوهدشت هم بیان می‌کند: موافقت‌نامه‌های اصولی برای احداث بیمارستان 200 تختخوابی کوهدشت هم امضا شده و پیگیرخرید زمین هستیم. همچنین در مورد ساخت بیمارستان در شهرستان دوره و چگنی هم با توجه به نزدیکی شهر به خرم‌آباد برنامه اولیه این بود که یک مرکز درمانی بستری 32 تختخوابی احداث شود؛ اما پس از رایزنی‌های صورت گرفته و خواست مسئولان شهرستان قرار است پس از انجام مطالعات مورد نیاز در همان مرکز بیمارستانی ساخته شود.
وی عمده‌ترین دلیل به بهره‌برداری نرسیدن پروژه‌های بیمارستانی لرستان در موعد مقرر را بحث اعتبار بیان می‌کند و می‌گوید: زمانی که اعتبار مورد نیاز فراهم نباشد عملیات اجرایی هم به کندی پیش می‌رود. البته عدم مدیریت مناسب هم یکی از مواردی است که باعث شده بیمارستان‌های در حال ساخت استان وضع خوبی نداشته باشند.
خوارزم‌کیا با اشاره به این مطلب که با تکمیل بیمارستان‌های در حال ساخت حدود هزار تخت به حوزه درمانی استان اضافه می‌شود، می‌گوید: در صورت محقق شدن این امر تا سال‌های زیاد مشکل کمبود تخت نخواهیم داشت.
 
متوقف شدن پروژه
فرماندار دورود هم با اشاره به وضعیت بیمارستان نیمه تمام دورود می‌گوید: این بیمارستان که عملیات اجرایی آن سال 89 آغاز شد به دلایلی مانند، فقدان راه دسترسی و جانمایی نامناسب ادامه پیدا نکرد. در حال حاضر راه این مکان از داخل قبرستان می‌گذرد.
«ماشاالله نعمتی» می‌افزاید: بیمارستان نیمه‌کاره شهرستان دورود یکی از پروژه‌هایی است که پس از بازدید وزیر بهداشت و درمان و معاون وزیر راه و شهرسازی به دلیل جانمایی اشتباه متوقف شد. این در حالی است که تاکنون بیش از 4 میلیارد تومان برای ساخت این بیمارستان هزینه شده و پیشرفت فیزیکی آن 20 درصد عنوان شده است.
نعمتی عنوان می‌کند: هفته گذشته مشاور وزیر بهداشت و درمان به منظور تهیه زمین برای ساخت بیمارستان در شهرستان حضور پیدا کرد که در صورت موافقت زمین تهیه شده را خریداری کنیم.
وی با اشاره به اینکه در بخش زیرساخت‌های درمانی با مشکل مواجه هستیم، تاکید می‌کند: با توجه به جمعیت 168 هزار نفری و مهاجرپذیر بودن شهرستان دورود، ساخت این بیمارستان جدید ضروری است. به گفته نعمتی قرار است بیمارستان نیمه کاره دورود به مرکز آموزشی تبدیل شود.
 
 تلاش برای تکمیل پروژه
تنها بیمارستان استان که متولی ساخت آن وزارت راه و شهرسازی است، بیمارستان آیت الله بروجردی است که از پیشرفت فیزیکی 87 درصدی برخوردار است.
مدیرفنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی لرستان در این زمینه می‌گوید: این پروژه جزو پروژه‌های ملی است و در مساحتی 20 هزارمتر مربعی ساخته شده است. اعتبار ابلاغ شده به این پروژه در سال جاری 25 میلیارد تومان است که بخشی از آن تخصیص پیدا کرده است.
«رضا پیامنی» با اشاره به اینکه بدون شک بخشی ازبیمارستان تا پایان سال تکمیل می‌شود، بیان می‌کند: طبق دستور استاندار می‌بایست این پروژه تا پایان سال 95 تکمیل شود اما همه چیز بستگی به اعتباراتی دارد که به موقع به این پروژه اختصاص یابد. با توجه به این مطلب که مدیریت پروژه‌های ملی برعهده وزارتخانه است ما در بحث اعتبار نقشی نداریم و بیشتر نقش رابط را ایفا می‌کنیم اما به تعهدات استانی خود عمل کرده‌ایم. با این حال از ظرفیت خود در وزارتخانه برای تکمیل هر چه سریع‌تر این طرح استفاده خواهیم کرد. این مسئول عمده‌ترین مشکل تاخیر دراجرای پروژه‌هایی مانند بیمارستان آیت الله بروجردی را کمبوداعتبارعنوان می‌کند و می‌گوید: هیچ مانع دیگری پیش روی پروژه‌ها وجود ندارد.
 
نسرین صفربیرانوند/ همشهری

دیدگاه‌ها  

#1 سپهر 1395-11-11 13:53
آیا افرادی که در جا نمایی بیمارستان قبلی دورود نقش داشتند نباید به خاطر هدر رفت چهار میلیارد تومان سرمایه باز خواست شوند
نقل قول کردن
#2 صحرایی 1395-11-13 10:43
نمایندگان و مسولان استان باید درد را بگویند که بهفکر درمان باشند
باید کمبودهای استان در زمینه پزشکی را بارها از مجلس گوشزد کرد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا