یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

 استاندار لرستان بر ضرورت مرمت دبیرستان تاریخی امام (ره) شهرستان بروجرد تاکید کرد.
به گزارش یافته، "هوشنگ بازوند" ظهر یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش لرستان در سخنانی با بیان اینکه در بحث مفروش کردن نمازخانه‌ها مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان اعتبارات ملی در نظر گرفته شود اظهار داشت: همچنین اختصاص ۷۵۰ متر فرش و سجاده با جذب اعتبارات ملی برای مدارس استان را پیگیری خواهیم کرد.
وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت افزایش تعداد نمازخانه‌های مدارس استان تأکید کرد و گفت: همچنین اگر درمانگاه آموزش‌وپرورش در خرم‌آباد دارای استحکام لازم بوده می‌توان چندطبقه دیگر به فضای درمانی آن اضافه کرد.
استاندار لرستان با اشاره به تحقق ۵۰ درصدی تعهدات در بحث ساخت‌وساز فضاهای آموزشی در لرستان اظهار داشت: همچنین برای ساخت مجتمع رفاهی و تجاری آموزش‌وپرورش نیز نوسازی مدارس سه هکتار زمین در این زمینه اختصاص دهد تا با توجه به رایزنی‌ای صورت گرفته با بخش خصوصی گام‌های بعدی ساخت این مجتمع با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان برداشته شود.
بازوند تاکید کرد: نقشه و طرح این مجتمع خدماتی و رفاهی باید تهیه شود تا به بانک معرفی شود.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مدرسه امام (ره) شهرستان بروجرد بیان داشت: این بنا یکی از سازه‌های بی‌نظیر استان بود و حیف است که از دست برود و خراب شود.
استاندار لرستان با بیان اینکه مقرر بود که از ظرفیت فارغ‌التحصیلان این مدرسه برای مرمت استفاده شود گفت: در این راستا برای مرمت این بنا ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ستاد حوادث پیش‌بینی کرده‌ایم.
بازوند همچنین به بحث تجاری‌سازی فضاهای آموزش‌وپرورش اشاره کرد و گفت: کار آموزش‌وپرورش باید آموزش باشد نه تجاری‌سازی و اگر کار تجاری انجام دهد به‌طور حتم موفق نخواهد بود.(مهر)
 
 
 
درمانگاه‌های فرهنگیان از جمله مراکزی است که با هدف خدمت‌رسانی به قشر شریف فرهنگی راه‌اندازی شده است
سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش لرستان گفت: چون نگاه این درمانگاه فرهنگی است و به دیده صرف تجاری فعالیت نمی‌کنند، لذا از نظر تجهیزات و امکانات پزشکی با کمبودهایی مواجه‌اند و ضرورت دارد تا مدیران ارشد استانی از این درمانگاه‌ها حمایت کنند.
"خدا نظر دریکوند" در جلسه شورای آموزش و پرورش لرستان که امروز به ریاست استاندار لرستان برگزار شد؛ افزود: در بحث تربیتی یکی از سیاست‌هایی که دستگاه تعلیم و تربیت دنبال می‌کند تعمیق باورهای اعتقادی است و تجهیز و بهسازی نمازخانه‌های مدارس برنامه‌ای است که برای دست‌یابی به این هدف دنبال می‌شود.
دریکوند به توزیع 8 هزار مترمربع فرش سجاده‌ای بین مدارس اشاره کرد و گفت: برای تجهیز کامل نمازخانه‌های مدارس 10 هزار مترمربع فرش سجاده‌ای نیاز است که انتظارمی رود با حمایت مدیریت ارشد استان این موضوع مرتفع شود.
وی در ادامه به نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز اشاره کرد و گفت: مرحله شهرستانی این جشنواره تا پایان بهمن‌ماه سال جاری در حال انجام است و تا پایان فرودین ماه سال 96 مرحله استانی این جشنواره با شرکت خیرین مدرسه‌ساز برگزار خواهد شد.
دریکوند برگزاری این جشنواره را با هدف جذب خیرین و توسعه فرهنگ مدرسه‌سازی عنوان کرد و گفت: برگزاری مطلوب این جشنواره نیازمند مساعدت‌های مادی و معنوی مدیران دستگاه‌های اجرایی است.
وی با تأکید بر اینکه آموزش‌وپرورش باید از نظر اعتباری خوداتکا باشد، افزود: آموزش و پرورش اگر از مصوبه شورای آموزش و پرورش استفاده کند، می‌تواند با تجاری‌سازی فضاهای مازاد و مناسب خود بخشی از اعتبارات موردنیاز خود را برای اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی و پرورشی تأمین کند.
 شایان ذکر است که در دهمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش 7 دستور کار مطرح شد که 6 دستور کار با موافقت استاندار لرستان و سایر اعضاء به تصویب رسید.

برگزاری نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز لرستان

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان گفت: نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان در هفتم اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری یافته،"محمد چگنی" ظهر امروز در جلسه شورای آموزش‌وپرورش لرستان در خصوص برگزاری نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در استان اظهار داشت: از تعهد 24 میلیارد و  680 میلیون تومان جشنواره هجدهم 50 درصد آن معادل 12 میلیارد تومان تاکنون محقق شده است، خوشبختانه خیرین در سال‌های اخیر بیشتر به سمت ساخت‌وساز روی آورده‌اند.
وی ادامه داد: مبلغ ذکرشده بیشتر در کارهای ساخت‌وساز در سطح شهرستان‌های استان هزینه شده است، از سال 92 تاکنون یک‌سوم از ساخت‌وسازها توسط خیرین مدرسه‌ساز در استان انجام‌گرفته است.
چگنی بابیان اینکه از سال 87 تا به امروز  100 هزار متر از زیربنای مدارس استان در قالب 250 پروژه توسط خیرین مدرسه‌ساز ساخته‌شده است.
وی اضافه کرد: ما بیشتر به خیرین حقوقی خود مانند بنیاد برکت، بنیاد علوی، بنیاد 15 خرداد و قرارگاه خاتم روی آورده‌ایم و خیرین حقیقی ثابت هستند و به‌نوعی شاهد افت نیز شده‌اند. 
مدیرکل نوسازی مدارس لرستان؛ روز برگزاری نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز را هفتم اردیبهشت سال آینده اعلام کرد و افزود: جشنواره‌های شهرستانی نیز برگزار می‌شوند که نتایج آن در جشنواره استانی دیده خواهد شد.
چگنی بابیان اینکه از جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استقبال 10 هزارنفری در هر شب شده است، مطرح کرد:  این استقبال بی‌نظیر نشان از فرهنگ‌سازی مناسب جامعه در راستای خیرین است.

دیدگاه‌ها  

#1 سردار 1395-11-10 20:12
آقای استاندار مشکل وام بانک مهر ایران رو حل کن . 16/5 ميريزي 15 بهت میده ولی قسط 30 تومن رو پس میدی که بعد از چهار سال 15 رو برگردونه . آقا نمی خوایم برامون پول جمع کنی .!!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا