یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماينده مردم خرم‌آباد از پيشنهاد مطرح شده براي واگذاري اراضي باغ فيض خرم‌آباد به شدت انتقاد كرد.
به گزارش پايگاه خبري يافته، دكتر "اكبر فريد" خطاب به كساني كه قصد فروش اراضي باغ فيض را داشتند با بيان اين كه نبايد چوب حراج به مال مردم خرم‌آباد زد، اظهار داشت: حراج اراضي باغ فیض عاقبت بدي دارد كه ممكن است ظرف 10 يا حتي 100 سال آينده، نتايج آن بروز كند.
وي با اشاره به اين كه باغ فیض را با درختان انارش می‌شناسم و آن‌ها را در زمان كودكي به یاد دارم كه اطرافش همه درخت و داخل آن انارستان بود، افزود: دوره‌ای اين قسمت را تبدیل به ساختمان کردند و الان هم مجدداً می‌خواهند آن را تبدیل به ساختمان کنند يا طرح‌هاي ديگر نمايند!
وي افزود: مرحوم ساکی (شهردار فقيد اسبق خرم‌آباد) قبل از انقلاب طرحی را به عنوان کازینوی بین‌المللی داشت که با اجراي آن، محدوده باغ فیض شامل منزل آیت‌الله کمالوند و میدان استانداری تبدیل به یک مرکز مهم گردشگری می‌شد.
نماينده مردم خرم‌آباد در چهارمين دوره مجلس شوراي اسلامي با انتقاد شديد از واگذاري بيمارستان شهداي عشاير خرم‌آباد توسط نمايندگان دولت خاطرنشان ساخت: با اين كار به بیمارستان عشایر نيز چوب حراج زدند و بهترین مرکز درماني شهر را كه موقعيت مناسبي براي خدمات به مردم دارد را از بين بردند.
دکتر فرید با تاكيد بر اين كه ضرر چنين تصميمي را ما مردم خرم‌آباد متحمل مي‌شويم، اظهار كرد: بیمارستان عشایر یک مرکز ترامتالوژی خیلی پیشرفته بود كه سال‌ها در مرکز شهر قرار داشت و حتي اگر شهروندي دچار ناراحتي يا بیماري مي‌شد، مي‌توانست به راحتي و به سرعت به آن‌جا مراجعه کند.
رئيس اسبق دانشگاه علوم پزشكي لرستان بيان كرد: براي این مرکز هم در بحث علمی، هم اخلاقی و هم مردمی هزینه بسياري شده است كه الان به صورت یك مرکز آموزشی پيشرفته به اسم شهدای عشایر آمده است.
وي گفت: اكنون چند نفر كه هيچ اطلاعي از پيشنه اين مركز و نيز اهميت وجود آن در مركز شهر ندارند، به عنوان تصمیم‌گیرنده پيدا شده و چوب حراج به این مرکز زده و به آینده مردم خرم‌آباد فکر نمی‌کنند که آیا پیرزني که در سبزه‌میدان پايش می‌لغزد، اين توانايي را از لحاظ جسماني و مالي دارد كه برای درمان به کمالوند برود؟ (مكان بيمارستان جديد جاي‌گزين بيمارستان عشاير در كمالوند است)
اين پزشك خرم‌آبادي در ادامه با اشاره به انتقال ساختمان استانداري از مركز شهر به نقطه‌اي بسيار دور از دسترس مردم، خاطرنشان كرد: اگر شهروندي در محله زید ابن علی (ع) نیاز به شکایت یا کار اداری پيدا كند چطور می‌خواهد به محل جديد استانداری در بام خرم‌آباد مراجعه کند؟
فريد افزود: مردم پولدار و ثروتمند و ماشین‌دار اكثراً نیازی براي مراجعه استانداری ندارند و اكثر مراجعين آن‌جا از قشر متوسط و ضعيف هستند كه با اين تصميم جفاي ديگري در حق آنان صورت گرفته است.
وي با انتقاد از فروش ساختمان قديمي استانداري لرستان كه بيش از 8 دهه در مركز شهر خرم‌آباد قرار داشت، گفت: با فروش ساختمان استانداري به علوم پزشكي، بدون توجه به بار ترافيكي ايجاد شده كه برنامه‌اي نيز براي حل مشكل آن صورت نگرفته، عملاً مركز شهر را فلج كرده و عصرها با خیل عظیم بیماران و خودروها در مركز مواجه خواهيم شد.
نماينده اسبق مردم خرم‌آباد در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: آیا مسئولان علوم پزشكي لرستان به جاي صرف هزينه‌ سنگين 48 ميليارد توماني براي خريد و مرمت ساختمان استانداري نمی‌توانستند اين پول را صرف توسعه همین بیمارستان عشایر يا بیمارستان شهید رحیمی نمايند؟
فريد تصريح كرد: تبديل ساختمان استانداری به مرکز درمانی يا تغيير كاربري بیمارستان عشایر به بازارچه و مجتمع تجاري عوارض ناخوشايندي براي شهر خرم‌آباد در پي خواهد داشت.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به طرح اجراي زيرگذر بهارستان كه شهرداري خرم‌آباد به خاطر اجراي اجباري آن در تنگنا قرار گرفته است، گفت: اين بلوار 110 متر عرض دارد و آن دورانی که من نماينده مجلس بودم به آقای ماسوری گفتم عرض خیابان را 150 متر در نظر بگیرد با 5 لاین و 6 لاین كه با وجود عرض زياد و خوب، اما باز هم اكنون قصد تعريض و ايجاد زيرگذر در آن‌جا مطرح شده است!
فريد با بيان اين كه این طرح‌ها باید با تفکر و مطالعه كامل انجام شود، خاطرنشان ساخت: آیا انسانیت اجازه می‌دهد من بیام مال مردم (اراضي باغ فيض يا ديگر زمين‌هاي شهرداري) را بفروشم تا هزينه‌هاي انجام زيرگذر در نقطه‌اي كه ترافيك سنگين ندارد تأمين شود؟
وي با طرح اين سؤال كه هدف از خريد اراضي باغ فيض و تخريب ساختمان‌هاي آن‌جا چه بوده است؟ افزود: اصلاً شهرداري چرا باغ فیض را خریداری کرد؟ مگر آن‌جا اول ساختمان نبود كه تخريب شد و حالا دوباره پيشنهاد فروش اراضي براي ساخت و ساز توسط سرمايه‌گذار مطرح شده است؟
نماينده اسبق مردم خرم‌آباد در مجلس شوراي اسلامي خطاب به مسوولان استان گفت: اگر واقعاً مردم را دوست دارید و می‌خواهید خرم‌آباد پیشرفت کند، طرح‌ها را با تفکر و مطالعه انجام دهيد و ببينيد اصلاً تجربه احداث زيرگذر در اين شهر جواب مي‌دهد؟

خبر: عباس ملكي

دیدگاه‌ها  

#1 حمید ت 1395-11-10 09:43
واقعا جای فعلی بیمارستان شهدای عشایر بسیار عالیست و براحتی در دسترس تمام مردم قرار دارد.....ولی در مورد انتقال استانداری به ورودی شهر کار بجا و شایسته ایست چون ساختمان قبلی بسیار کوچک و فرسوه بود و در شان مرکز استان نبود ضمن اینکه باعث ترافیک زیادی در مرکز شهر شده بود...
نقل قول کردن
#2 سپهر 1395-11-10 10:00
بخش بستری بیمارستان عشایر به کمالوند منتقل میشود. و الا کلینیک و اورژانس اون تو همین مجموعه (البته اون قسمتی که فروخته نشده) باقی خواهد ماند. مثل بسیاری از بیمارستانهای جدید در کشور.
نقل قول کردن
#3 حمید ت 1395-11-10 10:05
ارزش نداره اموال شهرداری که در اصل بیت المال است بفروش برسه که یه زیر گذر با هزینه های گزاف ساخته بشه .فردا هم میبینی با یه بارندگی تبدیل به استخر میشن....اموال شهرداری از پرداخت عوارض و کمکهای مردم خریداری میشون آیا درسته چوب حراج بخورن.
نقل قول کردن
#4 فعال محیط زیست 1395-11-10 10:30
متاسفانه برخی مدیران ارشد غیر بومی و برخی مدیران ناکار آمد و نمایندگان مجلسی که تعهدی به استان و شهرستان ندارند تنها توجهشان به دهان استاندار دوخته شده و هر روز شاهد کارهای به اصطلاح کارشناسی شده هستیم که به قول دکتر فرید عواقب این طرحها در زمان نچندان دوری مشکلات را دو چندان خواهد کرد ...امروز شاهد افزایش مهاجرت و خالی شدن استانانمان هستیم ....و از طرف دیگر شهرهایمان تبدیل به روستا شهر شده و علنا استانمان هر روز محروم تر خواهد شد.و تمام این مشکلات حاصل نبودن خرد جمعی و اجرای طرحهای سلیقه ایی در سطح استانمان می باشد
نقل قول کردن
#5 افشاریان 1395-11-10 10:33
در مورد بیمارستان عشایر با نظر ایشون موافقم این بیمارستان موقعیت بسیار مناسبی داشته و انتقال ان به بیرون شهر اقدام عاقلانه ای نیست
نقل قول کردن
#6 وحید..زر 1395-11-10 10:37
باتشکرازپایگاه خبری یافته وخبرنگارمحترم واقعاحرف دل مردمومیزنه دکترفرید ایاواقعاکسی گوش میده کسی عمل میکنه مامردم خدایی هم داریم ان شاالله که خداوندخودش حق الناس رومیگیره وحق مردم حق الناسه....
نقل قول کردن
#7 رادین دالوند 1395-11-10 10:45
جانا خبر از دل ما گفتی
بسیار زیبا فرمودین دکتر فرید. کاش بیشتر به فکر مردم باشند.
نقل قول کردن
#8 سروش 1395-11-10 10:49
جالب اینجاست هرکسی برای صنف خودش زور میزنه تمام بدبخیتهای شهر خرم آباد از تمرگز بازار بیمارستان و ادارات در داخل شهر است جای تاسف است که بزرگان ما هم این رو دزک نمی کنند
نقل قول کردن
#9 آرش 1395-11-10 10:50
واقعا انتقال بیمارستان عشایر به منطقه کمالوند خوب نیست.
بیمارستان عشایر متعلق به توده مردم فقیر لرستان هست به چه اجازه ای آن را در تپه ماهورهای کمالوند منتقل می کنید؟!!
اینکه شهرداری در منطقه گلدشت اقدام به ساخت زیرگذر کند و بجای آن فکری به تعریض خیابان 17 شهریور نکند عجیب هست
نقل قول کردن
#10 فرشید 1395-11-10 10:55
درود بر شرف تمام خرم آبادیهای دلسوز شهر،متاسفانه آقای استاندار علاقه ومهارت خاصی در حراج داره
نقل قول کردن
#11 حسین 1395-11-10 11:27
خدایا تاکی ما باید تاوان تصمیم های جناحی وباندبازی وبدون منطق را بپردازیم !!!!!آخر چه منطقی انتقال مرکز مهم وقابل دسترس درمانی شهدای عشایر به نقطه ای مثل کمالوند رو توجیه میکنه -آیا کسی هست توضیح بدهد؟ -آیا مدیران درلرستان از هفت دولت نه ببخشید از این دنیا واون دنیا آزادند ؟!آیا فکر میکنند مردم فهم ندارند ؟!درمورد جوانان چه فکری دارند ؟!
نقل قول کردن
#12 خادم ملت 1395-11-10 11:39
تا حدودی حرفاتون حقه اما آقای فرید بنا که نیست شهر متمرکز بمونه و گسترش نیابه
همه ی شهروندان خرم آباد عزیز و دوس داشتنی هستن ولی اون شخصی که خونش از استانداری دوره که قرار نیست هر روز به استانداری بره
در باب بیمارستان عشایر اگه بنا به بقا باشه باید کاملا با خاک یکسان بشه و سپس درست بشه چون شما اگه اونجا میرفتید و شرایط بهداشتی اونجا رو میدید مطمئنن با رفتن اون به مریخ هم موافقت میکردید.
مدیریت محترم یافته بزرگی بکنید و عملکرد نمایندگان رو از اول انقلاب تا اکنون رو در قالب مقاله به مردم ارائه بدید تا مردم بدونن چرا خرم آباد همیشه عقب بوده.
مدیریت محترم یافته وظیفه ی رسانه آگاه سازی در مقیاس قانون و انتقال سخنان مردم به مسئولین است.
نقل قول کردن
#13 خادم ملت 1395-11-10 11:49
مدیریت محترم یافته همانگونه که مستحضرید بزرگ مملکت ( حضرت آقا )اجازه ی نقد سازنده در باب خودش رو داده بنابراین اگه نقدی به نماینده یا سایر مسئولین که در حد سرباز رهبری هستن میشه ؛ اون رو چاپ کنید. بذارید نماینده و مسئولین بدونن که رهبری تنها نیست و مردم تمام کارها رو رصد میکنن‌. شاید بیشتر مردم اطلاع نداشته باشن اما وقتی امام و رهبری خود رو خادم ملت میدونن دیگران نباید خود رو مسئول یا رئیس یا بالاتر ازمردم بدونن و اجازه نقد شدنشون رو ندن.
مدیریت محترم یافته یکی از دلایل اصلی پیشرفت سایر استانها رسانه های بومی آنهاست. رسانه ها باید دیدگاه ها رو به خادمین ملت انتقال بدن و در این راه پافشاری کنند.
مدیریت محترم یافته من به عنوان یک شهروند خرم آبادی از شما تلاش بیشتر رو خواستارم چرا که شما عزیزان میتونید با تیم تخصصی تر خادمین رو مجاب به پذیرش حقایق کنید.
مدیریت محترم یافته با ارائه کارهای نمایندگان و نمره دادن مردم به عملکردها شماشرایط رو جهت فرهنگ سازی انتخاب درست و نه به طایفه گرایی ؛ رو مهیا میکنید.
نقل قول کردن
#14 سردار 1395-11-10 12:15
رحمت بهت حرف دل ما رو زدي. بیمارستان عشایر وقف هست و صاحبش میگه راضی نیستم بفروشید تجاری کنید اینا ول نميکنن .
نقل قول کردن
#15 بیرانوند 1395-11-10 13:01
این که هنوز هم زنده است!
نقل قول کردن
#16 رامین 1395-11-10 14:10
اصلا با تفکرشما موافق نیستم به هزار دلیل
نقل قول کردن
#17 محمد 1395-11-10 14:21
بسیار شجاعانه وهوشمنده سخن گفتند.ایشون شناخت خوبی از وضعیت شهر دارند.ای کاش مدیران هم از تجربیات بزرگان شهر گوش فرادهند.متشکرم
نقل قول کردن
#18 لر 1395-11-10 15:07
بعضي از مسوولين تا پست و مقامي به دست ميارن بيشترين تلاشو براي افزايش ثروت خود در دوران مديريت خود كه كوتاه هم هست ميكنن
حالا با فروختن زمين بيمارستان باشه يا ساختمان استانداري يا اجراي طرح هاي بي پايه اي كه خودشون و همه ميدونن كوچكترين سودي به نفع مردم عادي نداره و فقط جيبهاي خودشون هدف هست كه هرروز پرتر بشه ولي جوابش را در همين دنيا خواهند ديد
گاهي نميداني
بر روي كدام خانه پاي گذاشتي
كه اين گونه خانه ات ويران شده است..
نقل قول کردن
#19 سروش 1395-11-10 15:32
با کمال احترام برای آقای فرید ...اینطور افراد باعث شوه که خرم آباد در جا بزند و هیچوقت از این بافت سنتی رهایی نخواهد بافت
نقل قول کردن
#20 محمد 1395-11-10 17:09
جناب آقای دکترفرید
باسلام به عرض برسانم اولا زمین موردنظروقف بیمارستان شده است نه تجارتخانه دوم نمایندگان و تصمیم گیرندگان شهربه مشاورنیازمندن که مشکلات شهررا دومنظوره و حتی چندمنظوره بررسی و به اطلال برسانند تاتصمیم صحیح اخذشود
وقتی مشاورانی قوی درکارنباشند تصمیم چیست وقتی مدیران نخواهندبا مشاوران اطمینان کنندبحث برسرچیست مشکلات فراوان است نمیشودیکشبه آن را حل کرد .
مشگل خرم آباد مراکز درمانی و آموزشیوفرهنگب است نه بازار خریدالبسه نبود کارگاه و کارخانه است جهت امرارمعاش انگار مدیران راه را گم کرده اند مسیرخیابان انقلاب درساعات ملاقات خیلی ترافیک است حال به مرکزخریدتبدیل شود؟
فکری شودچه منطقه ای مرکزخریدباشدکه درمسیراصلی شهرنباشدمیشودجا یی دیگرپاساژ ساخت اما بیمارستان نه
نقل قول کردن
#21 اکبر-ظ 1395-11-10 17:43
حالا بیمارستان چه در بام خرم اباد باشه یا جای فعلی بیمارستان عشایر هیچ فرقی ندارد.زمانی که جمعیت کم بود جای فعلی خیلی مناسب بود اما حالا با ترافیک خیابان انقلاب اصلا جای مناسبی نیست .
نقل قول کردن
#22 افشاریان 1395-11-10 18:04
میشه بفرمایید اگر بازار بیمارستان و ادارات داخل شهر نباشه پس چی داخل شهر باشه ؟
نقل قول کردن
#23 لربختیاری 1395-11-10 20:08
تمرکز گرایی اداره ها و مطبها و بازار در داخل شهر ک عرض کمی داره اشتباست...آفای دکتر فرید مگه مردم جنوب شهر تا بیمارستان عشایر همین مسافت طولانی رو طی نکردن..چند دهه هست ک مردم جنوب شهر مسافتها طی میکنن برای کار اداری..بیرون بردن بعضی اداره ها به حاشیه شهر و ایجاد بازار و ایجاد مرکز تجاری از باز ترافیکی شهر در مرکز کاسته میشه..
نقل قول کردن
#24 خان 1395-11-10 20:37
بیمارستان کمالوند از مصوبات سفر دوم ان سفر کرده بود ولی قرار نبود بیمارستان عشایر نابود شود. یعنی ما می توانستیم دو تا بیمارستان داشته باشیم انچه در خور اعتراضه اینه ریاست دانشگاه با چه مجوزی چنین کاری کرده است؟مسئله بعدی خرید ساختمان فرسوده استانداری توسط علوم پزشکی است با همان پول می شد بیمارستان کمالوند رو ساخت و نیازی به فروش بیمارستان عشایر نبود و در عین حال این همه ترافیک وسط شهر ایجاد نمی شد علت حمایت از رئیس علوم پزشکی همین نکته است این در حالی است که وضعیت دانشگاه علوم پزشکی هیچوقت به این بدی نبوده است
نقل قول کردن
#25 زمانپور 1395-11-10 21:20
درود بر دکتر فرید.این واگزاری بیمارستان عشایر نتیجه مدیریت نا کارامد جناب دکتر ساکی
نقل قول کردن
#26 همشهری خرم ابادی 1395-11-10 21:43
با سلام وتشکر از نظرات سازنده جناب دکتر فرید حرفهای ایشان را در ارتباط با بیمارستان شهدا و همجنین عدم فروش اراضی باغ فیض قبول دارم ولی در خصوص انتقال ساختمان استانداری اتفاقا کار خوبی است زیرا تصور کنید یکی از مسولین کشوری به مرکز استان بیاید وبخواهد به استانداری برود باید خیابان بسته وکلی ترافیک ایجاد شود ولی در خارج شهر این مشکلات را ندارد و یک تقاضا از ایشان داریمو ان اینکه چرا راجع به رفع ازاد سازی حریم قلعه اظهار نظری نفرموده اند امیدواریممسولین از نظرات بزرگان شهر تبعیت کنند .
نقل قول کردن
#27 رامین 1395-11-11 00:49
فقط یه دلیل در مورد بیمارستان عشایر اینکه بیمارستان الان برا جمعیت اون موقع خرم اباد کفایت می کنه ولی به هیچ وجه جوابگوی وضعیت الان نیست یه امبولانس تا یه بیمار رو می خواد برسونه بیمارستان یا گیر می کنه تو ترافیک خیابان انقلاب یا کوچه و خیابان های اطراف بیمارستان ولی محل جدید با احداث روگذر ۶۰متری به مسکن مهر خیلی سریع می تونه از طریق بزرگراه بزرگ ۶۰متری خودش رو به بیمارستان برسونه در ضمن بیمارستان شهدا در حال حاضر با مقداری بارندگی دچار ابگرفتگی میشه حالا دیگه از الودگی و فرسودگی و اتاق عمل و بخش های غیر استاندارد ... بگذریم .
نقل قول کردن
#28 اکبر-ظ 1395-11-11 08:20
به نقل از افشاریان:
میشه بفرمایید اگر بازار بیمارستان و ادارات داخل شهر نباشه پس چی داخل شهر باشه ؟


به نقل از افشاریان:
میشه بفرمایید اگر بازار بیمارستان و ادارات داخل شهر نباشه پس چی داخل شهر باشه ؟


بیمارستانها و ادارات میتونند داخل شهر باشند مشروط بر اینکه راه دسترسی مناسب داشته باشند نه اینکه در زمان اعزام یک بیمار اورژانسی به بیمارستان 40 دقیقه وقت در ترافیک هدر رود .
نقل قول کردن
#29 یب 1395-11-12 21:37
اگر مراکز تفریحی بسازند و چهره ان منطقه را عوض کند و بیمارستان بهتری چه اشکالی دارد
نقل قول کردن
#30 مهرپور 1395-12-03 17:34
ای مسئولین از خدا بترسید دست از ویران کردن این شهر بردارید چرا فکری به این همه بافت فرسوده نمی کنید تصویر کورش ،پشت با زار،چال میرحسین، کوه،علی ،پشته حسین اباد نمیکنید تصویرشهر به40سالپیش برمیگرددبه نقل از فرشید:
درود بر شرف تمام خرم آبادیهای دلسوز شهر،متاسفانه آقای استاندار علاقه ومهارت خاصی در حراج داره
نقل قول کردن
#31 علی 1396-03-06 10:45
بیمارستان عشایربه دلیل ترافیک بالا وفرسودگی باید به مکان دیگری بامحوطه بیشتری برای پارک ماشینهای همراهان بیماران انتقال می یافت من از مسئولین محترم به خاطر مکان یابی جدید تشکرمیکنم
نقل قول کردن
#32 علی 1396-03-07 09:58
ما شهرسازی میکنیم .بیمارستان واداره میسازیم.این درست اما قبل از آن بهتر است به فکر زیر ساخت های آن هم باشیم که در آینده نزدیک دچار مشکل نشویم.مثلااگر مسئولین محترم گذشته وحال در احداث همین مکانهای جدید مانند گلدشت (20سال پیش) ومسکن مهرکمالوند (حال)خیابانهای عریض تری در نظرمگرفتندتا مدتها کسی دیگر چاله چوله حفر نمی کرد
نقل قول کردن
#33 محمدصارمی 1396-05-30 14:04
باسلام خدمت استادفرهیخته جناب آقای دکتراکبرفرید؛
بنده باتمام فرمایشات جناب دکترموافقم ولی یک موردکه آن هم انتقال ساختمان استانداری که جای بحث دارد.باتشکر
نقل قول کردن
#34 رامبد جوان 1398-06-18 10:03
نیاز است برود . بسیار شلوغ . ترافیک . فرسوده . ادم سالم اونجا مریض میشود. مگه تمام بیمارستانهای تهران در محدوده بازار قدیم تهران و میدان توپخانه هستند که عزیزان اضهار فضل می کنند . عزیز جان نزدیک خونه شماست . برا ما فرقی نمیکنه ..... هر دو تاش دوره ... پس بهتره بره جای جدید و باز تر. همه چیز رو که نمیشه سبزه میدون و دوازده برجی ساخت....!!!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا