یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سفیر افغانستان به همراه رایزن اقتصادی این کشور به دعوت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد سه‌شنبه 12 شهریورماه جاری به خرم‌آباد می‌آیند.

به گزارش روابط‌ عمومی اتاق خرم‌آباد، عضو هیأت‌رییسه‌ی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با اعلام این خبر افزود: در راستای گسترش مناسبات اقتصادی تجاری و به منظور دستیابی به بازاری مناسب جهت ارائه‌ی تولیدات و محصولات لرستان، این سفر در قالب برنامه‌ی اعزام و پذیرش هیأت‌ها توسط اتاق خرم‌آباد انجام خواهد گرفت.

"احسان دارایی" به شرایط مناسب افغانستان اشاره کرد و اظهار داشت: کشورهای مختلفی درگیر فرایند بازسازی افغانستان شده‌اند و سرمایه‌گذاری‌های کلانی در این حوزه صورت گرفته است که متأسفانه سهم ایران از این مسأله، قابل‌توجه نیست.

وی تصریح کرد: این در حالی است که با توجه همسایه بودن ایران و افغانستان و همچنین اشتراکات زبانی و فرهنگی می‌توانستیم سهم قابل‌توجهی در این مسأله داشته باشیم.

این فعال اقتصادی گفت: به منظور دستیابی به این جایگاه، اتاق خرم‌آباد تصمیم گرفت با دعوت از سفیر و رایزن اقتصادی افغانستان، آن‌ها را با ظرفیت‌های مختلف لرستان آشنا سازد تا به نوعی مقدمات سفر هیأت تجاری بازاریابی لرستان را در نیمه‌ی دوم سال جاری به این کشور فراهم سازد.

دارایی در مورد برنامه‌های سفر سفیر افغانستان به خرم‌آباد هم گفت: در این سفر برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده که جلسه‌ی مشترک با اعضای هیأت‌رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد، جلسه با استاندار محترم لرستان، نشست و رایزنی با فعالان اقتصادی لرستان و همچنین بازدید از چند واحد تولیدی و جاذبه‌ی گردشگری خرم‌آباد از جمله‌ی آن‌هاست.

عضو هیأت‌رییسه اتاق خرم‌آباد افزود: سفر دکتر «نصیر احمد نور» سفیر افغانستان و «عبدالهادی فرهنگ» رایزن اقتصادی این کشور به خرم‌آباد سه روز به طول خواهد انجامید که امیدواریم دستاوردهای مفیدی برای لرستان به همراه داشته باشد.

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا