یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر خرم‌آباد گفت: طرح مطالعاتی برای ساماندهی زیرگذرهای خرم‌آباد اجرا خواهد شد.
 به گزارش پایگاه خبری یافته، حسین آذری در گفتگو با همشهری با بیان این مطلب، افزود: برای حل‌وفصل مشکلات آب‌گرفتگی معابر و دفع آب‌های سطحی در زیرگذرهای خر‌‌م‌آباد طرح مطالعاتی دقیقی توسط مشاور تهیه و تدوین خواهد شد.
وی ادامه داد: قرار است با تکمیل این طرح مطالعاتی به‌صورت ویژه اقدامات لازم را برای دفع و مهار آب‌های سطحی در زیرگذرهای خرم‌آباد انجام شود.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر خرم‌آباد همچنین اظهار کرد: درگذشته هنگام احداث زیرگذرهای شهر خرم‌آباد هیچ اقدام کارشناسی برای دفع آب‌های سطحی آن‌ها صورت نگرفته به همین دلیل در سال‌های گذشته آب‌گرفتگی در سطح معابر رخ‌داده و باعث بروز مشکلات می‌شود.
آذری با بیان ای که به‌عنوان نمونه باوجوداین که زیرگذر میدان 22 بهمن دارای طول حدود 500 تا 600 متر و عرض 10 متر است، اما مطالعه‌ای برای دفع آب‌های سطحی آن انجام‌نشده بود، گفت: به دلیل وجود اختلاف ارتفاع با احداث کانال شرایط برای دفع آب‌های سطحی این منطقه مهیا شد.
وی ادامه داد: در مورد میدان امام حسین (ع) نیز دقیقاً چنین وضعیتی وجود داشت، اما نتوانستیم اقدام به حفر کانال و دفع آب‌های سطحی با این روش کنیم به همین دلیل برای دفع آب‌های سطحی 2 پمپ در این منطقه برای دفع آب‌های سطحی نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر خرم‌آباد خاطرنشان کرد: به‌هرحال اکنون شاهد انجام اقدامات مختلفی برای کاهش آب‌گرفتگی معابر و دفع آب‌های سطحی هستیم.
آذری بیان کرد: درگذشته بخش قابل‌توجهی از اراضی شهر خرم‌آباد کشاورزی و زراعی بود به همین دلیل شاهد بودیم که هنگام بارندگی‌ها بخش زیادی از آب‌های جاری به زمین نفوذ پیدا ‌می‌کرد.
وی افزود: بااین‌وجود، در سال‌های گذشته بخش زیادی از اراضی 4 هزار 500 هکتاری شهر خرم‌آباد به ساختمان تبدیل شد که باعث جاری شدن آب‌های روان در سطح معابر و تأسیسات شهری شده است.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر خرم‌آباد با انتقاد از بی‌توجهی به احداث کانال‌های شهری درگذشته، افزود: تعاونی‌های مسکن درگذشته باوجوداینکه ایجاد زیرساخت‌هایی همچون کانال‌های شهری جزو تعهداتشان بوده، اما نسبت به این موضوع بی‌توجهی کرده‌اند.

دیدگاه‌ها  

#1 همشهری خرم ابادی 1395-11-08 12:51
جناب اذری مگر در دور قبلی که این زیر گذرها ساخته می شدند جنبعالی عضو شورا نبودید ان وقت چرا تذکر کارشناسی ندادید.
نقل قول کردن
#2 اکبر-ظ 1395-11-09 07:58
چرا دفع ابهای سطحی ؟ چرا سد نباشه برای جمع ابهای سطحی ؟
نقل قول کردن
#3 رضا 1395-11-09 11:19
نمیدونم چرا فقط زیرگذرهای خرم آباد مشکل آب گرفتگی دارند ؟ این همه زیرگذر در سطح کشور چرا اونها این مشکلات رو ندارند؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا