یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

یک عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی لرستان گفت: اهمیت محیط زیست سبب ظهور مفهوم بازاریابی سبز شده است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "سعید میر" اظهار داشت: امروزه دغدغه‎هاي زیست محيطی به طور چشمگيری، به مسئله‎اي حياتی و پر اهميت براي همه مردم تبدیل شده و این موضوع در تمامی ابعاد سازمان‎ها رخنه کرده است.
وی با بیان اینکه این مهم بازاریابی و توليد را نیز تحت تأثیر قرار داده است، افزود: موضوع محیط زیست سبب ظهور مفهوم بازاریابی سبز شده است. از این‌رو بازاریابان با درک و شناسایی نيازهاي بالقوه مصرف‌کنندگان و همچنين به منظور کسب مزیت رقابتی به‌سوی بازاریابی سبز گرایش پيدا کرده‎اند.
میر با بیان اینکه تأکيد ویژه این نوع بازاریابی بر برندسازي سبز است، ادامه داد: از طرف دیگر مشتریان عصر حاضر نيز توجه بيشتري به مسائل زیست محيطی دارند، به نحوي که تمایل بیشتر آنان به خرید و مصرف محصولات سبز و دوستدار محيط زیست است.
این دکترای بازاریابی ادامه داد: از این رو ضروري است تا سازمان‎هاي تجاري مفهوم بازاریابی سبز را در قالب ارزش ویژه برند به کار گيرند و در نتيجه سازمان‎هاي تجاري باید به طراحی و پیاده‌سازی استراتژی‎هاي مناسب و اثربخش جهت جلب اعتماد مشتریان بپردازند.
وی با بیان اینکه سازمان‎ها و شرکت‎هاي تجاري باید به مقوله ارزش ویژه برند سبز توجه خاصی نشان دهند، گفت: آن‌ها می‎بایست نسبت به مسائل زیست‌محیطی حساس بوده و سعی کنند این حساسيت‎ها را در برندشان منعکس سازند تا بتوانند خود را از رقبا، متمایز و مزیت رقابتی را کسب کنند.
میر یادآور شد: با توجه به اینکه جوامع امروزي دیگر حاضر به پذیرش هيچ‎گونه اثرات مخرب زیست محيطی ناشی از فعاليت‎ شرکت‎هاي توليدی و خدماتی نيستند، لذا می‎بایست تغيير نگرشی در ميدان مصرف کنندگان، توليد کنندگان و دستگاه‎هاي ناظر دولتی در جهت حفاظت از محيط زیست حاصل شود.
این پژوهشگر بازاریابی با بیان اینکه دولت‎ها و قانون‎گذاران باید نسبت به سلامت مصرف کنندگان احساس مسئوليت بيشتري داشته باشند و براي حفظ محيط زیست و منابع طبيعی اولویت قائل شوند، خاطرنشان کرد: آن‌ها می‎توانند با وضع قوانین و مقررات دولتی در حمایت از محيط زیست، توليد کنندگان را به منظور طراحی و توليد محصولات و برندسازي سبز تحت فشار قرار دهند.
وی بیان داشت: شرکت‎هاي توليدي باید با ایجاد دپارتمان بازاریابی سبز به بسیج منابع و امکانات مناسب براي توليد محصولات سبز بپردازند و با به کارگيري مدیریت زیست محيطی و تکنولوژي توليد پاک در راستاي کمتر آلوده کردن محيط زیست تلاش کنند. همچنین می‎توانند از طریق شرکت در برنامه‎هاي حمایت از محيط زیست، پيام‎ها و تبليغات سبز بودن خود را به مصرف کنندگان یادآوري کرده و از این طریق افراد نسبت به خرید برند آن‌ها تمایل بيشتري پيدا کنند.
میر ارائه اطلاعات مناسب و کافی در ارتباط با محصولات سبز از سوي بازاریابان را موجب افزایش آگاهی مصرف کنندگان نسبت به محصولات سبز و عملکرد آنها دانست و افزود: همچنین این امر نگرش مصرف کننده را به سمت خرید محصولات پایدار و سبز سوق می‎دهد. مصرف کنندگان نيز باید دانش و آگاهی خود را نسبت به مزایاي محصولات سبز ارتقا دهند و با خرید محصولات سبز گامی مثبت در راستاي حمایت و حفاظت از محيط زیست بردارند.
این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی لرستان اظهار داشت: همچنین آنان باید با انجام اقداماتی نظیر جداسازي مواد قابل بازیافت و کاهش مصرف ذخایر طبيعی به صرفه‌جویی در مصرف انرژي کمک کنند.
وی در پایان گفت: مصرف کنندگان دوستدار محيط زیست با استفاده از تبليغات دهان به دهان و چهره به چهره، می‎توانند مزایاي محصولات سبز را به گوش دوستان، همکاران و خانواده برسانند و از این طریق گامی در جهت حفاظت از محيط زیست و تشویق به استفاده از محصولات سبز بردارند.

دیدگاه‌ها  

#1 بازگیر 1395-10-28 09:14
استفاده کردیم دکتر
نقل قول کردن
#2 دهباقری 1395-10-28 20:03
انشااله که نظر اقای دکتر مورد توجه تولید کنندگان، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان، مسئولین و خوانندگان قرار گیرد.
نقل قول کردن
#3 شهروند 1395-10-28 22:21
مرسی
نقل قول کردن
#4 امیر میر 1395-10-29 16:40
عالی بود خسته نباشی دکتر
نقل قول کردن
#5 سمیرا فهیمی 1395-10-29 23:17
آقای دکتر میر مرقومه حضرتعالی و نتایج آن شایان تقدیر و تشکر است . نظر حضدتعالی در مورد محصولات و برند سبز بسیار عالی وددر خور تامل و تعمق مسئولین محترم این امر میباشد ...به امید روزهای همیشه سبز
نقل قول کردن
#6 نازنین بهرامی 1396-03-03 10:04
دکتر میر عالی بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا