یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

امروزه با استفاده از تکنولوژی لیزر می‌توان بسیاری از بیماری‌های لثه و دندان را ارزان‌تر و سریع‌تر درمان نمود.
به گزارش پایگاه خبری یافته، دکتر "ناهید دریکوند"، متخصص جرّاحی لثه و ایمپلنت که در یازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندان‌پزشکان ایران سخن می‌گفت، اظهار داشت: همواره از قدیم‌الایام از نور بخصوص از نور خورشید برای درمان بیماری‌ها استفاده شده است. نور و طیف‌های تشکیل‌دهنده آن به‌عنوان یک منبع انرژی می‌تواند اثرات مفیدی بر بدن انسان داشته باشد. استفاده از لیزر اخیراً در علم دندانپزشکی وارد شده است و به صورت کاربردی استفاده می‌شود زیرا لیزر پیشرفته‌ترین و مؤثرترین نوری است که تاکنون کشف شده است.
در ادامه دکتر دریکوند توضیح داد: مطالعات مختلفی استفاده از لیزر را در کنار روش‌های درمان فعلی بیماری‌های لثه پیشنهاد می‌کند. نور لیزر این توانایی را دارد که موجب از بین رفتن باکتری‌ها در بیماری‌های عفونی لثه و انساج نگهدارندِ اطراف دندان‌ها شود.
این متخصص جرّاحی لثه و ایمپلنت تأکید نمود: خصوصیت ضد میکروبی لیزر در درمان بیماری‌های لثه موجب کاهش التهاب، درد و تورم می‌گردد، علاوه بر آن می‌توان بسیاری از بیماری‌های لثه را بدون انجام جرّاحی فِلَپ پریودونتال درمان نمود. نور لیزر همچنین باعث حذف میکروب‌های ریز لثه شده در نتیجه زمان درمان کاهش می‌یابد.
یادآور می‌شود یازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندان‌پزشکان عمومی ایران با حضور بیش از 500 نفر دندان‌پزشک از سراسر کشور در برج میلاد تهران برگزار شد و دکتر ناهید دریکوند به عنوان یکی از سخنرانان اصلی در این کنگره شرکت نمود.


دیدگاه‌ها  

#1 اکبر ظ 1395-10-27 12:52
درمان لیزر شاید ارزانتر باشد اما تجهیزات لیزر بسیار گران قیمت اند . سالها طول میکشد که وارد مملکت بشه و در دسترس همه ایرانی ها باشد. از منظر کاربرد لیزر طیف وسیعی دارد حتی در بعضی کشورهای پیشرفته لیزر را چنان قدرتمند می سازند که می تواند ماهواره ها را در فضا نابود کند .کاربردهای پزشکی ان بسیار جذاب تر است .در جراحی ها برای از بین بردن سلولهای سرطانی یا تومورها بدون برش و شکافهای بزرگ استفاده می شود .
نقل قول کردن
#2 تیموری 1395-10-27 13:26
درود بر خانوم دکتر دریکوند که از افتخارات دندانپزشکی استان هستند.
نقل قول کردن
#3 ناصر 1395-10-27 23:06
مهمه اینه دندان پزشکان با وجدان باشن دندون های سالمو به خاطر پول نگن خرابه و دستکاری کنن
نقل قول کردن
#4 محسن 1399-08-01 01:54
سلام خانم دکتر میشه شماره تلفن مطب را بهم بدی واسه نوبت بگیرم ..ممنون
نقل قول کردن
#5 محسن آزادبخت 1399-08-01 01:56
سلام..خانم دکتر شماره مطب میخوام واسه نوبت ..ممنون
نقل قول کردن
#6 مریم هاشمی 1400-11-26 01:23
باسلام شبتون بخیر من وقتی لبخند میزنم لثه هام بیرون میوفته به اصطلاح پزشکی اگه اشتباه نکنم لبخند لثه ایی گفته میشه. میخوام لیزر کنم خواستم راهنماییم کنید واینکه هزینه لیزر چقدر میشه ؟ اگه میشه لطفا شماره مطب رو هم بهم بدید ممنونم . خانم هاشمی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا