یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس سازمان هواشناسی گفت: میانگین بارش باران در سطح کشور طی سال 95 در شش استان شامل مرکزی، اردبیل، گیلان، قم، آذربایجان شرقی و لرستان در حد عادی و بالاتر از عادی بوده است.
نتیجه تصویری برای http://yaftenews.ir/ بارشبه گزارش پایگاه خبری یافته،"داوود پرهیزگار" در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به این که میانگین بارش باران در سطح کشور طی سال زراعی جاری نسبت به دوره آماری بلندمدت کاهش ۴۰ درصدی دارد، افزود: در سال زراعی جاری شاهد کم‌بارشی در بیشتر استان‌های کشور نسبت به مدت مشابه پارسال و دوره بلندمدت آماری بوده‌ایم.
وی ادامه داد: امسال وضعیت بارش‌ها در کشور نامناسب‌تر بوده و عمده کم‌بارشی در جنوب، جنوب شرقی و شرق ایران رخ داده است.
رئیس سازمان هواشناسی گفت: در این مدت فقط شش استان شامل مرکزی، اردبیل، گیلان، قم، آذربایجان شرقی و لرستان در حد عادی و بالاتر از عادی بارش داشته‌اند و در سایر استان‌ها بارش در حد زیر نرمال بوده است.
وی کم بارشی‌ترین استان کشور را در سال زراعی جاری هرمزگان با کاهش ۸۹ درصدی بارندگی اعلام و بیان کرد: بیشترین بارش باران طی این مدت مربوط به استان مرکزی با ۱۹ درصد بیشتر از حد نرمال گزارش شده است.
پرهیزگار افزود: خراسان رضوی هشتمین استان کشور پس از استان‌های هرمزگان، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، بوشهر و فارس است.
وی میزان کاهش بارش در استان تهران را نیز طی در سال زراعی نسبت به دوره آماری بلندمدت ۱۴ درصد عنوان کرد.
رئیس سازمان هواشناسی ادامه داد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده بخشی از کمبودهای باران در سال زراعی جاری از طریق بارش‌های زمستانه جبران خواهد شد اما تا انتهای سال شاهد کاهش ۱۵ درصدی بارش در سطح کشور هستیم
وی گفت: به‌طور کلی در سال زراعی جاری خشک‌سالی متوسط برای کشور پیش‌بینی‌شده و با توجه به بارش‌های کم از اکنون باید به فکر مدیریت مصرف آب در تابستان سال آتی بود.

دیدگاه‌ها  

#1 جوان 1395-10-24 10:39
این همه بارندگی کمبود داریم
وقتی کسی نیست جلوی اب های روان بگیره و داره مفت مفت هدر میره

مثلا اب خیابان مطهری تمیز که داره میره زیر خونه ها ولی کسی نیست هزینه کنه برای همین کیو مابقیش هیچ
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا