یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده مردم خرم‌آباد و جگنی گفت: ارتباط ناقص صنعت و دانشگاه، معلول آموزش‌محوری دانشگاه‌ها و تکنولوژی قدیمی صنایع است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "محمد بیرانوندی" در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به عوامل تاثیرگذار بر فاصله میان دانشگاه‌ها و صنعت، گفت: ماموریت نسل اول دانشگاه‌ها صرفا آموزش و تعلیم بود، نسل دوم؛ آموزش و پژوهش و اکنون نسل سوم دانشگاه‌ها افزایش مهارت و کارایی به منظور کسب درآمد را مدنظر دارند، البته اگرچه درآمدزایی در نسل دوم دانشگاه‌ها نیز تاحدودی حائز اهمیت بود اما در فاز بعدی گفته شد دانشگاه‌ها علاوه بر درآمدزایی باید با شرکت‌ها و موسسات صنعتی و علمی ارتباط موثرتری برقرار کنند.
نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران جهش قابل‌ملاحظه‌ای در حوزه پژوهش داشته و جایگاه ویژه‌ای در این خصوص در جهان دارد، افزود: انتظار است دانشگاه‌های نسل سوم با جدی گرفتن راه پژوهش بتوانند ارتباط موثری با صنعت پیدا کرده و به درآمدزایی برسند.
وی به موانع بر سر راه نزدیکی صنعت و دانشگاه اشاره کرد و افزود: اصلی‌ترین مانع از نوع نگاه به صنعت و دانشگاه نشات می‌گیرد چراکه هنوز بسیاری از افراد ضرورت افزایش رابطه این دو را درک نکرده و همچنان "آموزش" را تنها ماموریت دانشگاه می‌دانند، همچنین اعتماد نکردن صنعت به دانشگاه برای سرمایه‌گذاری و نبود نهادهایی که این دو ساختار را پیوند دهد از دیگر چالش‌هایی بر سر راه این دو نهاد است.
بیرانوندی تاکید کرد: موانع اعتباری نیز باید از سر راه دانشگاه و صنعت برداشته شوند، هرچند بودجه در نظر گرفته برای ارتباط بیشتر دانشگاه و صنعت در برنامه ششم توسعه و بودجه سال 96 افزایش داشته است.
وی همچنین ادامه داد: نبایستی موضوع رابطه صنعت و دانشگاه را تنها به ضعف سیستم آموزشی کشور منوط کرد، چراکه در صنعت کشور نیز با توجه به تنگناهای ناشی از تحریم‌ها، به‌روزرسانی فناوری چندان صورت نگرفته و چرخ صنعت با ماشین‌آلات فرسوده و فناوری‌های قدیمی در حال حرکت است لذا در برخی موارد سیستم آموزشی بسیار جلوتر و به روزتر از صنعت است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان توصیه کرد: لازم است تشکل‌های برخواسته از نخبگان، کارآفرینان و فرهیختگان در قالب برگزاری همایش‌ها در زمینه باز تعریف نظام ارتباط بین صنعت و دانشگاه نقش خود را ایفا کنند و نقشه راه ارائه هند.

دیدگاه‌ها  

#1 اکبر ظهرابی 1395-10-19 17:26
کاملا درسته بیشتر صنایع ما فرسوده اند .مثلا هزینه تولید نفت در ایران با تجهیزات قدیمی و فرسوده برای هر بشکه 12 دلار است در حالیکه در عربستان و امارات با فناوری جدید هزینه استخراج و تولید 8 دلار میشه .
نقل قول کردن
#2 حسین 1395-10-19 18:58
صنعت مرد خدایش بیامرزد
نقل قول کردن
#3 هداوند دورودی 1401-11-29 11:26
شهرهای دزفول و کرمانشاه و همدان و اراک و اصفهان و بیرجند و سمنان و بوشهر همگی دانشگاه صنعتی دارند بجز استان لرستان :cry:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا