یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: بنا به اعلام مراکز معاینه فنی استان از مجموع وسایل نقلیه مراجعه‌کننده در ۹ ماه امسال، ۵ هزار و ۵۹۱ وسیله رد و موفق به دریافت کارت معاینه فنی نشده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "علی زندی فر" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ۹ ماه نخست سال جاری بیش از ۳۱ هزار و ۳۹۴ وسیله نقلیه به مراکز معاینه فنی لرستان مراجعه کرده که ۲۵ هزار و ۸۰۱ دستگاه موفق به دریافت نمره قبولی و کارت معاینه فنی شده‌اند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان افزود: بر اساس این آمار، بیشترین قبولی و ردی در مراجعات به مراکز معاینه فنی استان در این مدت مربوط به کلاس وسیله نقلیه کشنده و کامیون بوده است.
زنذی‌فر با بیان اینکه ۳۳ درصد کل مراجعات مینی‌بوس‌ها و ۲۸ درصد کامیونت‌ها منجر به عدم دریافت کارت معاینه فنی شده است، اظهار داشت: مهم‌ترین دلیل عدم دریافت کارت معاینه فنی مینی‌بوس‌ها، فرسودگی ناوگان مینی‌بوسی استان لرستان است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با اشاره به اینکه بیشترین مراجعات مراکز معاینه فنی مربوط به ماه‌های فروردین و اردیبهشت بوده است عنوان کرد: مرکز معاینه فنی خرم‌آباد با ۹ هزار و ۵۸۸ و بروجرد با ۴ هزار و ۸۴۰ مراجعه به ترتیب بیشترین و کمترین آمار مراجعه‌کننده را به خود اختصاص داده‌اند.
زندی‌فر ادامه داد: بیشترین قبولی و کمترین ردی مربوط به مراکز معاینه فنی شهرستان ازنا است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان ادامه داد: بیشترین آمار ردی وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین در مرکز معاینه خرم‌آباد به ثبت رسیده است.
وی عدم عملکرد سیستم ترمز و نور چراغ‌ها را مهم‌ترین دلایل عدم دریافت کارت معاینه فنی وسایل نقلیه کشنده، کامیون، کامیونت و اتوبوس دانست و اضافه کرد: عملکرد نامناسب سیستم ترمزها با ۳۴ درصد، عملکرد نور چراغ‌ها با ۱۶ درصد و وضعیت نامناسب آج لاستیک‌ها از مهم‌ترین دلایل عدم دریافت کارت معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین است.

خبر: رضا عبدی

دیدگاه‌ها  

#1 اکبر ظهرابی 1395-10-16 13:04
یکی از دلایلش دقت بیشتر کارشناسان فنی خرم اباد در زمان تست معاینات فنی است .دلیل دوم تعداد خیلی زیاد ماشینهای فرسوده در خرم اباد است.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا