یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان گفت: فعل و عملکرد مدیران باید به گونه‌ای باشد که احساس خودباوری و امنیت را در معلمان تقویت کند.
 به گزارش پایگاه خبری یافته، خدا نظر دریکوند در نخستین نشست با مدیران و روسای آموزش و پرورش مناطق و شهرستان‌ها افزود: مادامی‌که بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها بدون توجه به شرایط و اقتضائات مدارس تدوین شود و مدارس شناخت و باور خوبی نسبت به این بخشنامه‌ها نداشته باشند، اتفاق خاصی در مدارس صورت نخواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد: هر اتفاقی که می‌خواهیم در نظام تعلیم و تربیت رخ دهد باید آن را در کلاس‌های درس و مدارس و در ارتباط با معلم و دانش‌آموز جستجو کنیم.
 وی نظام آموزش‌وپرورش را یک فرایند کلی برشمرد که در آن اجزاء به دنبال دستیابی به اهداف کلی باشند و از تک‌روی و جزئی‌نگری پرهیز کنند و افزود: باید توجه داشت که حرکت‌های فردی در صورتی موفقیت‌آمیز خواهد بود که در راستای تحقق اهداف کلان تعلیم و تربیت صورت گیرد.
 دریکوند مبنای سیاست‌ها و برنامه‌های خود را علاوه بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اسناد بالادستی مطالب مطروحه در مراسم معارفه خود عنوان کرد و گفت: از صاحب‌نظران، اصحاب خرد و اندیشه و صاحبان قلم دعوت می‌کنم تا با نقادی منصفانه این مطالب را تحلیل کنند و پیشنهادات و راهکارهای عملیاتی خود را برای اجرای مطلوب برنامه‌ها گوشزد نمایند.
وی عدم اعتماد بین نیروهای صف و ستاد را آسیبی جدی برشمرد و افزود: باید تلاش کنیم تا در نیروهای ستادی باور و اعتماد به نقش و جایگاه معلم در تصمیم‌گیری‌های کلان نظام و تعلیم و تربیت ایجاد شود و نیروهای صف هم به دلسوزی، برنامه‌ریزی، علم و توانمندی نیروهای ستادی اعتقاد داشته باشند.
دریکوند بر این نکته تاکید کرد که این یک آسیب جدی است که فرهنگیان ما را در کنار خود و همراه خود ندانند و افزود: اگر نقش معلم در برنامه‌ریزی‌ها در نظر گرفته شود و آنان خود را دخیل در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های مدارس بدانند، ضمن استفاده از ظرفیت بالقوه معلمان می‌توان تفویض اختیار را بیشتر کرده و با نظارت دقیق به دنبال کیفیت‌بخشی به برنامه‌ها بود.
 سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش لرستان عملکرد و وضعیت مدارس را آیینه تمام نمای دستگاه تعلیم و تربیت برشمرد و تأکید کرد: اگر می‌خواهید قوی یا ضعیف بودن آموزش‌وپرورش را ببینید باید به مدارس سر بزنید و بر اساس آن قضاوت کنید.
دریکوند تصریح کرد: باید واقعیت‌ها را دید و مسیر را گم نکرد. وی به دوران 8 سال دفاع مقدس هم اشاره کرد و گفت: زمانی لازم بود رزمندگان اسلام از جان و مال خود بگذرند و با نثار جان به حفظ کیان و میهن خدمت کنند، ولی امروز تکلیف ما نه نثار کردن جان بلکه عمل کردن به وظیفه و مسئولیت است.
 وی به سخنی از مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: به تعبیر معظم له حق در قانون‌گرایی و پایبندی به قانون است.
 وی تصریح کرد: اگر ما پایبند به قانون نباشیم نمی‌توانیم نسلی قانونمند تربیت کنیم که حقوق دیگران را محترم بشمارند و در خدمت توسعه جامعه باشند.
دریکوند امنیت فرهنگی را راهبرد متولیان نظام تعلیم و تربیت عنوان کرد و افزود: نباید فضا به گونه‌ای باشد که دیگران به خاطر ترس از ما تبعیت کنند.
 وی تاکید کرد: باید معلمان را آزاد گذاشت تا در چارچوب قانون و مقررات آزاد نه حرفشان را بزنند و از حقوق قانونی خود دفاع کنند.
دریکوند حق‌الناس را مؤلفه‌ای مهم در دستگاه تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: باید حق دانش آموزان، حق معلمان و حق خانواده‌ها را محترم بشماریم.
 وی در ادامه وحدت، انسجام، اعتماد متقابل و پرهیز از تفرقه را لازمه توفیق در انجام رسالت آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: مدیران باید برنامه عملیاتی سالانه داشته باشند و فرصت‌ها و تهدیدها را به دقت شناسایی کرد و با توجه به نقاط قوت و ضعف برنامه مسیر تحقق اهداف را در بازه زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت مشخص کنند.
دریکوند توجه به جلسات شورای معلمان و انجمن اولیا و مربیان را بسیار مهم و اساسی برشمرد و تصریح کرد: شوراهای درون مدرسه‌ای را باید جدی گرفت و از ظرفیت این شوراها برای پیشبرد بهتر برنامه‌ها استفاده کرد.
وی ادامه داد: باید سیستم و فضای کار ما چنان باشد که افراد کارا و توانمند احساس امنیت کنند و افراد ناکارآمد و ضعیف احساس نا امنی کنند.
 دریکوند تاکید کرد: اگر فضا به غیر از این باشد باید اعتراف کرد که فضای اداری ناسالم و فاسد است.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان با اشاره و اعتقاد به برنامه‌های دولت بر این نکته تأکید کرد که این خیانت است که مسائل آموزش و پرورش را صرفاً از زاویه تنگ سیاست بنگریم و فضای تعلیم و تربیت را آلوده به مباحث صرف سیاسی کنیم.
دریکوند ارتباط با مدارس و شنیدن سخن معلمان را راهبرد کاری خود برشمرد و گفت: باید گوش مدیران شنوای سخن و درد دل معلمان باشد.
 وی اشراف کامل مدیران بر مسائل مختلف آموزش و پرورش را لازم و ضروری برشمرد و گفت: مدیر موفق قبل از بروز چالش و بحران به دقت مسائل را رصد کرده و از بروز مشکلات جدی جلوگیری می‌کند.
دریکوند در ادامه تصریح کرد: مدیران مدارس باید توجیه شوند تا از هر گونه تاییدیه که بار مالی برای دستگاه تعلیم و تربیت ایجاد کند و یا آموزش و پرورش را خارج از قوانین متضرر کند، پرهیز کنند.
 وی قانون را فصل الخطاب در تمام امور برشمرد و عنوان کرد: برخی بخشنامه‌ها ممکن است فرصتی قانونی در اختیار مدیران قرار دهند تا بتوانند با استفاده از این ظرفیت بخشی از مشکلات و تنگناهای خود را برطرف کنند؛ لذا مدیران باید فرصت ساز باشند و هوشمندانه از ظرفیت‌های قانونی استفاده کنند.
دریکوند به امتحانات نهایی دانش آموزان هم اشاره کرد و گفت: باید شرایطی را فراهم کرد تا دانش آموزان از ابتدا با سوالات استاندارد آشنا شوند و فضای امتحانات نهایی را از قبل تجربه کنند. پرداخت بدهی حامل‌های انرژی مدارس و ایجاد فضای رقابت علمی سالم بین مناطق و شهرستان‌ها نکته دیگری بود که دریکوند بر آن تاکید کرد و از مدیران خواست به آن توجه کنند.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان در پایان سخنان خود به پرداخت بخش قابل‌توجهی از مطالبات فرهنگیان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته قریب به 80 درصد مطالبات پرداخت‌شده و تلاش برای تسویه کامل مطالبات در آینده نزدیک ادامه خواهد داشت.
در ادامه این نشست روسای ادارات حراست و ارزیابی عملکرد و مدیران و روسای آموزش‌وپرورش شهرستان‌ها و مناطق به ارائه دیدگاه‌ها و انتظارات خود پرداختند.
 
خبر: علی قربانی

دیدگاه‌ها  

#1 حمیدرضا 1395-10-12 17:46
اندروید بر شما نباید سیاست وارد آموزش و پرورش بشه انتخاب مدیران سیاسی و جناحی پرهیز بشه کنه این رعایت حق الناس میباشد
نقل قول کردن
#2 امید 1395-10-12 20:59
آقای خدا نظر دریکوند پس چی شد خلفه وعده کردی تو خوب قول داده بودی حق ازدواج فرهنگیان نهایت تا دهم پرداخت شود الان دوازدهم هستش خبری نیست گفته بودی حق التدریس ها تا پنجم پرداخت شود الان دوازدهم هست بازم خبری نیست گفته بودی حق فوت هم پرداخت شود که هیچی به هیچی یافته جان تو رو امام حسین (ع) چاپش بکن از فرهنگیان بدبخت دفاع کن قشری از این بدبختر ها نیست مطلبو درج کن شاید تلنگری باشد برای اقایان مدیر
با سپاس فراوان از مدیر
نقل قول کردن
#3 نعمت اله دالوند 1395-10-12 23:07
سلام
پارتی بازی
دخالت برخی نمایندگان در انتصاب های آموزش و پرورش

نبود شاید نیروهای کارامد و دلسوز
توجه نکردن به آموزش در بازدیدها
توجه به صورتجلسات صوری. در بازدید ها
بی توجهی. به مدیران زحمت کش
سرطان هایی هستند که درمان می شوند اما. نه به این زودی
مدیر کل محترم اول در اطاق های بغل دستی خود با این معضلات دست و پنجه نرم‌ کند
نقل قول کردن
#4 عباسی 1395-10-13 00:52
در زمان معاونت پشتیبانی این مواردی که فرمودین رعایت کردین واقعا ؟؟؟بعید میدونم
نقل قول کردن
#5 ناشناس 1395-10-13 13:40
خدا کند که اینطوری باشه و سیاست زدگی آموزش و پرورش تموم بشه.
نقل قول کردن
#6 محمد دهقان 1395-10-13 17:06
سلام
اظهارنظر برخی دوستان ما رو یاد اون جوک میندازه که میگه یکنفر میره اون دنیا ازش میپرسن نماز خوندی روزه گرفتی و .‌‌.. . میگه هه هالو بیل برسم .
عزیزان و سروران بزرگ فرهنگی اجازه دهید یکهفته از ریاست آقای دریکوند بگذره اونوقت بگید فلان و فلان . تحولی نو و همه جانبه و مثمر ثمر در انتظار اموزش و پرورشه با انتخاب دریکوند عزیز .
فقط کمی حوصله کنید ۶ماه دیگه متوجه خواهید شد که چه ابرمردی و چه انسان شجاع و پاکدستی مدیرتان شده . اندکی صبر سحر نزدیک است
نقل قول کردن
#7 امید 1395-10-14 03:30
به نقل از محمد دهقان:
سلام
اظهارنظر برخی دوستان ما رو یاد اون جوک میندازه که میگه یکنفر میره اون دنیا ازش میپرسن نماز خوندی روزه گرفتی و .‌‌.. . میگه هه هالو بیل برسم .
عزیزان و سروران بزرگ فرهنگی اجازه دهید یکهفته از ریاست آقای دریکوند بگذره اونوقت بگید فلان و فلان . تحولی نو و همه جانبه و مثمر ثمر در انتظار اموزش و پرورشه با انتخاب دریکوند عزیز .
فقط کمی حوصله کنید ۶ماه دیگه متوجه خواهید شد که چه ابرمردی و چه انسان شجاع و پاکدستی مدیرتان شده . اندکی صبر سحر نزدیک است

و شک ندارم یا این فامیلته یا قول کار به خودت یا اعضای خانوادت داده قشنگ تابلو هست چونکه اسم و فامیلتو درج کردی که ببینه برادر فکر کردی ما اره
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا