یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: شنیده‌ها حاکی از آن است که وزارت کشور و شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور به توافق رسیده‌اند ولی تایید نهایی این خبر با شورای نگهبان خواهد بود.
نماینده مردم پل‌دختر مطرح کرد؛ زمزمه‌‌های توافق وزارت کشور و شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکیبه گزارش پایگاه خبری یافته، سید حمیدرضا کاظمی در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص انتخابات الکترونیکی به توافق بین وزارت کشور و هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و اظهار داشت: مجلس به دنبال این بود که انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شود، ظرفیت وزارت کشور برگزاری تنها یک ششم صندوق‌ها را پوشش می‌دهد تا انتخابات الکترونیکی را برگزار کند که شامل حدود ۱۱ هزار صندوق می‌شود.
نماینده مردم پل‌دختر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس برای برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت الکترونیکی اولویت را بر روی کلان‌شهرها قرار داده است که معمولاً حجم بالاست و تعداد زیادی از افراد نیز کاندید می‌شوند و شمارش آرا به طول‌ می‌انجامد و به همین منظور برای کاهش زمان شمارش آرا انتخابات الکترونیکی در کلان‌شهرها برگزار می‌شود که امیدواریم برای دور بعد ظرفیت وزارت کشور نیز افزایش یابد و‌ همه انتخابات را به‌صورت الکترونیکی برگزار کند.
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی به احتمال فراوان انتخابات شوراها در تهران و دو کلان‌شهر دیگر به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، ادامه داد: اگر مقرر شود در استانی انتخابات الکترونیکی برگزار شود در تمام صندوق‌ها انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شود تا گزارش دقیقی از نحوه انتخابات در دسترس باشد تا برای ادوار بعدی نیز به مشکل بر نخوریم.
کاظمی در خصوص وجود زیرساخت‌های لازم برای انتخابات الکترونیکی در روستاها، متذکر شد: زیرساخت‌های لازم موجود است ولی ظرفیت دولت باید اجازه چنین کاری را بدهد، برای مثال آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت در روستاها وجود دارد.
وی افزود: انتخابات الکترونیکی در این دور به‌صورت آفلاین برگزار می‌شود ولی به نظر من باید به سمت آنلاین برویم اگر می‌خواهیم که گزارش‌گیری لحظه‌ای را انجام دهیم یا اینکه می‌خواهیم مقابله کنیم با شرکت چندباره یک نفر در انتخابات، برای تحقق این موضوعات باید به صورت آنلاین انتخابات را برگزار کنیم وگرنه در صورتی که آفلاین باشد فقط یک حوزه اخذ رای را می‌تواند رصد کند زیرا به شبکه وصل نیست.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در خصوص تهیه لایحه جامع نظام انتخابات، گفت: در حال حاضر مجلس درگیر برنامه ششم توسعه است و بعد از آن درگیر بودجه است و بعد از آن نیز وارد فاز اجرایی خود انتخابات می‌شویم که با این شرایط لایحه جامع نظام انتخابات در سال جاری به مجلس نمی‌آید.
کاظمی ادامه داد: مجلس در تلاش است ولی دولت باید این اقدام انجام شود، براساس شنیده‌ها توافقی بین وزارت کشور و شورای نگهبان انجام شده است که انتخابات ریاست جمهوری در تمام کشور به صورت الکترونیکی برگزار شود و شورای نگهبان نیز پذیرفته است.

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا