یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

امام جمعه موقت الیگودرز گفت: هنگامی که محیط زیست برای مسؤولین شکار به‌عنوان هدیه می‌برد امیدی به برخورد با متعرضان به مناطق حفاظت شده اشترانکوه نیست.
به گزارش پایگاه خبری یافته، حجت‌الاسلام "سهراب ترکی" ظهر امروز در جمع نمازگزاران این شهر از حضور مردم در مراسم گرامیداشت 9 دی قدردانی نمود و گفت: در روز 9 دی سیلی محکمی به صورت فتنه گران خورد و برگزاری هرساله این مراسم به جهت یادآوری این است که فتنه همیشه وجود دارد و باید مراقب باشیم.
وی افزود: متأسفانه برخی مسؤولین با سخنان خود می‌خواهند اصل فتنه و اهداف حماسه 9 دی را بپوشانند و عنوان می‌کنند مردم به خاطر هتک حرمت به عاشورا به خیابان آمدند در صورتی که نظام و انقلاب و ارزش‌های ما برآمده از فرهنگ عاشورا می‌باشد و مردم با بصیرت به دفاع از ولایت و نظام و همه ارزش‌ها به پا خواستند.
 امام‌جمعه موقت الیگودرز با اشاره به مشکلاتی که در سد کمندان اتفاق می‌افتد گفت: سد کمندان در سال 83 با هدف تامین آب کشاورزی منطقه و تا مین آب شرب دو شهر الیگودرز و ازنا کلنگ زنی شد و دستور منع ساخت‌وساز در بالادست آن صادر شد، اما دو سال قبل عده‌ای سودجو با حمایت و استفاده از رانت استانداری آمدند و شروع به ساخت‌وساز به بهانه توسعه گردشگری در منطقه حفاظت‌شده نمودند و در این طرح حتی برق رایگان و جاده کشی هم برای آن‌ها انجام شد که با پیگیری به‌موقع مسؤولین و به‌ویژه امام‌جمعه الیگودرز ساخت‌وسازها تخریب شد.
وی افزود: اما امروز بازهم عده‌ای از راه‌های دیگر دست بکار شده‌اند و استاندار به بهانه اینکه پول ‌نداریم اعلام نمود نمی‌توانیم منازل روستاییان را خریداری نماییم و باید ارتفاع سد کاهش یابد که این اقدام با توجه به هزینه‌های گزاف صورت گرفته و احتمال آلودگی آب در صورت وجود روستا در بالادست و نبود تصفیه‌خانه شیمیایی تأمین آب سالم الیگودرز و ازنا با مشکلاتی مواجه می‌شود و هر روز باید شاهد حوادث ناگواری نظیر غرق شدن جوانان و نوجوانان در دریاچه سد باشیم.
ترکی افزود: این عده افرادی را بردند پشت در مجلس برای اعتراض تا بلکه بتوانند منازل را حفظ نمایند و خودشان به اهدا فشان برسند و در این منطقه باقی بمانند و تعرضات خودشان را به مناطق حفاظت شده افزایش دهند.
خطیب نماز جمعه الیگودرز افزود: در حالی که اراضی اهالی روستا خریداری شده؛ سؤال این است که روستایی بدون زمین کشاورزی از این پس باید با چه هدفی در این منازل بماند.
ترکی با اشاره به آلودگی چاه‌های سطح شهر و نبود منبع برای تامین آب الیگودرز گفت: روزگاری ما فریاد زدیم آب سد حوضیان نباید آلوده شود تا در مواقع بحرانی به فریاد این شهر برسد اما متأسفانه عده‌ای با رانت استانداری آمده‌اند و سدهای لرستان را گرفته‌اند که در حوضیان هم این اتفاق افتاد که نماینده الیگودرز پیگیر جمع‌آوری طرح مذکور می‌باشد و امیدواریم اوایل سال آینده جمع شود.
امام‌جمعه موقت الیگودرز افزود: مستند داریم که محیط زیست برای برخی مسؤولین استان شکار به‌عنوان هدیه می‌برد و گمان می‌کنیم با این رویه امیدی به برخورد با متعرضان به مناطق حفاظت‌شده اشترانکوه در استان لرستان نیست و رسانه‌ها باید فریاد ما را به گوش مسؤولین بالا برسانند و مسؤولین شهرستان هم پیگیری نمایند.
حجت‌الاسلام ترکی با اشاره بحث تبدیل الیگودرز به اقلیم دو گفت: دو سال قبل با پیگیری مسؤولین الیگودرز در اقلیم سرد یک قرار گرفت و مبالغ گاز مصرفی مردم تا حدودی کاهش یافت اما امسال به‌رغم اینکه در ماه‌های گذشته دمای هوا حتی به 13 درجه زیر صفر رسید بر اساس یک تصمیم غیرمنطقی مجدداً الیگودرز در اقلیم سرد دو قرار گرفت و نمی‌دانیم هوای الیگودرز گرم شده که در اقلیم سرد دو قرار گرفته است.
وی همچنین از صداوسیما هم به جهت مشکلات دیجیتال شهرستان گله نمود و افزود: سیستم دیجیتال این شهرستان در پی بارندگی قطع شد و چند روز این مشکل برای مردم به وجود آمد که امیدواریم فکری اساسی شود.
ترکی ضمن قدردانی از زحمات هیات رزمندگان اسلام گفت: این هیات برنامه‌های خوبی را تدارک دیده و در این هفته میهمان سردار نوری فرمانده لشگر 57 در دوران دفاع مقدس است و دعای ندبه سراسری و اعزام به مشهد هم در اسفندماه انجام خواهد شد.
 

دیدگاه‌ها  

#1 سلام 1395-10-10 15:33
واقعا که با شکارها چه شکمی هم درست کرده اند
نقل قول کردن
#2 حمزه 1395-10-10 16:19
ضمن تشکر و قدر دانی از امام جمعه الیگودرز. واقعا در این وضع کنونی چنین افراد دلسوزی باشند که افشاگری کنند تا جلوی این همه خیانت به مردم گرفته شود.
نقل قول کردن
#3 رضا 1395-10-10 16:57
چرا اعلام نمی کنید؟ می دانید لرستان کمترین مناطق حفاظت شده را در کشور دارد و تعداد وحوش بسیار اندکند؟
چرا این مستندات را واضح مطرح نمی کنید تا دست متخلفان کوتاه شود.
نقل قول کردن
#4 اکبر ظهرابی 1395-10-10 18:00
با توجه به افشاگریهای اعلام شده از سوی حجت الاسلام ترکی امام جمعه محترم الیگودرز سازمان بازرسی کل کشور می بایست به این مقوله ورود کند.
نقل قول کردن
#5 سردار 1395-10-10 18:18
درود بر شما امام جمعه که حقایق رو بیان کردی
نقل قول کردن
#6 سیامک 1395-10-10 19:33
درود بر شرف این مرد خدا که معضل اصلی محیط زیست که خیانت مدیران آن است را بیان فرمودند.
نقل قول کردن
#7 سیامک 1395-10-10 19:34
درود بر شرفت
نقل قول کردن
#8 مهدی 1395-10-10 20:05
واقعا محیط زیست لرستان طول این سه سال همه چیز و همه نوع تخریب و شگار رو تجربه کرد..به قول دوستان اشتران کوه ایستاده می میرد ..وای بر این سو مدیریت..
نقل قول کردن
#9 فعال محیط زیست 1395-10-10 23:13
ضمن تشکر از پیگیری امام جمعه محترم الیگودرز ابتداعا باید تشکر کرد از پیگیری فعالان محیط زیست خصوصا انجمنهای شهر ازنا که تلاش بسیار نمودند در پیگیری ساخت وسازهای غیر قانونی منطقه اشترانکوه .... متاسفانه در طول 3سال اخیرنتنها مناطق خفاظت شده رهها شده اند ----
نقل قول کردن
#10 بیرانوند 1395-10-10 23:25
دیدگاه ایشان در زمینه محیط زیست ، بسیار قابل تحسینه. ای کاش امام جمعه شهرستان ؟؟؟؟ هم به جای تحریک مردم به تخریب جنگلها و مراتع در نماز جمعه (آن هم به بهانه کشاورزی) ، کمی از همکار خود در الیگودرز الگو بگیرد.
نقل قول کردن
#11 مدرس دانشگاه. محیط زیست 1395-10-11 00:17
اگه حجت اسلام واقعا سند ی دارند و کذب نباشه و سیاسی چرا رو نمیکنن که برخورد بشه
نقل قول کردن
#12 دلسوز محیط زیست 1395-10-11 01:47
درود بر پایگاه خبری یافته در اطلاع رسانی خبرهای مهم استان انجمن های مردم نهاد باید مطالبه گری کنن و در چنین مواقعی از مسوولین بخوان پاسخگو باشن ولی متاسفانه بعضی از انجمن ها بیشتر دنبال کارهای تکراری هستند این همه تخریب در این چند ماه کدام انجمن ما بیانیه و یا قانونی مطالبه گری کردن
نقل قول کردن
#13 امیر زند 1395-10-11 09:47
در اینکه افراد متخلف در هر سیستمی وجود دارند شکی نیست ولی جا داشت از خون شهدای محیط بان هم که با خون خودشون از محیط زیست کشور محافظت می کنند قدردانی می شد و کل یک مجموعه به خاطر تخلف یک یا دو نفر زیر سوال برده نمی شد
نقل قول کردن
#14 امیر زند 1395-10-11 09:49
محیط بانان منطقه حفاظت شده اشتران کوه جزو برترین محیط بانان کشور محسوب میشن. در سخت ترین شرایط زندگی با عشق و علاقه همیشه جان بر کف بودند
نقل قول کردن
#15 محیطبانان اشترانکوه 1395-10-11 20:21
درود بر مهندس فتحی و محیطبانان و مسئولین محیط زیست که با جان دل در سرما و گرما و در کوهستان از محیط زیست دفاع می کنند و جان برکفان این مرزو بوم هستند
------
یافته: خواننده گرامی
از چندین پیام ( مشابه) شما با نامهای مختلف، فقط یکی منتشر شد( ip مشترک)
نقل قول کردن
#16 سبحان 1395-10-11 21:03
اوضاع محیط زیست لرستان خوب نیست باید واقعیت راپذیرفت و چاره ای اساسی کرد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا