یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رییس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي لرستان هم در این مراسم گفت: توسعه فقط با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اتفاق می‌افتد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "علی هادی‌چگنی"در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر لرستان اظهار داشت: تجربه‌های بین‌المللی نشان می‌دهد هر جا توسعه اتفاق افتاده، پای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در میان بوده است.
وی افزود: این در حالی است که هر گونه تلاش در مسیری دیگر با شکست مواجه شده است.
هادی‌چگنی با بیان اینکه وظیفه‌ی دولت‌ها فراهم نمودن زیرساخت‌ها و نظارت است، تصریح کرد: امروز هیچ چاره‌ای جز سرمایه‌گذاری نداریم و اعتقاد بر این است که سرمایه‌گذاری هم باید توسط بخش خصوصی صورت بگیرد.
رییس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي لرستان بیان داشت: دولت نه توان سرمایه‌گذاری دارد و نه اصل 44 قانون اساسی این اجازه را به او می‌دهد که سرمایه‌گذاری کند.
علی هادی‌چگنی در ادامه به وضعیت اقتصادی لرستان اشاره کرد و گفت: در اینکه استان ما از پتانسیل‌های اقتصادی خوبی برخوردار است، تردیدی نیست، اما متاسفانه علی‌رغم این ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها، شاخص‌های اقتصادی مناسبی نداشته‌ایم و در واقع این شاخص‌ها متناسب با ظرفیت‌ها نیست.
وی با اشاره به تنگناهایی که از حیث بودجه در کشور وجود دارد، تصریح کرد: خوشبختانه علی‌رغم همه‌ی مشکلات، پروژه‌های زیرساختی استان از جمله راه‌آهن و سدها فعال هستند.
هادی‌چگنی عنوان داشت: واقعیت این است که برای سرمایه‌گذار این مساله اهمیت دارد که در کجا هزینه‌ی تمام‌شده‌ی کالایش کمتر است و این موضوع ارتباط مستقیمی با فراهم بودن زیرساخت‌های هر منطقه دارد که خوشبختانه در سال‌های اخیر تلاش‌های خوبی در این زمینه در استان صورت گرفته است.
رییس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي لرستان گفت: مجموع تلاش‌های صورت گرفته باعث شده‌اند شاخص‌های اقتصادی رشد داشته باشند، اگرچه هنوز با میانگین شاخص‌های کشوری فاصله داریم، اما نسبت به گذشته رشد داشته‌ایم.
علی هادی‌چگنی بیان داشت: البته معنی تغییرات حاصل شده این نیست که مشکلات استان برطرف شده است؛ به هیچ عنوان این تغییرات ایده‌آل نیست و البته به آن راضی نخواهیم بود.
وی با اشاره به 24 بند ابلاغی توسط مقام معظم رهبری گفت: موضوع یکی از بندها تاکید بر صادرات غیر نفتی است که این مساله گویای اهمیت این بخش است.
هادی‌چگنی افزود: صادرات غیرنفتی علاوه بر تاثیراتی که بر درآمد سرانه و ارزش افزوده دارد، باعث می‌شود چرخ واحدهای تولیدی بچرخد و از حرکت نایستد.



مطلب مرتبط: از صادرکنندگان نمونه لرستان تجلیل شد+ اسامی

دیدگاه‌ها  

#1 کاندیدا 1395-10-09 11:32
توسعه فقط با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اتفاق می‌افتد. این درست ولی به نظر این حقیر؛ توسعه با وجود انسانهای توسعه یافته صورت میگیره ؛ و این انسانهای توسعه یافته باید در همه ی لایه های اداری و اقتصادی و اجتماعی جامعه حضور داشته باشند.
نقل قول کردن
#2 شهروند 1395-10-09 13:51
چه خبر از سند چشم انداز لرستان
نقل قول کردن
#3 اکبر ظهرابی 1395-10-09 14:36
بخش خصوصی میتونه نقش مهمتری در عمران و ابادی داشته باشه منوط به اینکه دولت بموقع اعتبار لازم را در اختیارش بگذارد و نیروهای نظارتی هم بطور مرتب ارزیابیهای لازم را انجام دهند.رئیس مدیریت و برنامه ریزی لرستان میگن پروژه راه اهن و سدها فعالند اما ایشون نگفتن با این اعتبار کم تا 10 سال دیگه این طرحها به سرانجام نخواهند رسید.
نقل قول کردن
#4 سپهر 1395-10-09 17:37
مگه همین بخش خصوصی یک سال پیش کلنگ ساخت هتل5ستاره و مرکز تجاری کیو در مجاورت دریاچه کیو خرم آباد به زمین نزد؟!اما بعد چه اتفاقی افتاد؟!دریغ از حتی یک درصد...دقت کنید دریغ از حتی یک درصد پیشرفت فیزیکی در ساخت این هتل...اگر هتل صخره ای خرم آباد به سلامتی بعد از بیست سال طی چند ماه آینده افتتاح میشه هتل کیو حتماً قراره صد سال دیگه تکمیل و افتتاح بشه.
نقل قول کردن
#5 شهروند1 1395-10-09 18:58
ابتدا دولت باید زیر ساخت های لازم را ایجاد کند تا بخش خصوصی رغبت پیدا کند و با حمایت و تضمین دولت سرمایه‌گذاری کند در لرستان زیر ساختی وجود ندارد و نقش دولت را نباید با آدرس دهی غلط کم رنگ کنیم بعضی برای حفظ پست و مقام خود فقط مردم و بخش خصوصی را باعث کمبود ها و مشکلات معرفی می کنند
نقل قول کردن
#6 صدیق 1395-10-10 07:38
شما منتظر سرمایه بادآورده بخش خصوصی هستی؟ همه جمع بشن مشکلاتی که شما مسؤل رفعشون هستی رفع کنن؟ پس شما اونجا نشستی چه کار می کنی؟ فکرهای خلاق رو گوشه نشینشون کردین دنبال سرمایه بخش خصوصی هستین؟ متأسفیم
نقل قول کردن
#7 رضا 1395-10-12 08:52
جناب آقای چگنی ، اگر قرار است بخش خصوصی سرمایه گذاری کند ، مسئول مدیریت و برنامه ریزی آن شخص شما هستید ، چطور؟ نقاط قوت و ضعف استان و نیازمندیها را مشخص کنید سپس در جهت جذب سرمایه گذار تلاش کرده و برنامه زمانبندی اجرای پروژه ها را با قرارداد های دقیق از ایشان بخواهید و بر عملکردش نظارت کنید. شرایط کار را برای سرمایه گذار فراهم کنید . همینه دیگه سرمایه گذار اندکی هم که میاد به مشکلات اداری استان برخورد میکنه یا قرادادهای موجود مشکل داره اجرای پروژه ها ده ها سال طول میکشه.ببخشید همش میگید بخش خصوصی . آخه مردم بیچاره و بیکار چه کاری می توانند بکنند که نکرده اند؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا