یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

 فرهنگیان لرستان اخیراً با مشکلات متعدد در زمینه پرداخت وام مواجه شده‌اند.
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با ارسال پیامک پرداخت وام قرض‌الحسنه به فرهنگیان با دادن وعده پرداخت وام ظرف یک هفته، تلاش زیادی در جذب آنان داشته است.
این در شرایطی است که مراحل اعطای وام بعضاً بیش از یک ماه از طرف این بانک زمان می‌برد. به‌طور مثال وعده 30 میلیون وام در قبال 15 میلیون سپرده‌گذاری می‌داند.
نکته قابل‌تأمل این که بانک با طولانی کردن مراحل کاغذبازی پول واریزی فرهنگیان را به‌جای یک هفته، یک ماه در حساب خود نگه می‌دارد و تازه در هنگام واریز وام اعلام می‌کند که حدود 2 میلیون تومان از 30 میلیون به‌عنوان کارمزد سال اول، پیشاپیش کسر می‌گردد!
همچنین 15 میلیون سپرده فرهنگیان را هم غیرقانونی و برخلاف بخشنامه‌های بانک مرکزی تا پایان پرداخت اقساط وام به نفع بانک مسدود می‌نماید و سود بالایی نیز جهت بازپرداخت وام اعطایی در نظر می‌گیرد!
تاکنون با مراجعات مکرر به شعبه علوی (سرپرستی) و اطلاع‌رسانی به صداوسیمای مرکز لرستان و نیز پیگیری از طریق دایره حقوقی اداره آموزش‌وپرورش ناحیه دو خرم‌آباد، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پاسخگوی فرهنگیان نبوده و رئیس بانک شعبه علوی پاسخ مناسبی در این خصوص ارائه نمی‌دهد که چرا بر خلاف بخشنامه مصوب بانک مرکزی، اقدام به مسدود نمودن واریزی ما می‌نماید و گویا کسی هم جلودار آن‌ها نیست تا برخوردی نماید و از قانون دفاع کند!
لذا این بار از طریق رسانه‌ها، از مسئولان استان خواستار پیگیری این وضع و برخورد با کسانی هستیم که به بخشنامه و قانون عمل نمی‌کنند.

از طرف: جمعی از فرهنگیان ناحیه 2 خرم‌آباد

دیدگاه‌ها  

#1 ایمان 1395-10-09 10:15
:roll: آقاماهم یه دوسالی میشه ده‌میلیون‌وام‌گ رفتیم‌دونیم‌ ازش‌ گذاشتن‌ تاپایان‌ قسط‌ لطفااین که شمامیگیدچراجایی ‌ نیس شکایت کنیم لطفاکمکمون‌ کنید
نقل قول کردن
#2 محسن 1395-10-09 10:41
سلام تشریف ببرید رو سایت بانک مرکزی قسمت شکایات و مطلب خود را بیان کنید حتما نتیجه میگیرید
نقل قول کردن
#3 فرهنگی 1395-10-09 11:12
ببخشید حقه بازی بانکهاکماکان ادامه دارد وهیچکس هم جلودارشان نیست
نقل قول کردن
#4 دریک 1395-10-09 11:55
اکثر بانک ها همین کار رو میکنند و وقتی که اعتراض میکنی و میگی بخشنامه شده که این کار بر خلاف دستورالعمل بانک مرکزی هست در جواب میگن که برو از همون کسی که بخشنامه کرده وام بگیر . قانون بانک همین است
نقل قول کردن
#5 سردار 1395-10-09 13:31
واقعا هم قرص الحسنه اسلامی خخخخخ
دولت دیگه بسه
حساب کردم 15 میلیون چهارسال که ميمونه حساب بانک چهار میلیون سود ميره حساب بانک براشون ، کجاش میشه چهار درصد ؟
نقل قول کردن
#6 کوشا 1395-10-09 14:47
[محسن"]سلام تشریف ببرید رو سایت بانک مرکزی قسمت شکایات و مطلب خود را بیان کنید حتما نتیجه میگیرید
برهدر من خیلی بااطمینان حرف نزنید بنده شکایت بانکی رو به بانک مرکزی کردم گفتند با خود بانک مربوطهدتماس بگیرید ...
نقل قول کردن
#7 م محمدی 1395-10-09 14:51
با سلام به همه اگر هر بانکی 1 ریال صندوق کم یا زیاد میاره، تمام مسئولین بانک خبر دار میشون آیا بانک مرکزی با این همه بارزسان ازاین حساب کتاب بانکهای خبر ندارند دستور العمل بانک مرکزی برای بانک حکم حرف والی دارد که نوشته میشود والی خواننده نمیشود
نقل قول کردن
#8 علي 1395-10-09 15:59
اينكه از مبلغ وام بخشي رو نگه دارن تخلفه. ولي كاري كه اكثر بانك ها انجام ميدن اينه كه شما قبل از دريافت وام بايد حسابتون كار كرده باشه و سپرده داشته باشيد و چون نداشتيد بايد يه ميلغي رو به جاي اون سپرده به بانك بديد. هرجا هم شكايت كنيد نتيجه اي نداره چون تاريخ واريز پول قبل از تاريخ دريافت وامه و مسدود شدن بخشي از وام تلقي نميشه
نقل قول کردن
#9 همشهری خرم ابادی 1395-10-09 16:48
با سلام رئیس شعبه بانگ ؟؟شعبه ؟؟؟خرم اباد نیز بطور غیر قانونی ده درصد از مبلغ وام راه از وامگیرندگان پیش از پرداخت وام گرفته وتا پایان اخرین قسط ان را پس نمی دهد ضمننا با یکی از دفتر خانه ها که خودش مشخص می کنذ وام گیرنده را معرفی تا یک تعهد محضری اخذ ومبلغ یکصذ وپجاه هزا تومان نیز به محضر پرداخت می شود این در حالی است که استاندار در شبگه افلاک اعلام کرد نگه داشتن بخشی از وام غیر فانونی می باشد.
نقل قول کردن
#10 ناشناس 1395-10-09 18:02
بانک ( وام قرض الحسنه) اگر دیدی سلام ما هم برسان بانک ربا اسلامی با نرخ مشخص
نقل قول کردن
#11 دریکوند 1395-10-15 14:17
اگر مسولی باشد بنده حاضرم از مدیر بانک چیز های که نیست بگویم وای وای وای اگر روزی فرا برسد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا