یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

الیگودرز هم در ردیف اقلیم دو قرار گرفت.
شهرستان الیگودرز شرقی‌ترین شهر لرستان، شهرستانی با مناطق دور افتاده و صعب‌العبور که همواره نامش با بارش برف و زمستان سرد آمیخته شده است و بی‌گمان نمی‌توان برودت هوایش را با وضعیت سایر شهرهای استان قیاس نمود.
سال 93 شهرستان الیگودرز به همراه چند شهر دیگر استان در رده اقلیم سرد یک قرار گرفتند و در دو سال گذشته بر اساس آن میزان هزینه‌های مصرف گاز محاسبه می‌شد.
بر اساس محاسبات گاز مصرفی شهرها و مناطق دو نوع تعرفه محاسبه می‌شود، تعرفه فصل گرم که به‌طور طبیعی بهای بیشتری بابت هر مترمکعب گاز در این زمان دریافت می‌شود تا افزایش مصرف در موسم سرما جبران شود و در نهایت تعرفه فصل سرد که با توجه به افزایش مصرف بهای گاز کاهش می‌یابد و این دو محاسبه به مدد یکدیگر می‌آیند تا اینکه فشار بر مردم کاهش یابد و اگر در اقلیم بندی مناطق رعایت عدالت نشود این خدمت نتیجه معکوس خواهد داد.
 در اینجا از مطرح نمودن مباحثی نظیر افزایش تصاعدی و خطاهای سهوی و قطع بدون هماهنگی گاز مراکز آموزشی و ورزشی و ... بگذر می‌کنیم که در اکثر مناطق کشور بخشی از فرآیند موجود می‌باشند و کمتر می‌توانیم قصور را بر گردن مدیران شهرستانی و حتی استانی بی اندازیم، اما در این روزهای اخیر و پس از توزیع قبوض گاز مشکلی که مراجعین و معترضان بسیاری در الیگودرز را به خود اختصاص داده است، افزایش بهای درج شده در قبوض مصرفی است که پس از پرسو و جو و تحقیقات مشخص شد الیگودرز و چند شهر دیگر استان از اقلیم سرد یک به سرد دو انتقال داده شده است و این اقدام در پی گزارش‌ها سازمان هواشناسی رخ داده است.
این در حالی است شهرهایی که در اقلیم سرد یک قرار دارند گاز مصرفی آن‌ها از 15 مهرماه هر سال تا پایان اردیبهشت ماه سال بعد بر اساس فصل سرد و با بهای کمتر محاسبه می‌شود و در اقلیم‌های سرد دو این زمان از اول آذرماه تا پانزدهم فروردین سال بعد کاهش پیدا می‌کند و همین مدت 90 روزه تأثیر فراوانی در تغییر مبالغ قبوض خواهد داشت، در صورتی که در الیگودرز و ازنا سرما و زمان استفاده از لوازم گازسوز گرمایشی از اوایل مهرماه آغاز و تا نیمه‌های اردیبهشت ادامه دارد و یقیناً مردم و مسؤولین الیگودرز سرمای شدید در آبان ماه را فراموش نکرده‌اند و... و حال بر چه اساس این اصل نادیده گرفته شده است مسوولین و کارشناسان باید پیگیری نمایند.
همچنین در حال حاضر در استان لرستان تنها شهرستان نورآباد و شهر مومن‌آباد ازنا از جمله اقلیم سرد یک می‌باشند و اقلیم دیگر شهرستان‌ها تغییریافته‌اند که باید از طریق وزارت نفت و شرکت ملی گاز و دیگر سازمان‌های متولی پیگیری شود و این گره با دستان یک و یا دو نماینده بازنخواهد شد و همت دستگاه‌های اجرایی و مجمع نمایندگان لرستان را طلب می‌نماید در غیر این صورت هر روز باید شاهد ظلم به مردم مناطق سردسیر استان باشیم و به‌یقین تبعات منفی آن باعث بروز مشکلات بسیاری خواهد شد.
عباس شاه‌علی

دیدگاه‌ها  

#1 حمید ت 1395-10-09 02:32
الیگودرز یکی از سردترین نقاط کشور در فصل زمستان است ،خیلی عجیبه که اینطور قبض گازی برای مشترکان الیگودرزی از طرف شرکت گاز صادر شده...
نقل قول کردن
#2 بیژن 1395-10-09 05:21
البته امسلل اقلیم دو در مناطق مختلف بیشتر حاکم بود و سرما زود شروع نشد
نقل قول کردن
#3 علی نژاد 1395-10-09 08:57
با مقایسه قبض پارسال و امسال ، بهای گاز مصرفی در خرم اباد دویست و سی درصد گرون شده بهای هر متر مربع از ۶۵ تومان شده ۱۴۵ تومان . تورم تک رقمی رو کجای دلمون بذاریم !!هرچی که سودش برای مردمه تورمش تک رقمی و هرچی برای دولته نجومیه !!؟
میشه دولت منت بر ما بذارن و تورم خدمات خودشو جدا حساب کنه ؟
نقل قول کردن
#4 حسن 1395-10-13 13:07
نوراباد هم جزو مناطق سردسیر برای محاسبه محسوب نمیشه ما که فیش گازمون خیلی زیاد میاد یا باید از سردی ....نوراباد قطب جنوبه ولی برای گاز نه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا