یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس کل دادگستری لرستان اظهار داشت: قانون اصولاً برای تنظیم روابط حقوقی و اجتماعی شهروندان است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "جعفر بدری" در مراسم روز سردفتران و دفتریاران که در خرم‌آباد برگزار شد با اشاره به‌ضرورت تحول در نظام قانون‌گذاری، گفت: روابط حقوقی و تحولات اجتماعی امروز به سرعت در حال تحول است در حالی که ما امروز در برخی موضوعات یا اصلاً قانون نداریم و یا این که قانون احتیاج به تعدیل و بازنگری دارد.
وی با بیان این که بسیاری از قوانین و آئین‌نامه‌های مهم از چهل یا هشتاد سال قبل باقی مانده، مثل آئین‌نامه قانون دفاتر اسناد رسنی  که در سال 1317 و قانون دفاتر اسناد رسمی  که در سال 1354 تصویب‌شده و تاکنون مورد بازنگری اساسی قرار نگرفته است، افزود: بی‌نظمی و عدم انسجام در میان قوانین و آئین‌نامه‌ها مشکل بسیار جدی است که باید در باره آن چاره‌اندیشی شود.
رئیس کل دادگستری لرستان خاطرنشان ساخت: در چند دهه اخیر نظام‌های مختلف اقتصادی دچار تحول و دگرگونی شده‌اند و امروزه به گفته کارشناسان اقتصاد جهانی در مرحله یک رکود بسیار عمیق در زمینه کار و کاریابی است.
وی با اشاره به این که این کمبود اشتغال در جهان باعث افزایش ناهنجاری‌ها در برخی مناطق شده است، افزود: در عین حال قوانین مناسب با این وضعیت تدوین نشده است.
بدری گفت: امروز تناقضات و تعارضات آشکاری را در احکام قوانین می‌توان مشاهده کرد و قوانینی هم وجود دارند که برای چندین بار موادی از آن‌ها یا تعدیل شده و یا لغو گردیده و یا الحاقیه پیدا کرده و اکنون حقوقدان‌ها و قضات ما سردرگم هستند که مواد منسوخ کدام هستند و مواد تعدیل شده و قابل اجرا کدام؟
وی با بیان این که فساد معلول مجموعه‌ای از عوامل ساختاري و زيربنابي است، تصریح کرد: نارسايي و نقص در قوانين و مقررات و اجراي آن‌ها از عواملی است که در فراهم شدن بستر فساد مؤثر است.
بدری افزود: وضع قوانين مبهم و صدور آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌هاي متعدد و متناقض؛ سبب ايجاد شکاف وحشتناک طبقاتي و دریافت پاداش‌های نامشروع بعضی مدیران اجرایی شده است.
رئیس‌کل دادگستری لرستان بیان داست: مجلس نماد اراده مردم است و این هویت تا زمانی است که رفتارهای نمایندگان مبتنی بر خواست‌ها و نیازهای مردمی باشد.
بدری با بیان این که نمایندگان مجلس دارای جایگاه و مسئولیت بزرگی هستند، افزود: آن‌ها باید مظهر اراده مردم باشند منافع ملی و خواست جمعی مردم را در رأس تصمیم‌گیری‌هایشان قرار دهند و بر نگرانی‌ها و مشکلات اقتصادی مردم نقطه‌ی پایان بگذارند و به وظیفه قانون‌گذاری اولویت دهند ساز مخالف زدن و جدال و جنجال سیاسی و متهم ساختن رقیب دردی را درمان نمی‌کند.
وی افزود: هیچ‌کسی نمی‌خواهد مشکلات گذشته تکرار شود همه می‌خواهند که وضعیت آینده خود و فرزندانشان مشخص و روشن باشد؛ کرسی نمایندگی آزمونی است برای منتخبین و مردم از آنان انتظار دارند که به اساس تعهد  نمایندگی درستِ که به مردم داده‌اند عمل کنند.

خبر: علی سبزواری

دیدگاه‌ها  

#1 اکبر ظهرابی 1395-10-08 12:23
این نمایندگان ما اون نمایندگان ما نیستند.هیچکدام به وعده هایشان عمل نکردند .فقط برای جمع اوری ارا وعده های غیر عملی دادند.
نقل قول کردن
#2 بهرامی 1395-10-08 13:17
من از مجمع نمایندگان استان میخواهم که بطور جدی پیگیر تکمیل سدهای استان باشند
نقل قول کردن
#3 قبادی 1395-10-08 13:32
ایشون هم به وضعیت نماینده های واقف هستند و حتما خبر دارند که منافع جمعی توسط برخی دنبال نمی شود
نقل قول کردن
#4 سردار 1395-10-08 17:49
ای نمایندگان بترسید از آخرت و تا فرصت دارید کار کنید .
خدا خيرت بده آقای بدری که حقایق رو میگی .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا